اهمیت مصرف ۳ لیوان شیر در روز

بر اساس دستورالعمل تغذیه و رژیم غذایی امریکا در سال ۲۰۱۰، افراد بزرگسال باید روزانه ۳ لیوان شیر کم چرب یا بدون چربی بنوشند.

milk-09-300x225

شیر یکی از حیاتی ترین مایعات موجود می باشد که دارای فواید بسیار زیادی می باشد و برای رشد هر بدنی ضروری است . گواه اهمیت شیر برای رشد بدن این است که هر خردسالی در ابتدای زندگی فقط با شیر تغذیه می کند اگر می خواهید از شیر بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

شیر تشکل شده است از ۸۷/۴ درصد آب و ۱۲/۶ درصد ماده جامد می باشد شیر حاوی دو نوع پروتئین می باشد که ۸۰ درصد آن را پروتئین Casein و ۲۰ درصد آن را پروتئین وی Whey تشکل داده است.
کازئین دارای سرعت کم و پروتئین آب پنیر دارای سرعت هضم بالاتری است که هر دوی اینها در عضله سازی نقش مهم دارند . شما همچنین می توانید برای دریافت کازئین از گوشت و تخم مرغ نیز استفاده کنید چرا که انها نیز ساختاری شبیه ککازئین دارند . همچنین مصرف فرارده های لبنی بهترین راه برای ساخت عضلات می باشد
شیر برای داشتن ناخن‌ها، دندان‌ها و موهایی سالم ‌تر لازم است. این نوشیدنی چون کلسیم فراوان دارد، مصرفش به همراه ویتامین D باعث استحکام استخوان‌ها و دندان ها و تقویت رشد موها و پیشگیری از ریزش آن ها می ‌شود. وجود کلسیم به همراه ویتامین A ، ویتامین های گروه B و پتاسیم مانع از نرم و نازک شدن موها می ‌شود و به درخشان شدن آن ها کمک فراوان می‌ کند.

شیر ایده آل ترین ماده غذایی برای بعد از تمرین می باشد این ماده غذایی دارای ترکیب کاملی از آمینو اسید ها جهت ساخته شدن بافت عضلانی جدیدو ترمیم عضلات آسیب دیده تر جریان تمرین می باشند
اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن چربی و افزایش عضله سازی هستید نوشیدن ۱ تا ۲ لیوان شیر پس از ورزش ( یک ساعت بعد از پایان تمرینات ) را همیشه در دستور کار برنامه غذایی خود قرار دهید .
شیر دارای نوعی چربی طبیعی به نام cla است که در حفاظت بدن در مقابل سرطان حملات قلبی و دیابت موثر است مردها روزانه چیزی حدود ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارند این مقدار معادل با نوشیدن ۳ لیوان شیر ۲۲۵ سی سی می باشد که باید روزانه میل شود .
شیری که به طرز کاملا بهداشتی نگهداری شود تا یک هفته سالم باقی می ماند شیر تازه ۵ تا ۷ روز شیر بسته بندی باز شده۲ تا ۳ روز

ز تاریخی که روی بسته های شیر وجود دارد برای استاندارد فروش است نه آن تاریخی که باید شیر دور ریخنه شود به هر حال درجه برودت یخچال در نگهداری شیر بسیار تاثیر دارد و در شرایط ایده آل ممکن است چند روز هم از تاریخ روی بطری بیشتر باز بماند اما به هر حال باید قبل از مصرف از عدم خرابی آن اطمینان حاصل کنید.
شیر یک غذای کاهش دهنده وزن طبیعی است و بر مبنای برخی از کارشناسان با بالا نگهداشتن مصرف کلسیم و نوشیدن مقادیر زیادی شیر می توانید سرعت کاهش وزن خود را دو برابر کنید در شیر یک قند طبیعی به نام لاکتوز وجود دارد که می تواند به کاهش سرطان روده کمک کند تحقیقات نشان داده که لاکتوز به بهبود رشد و مبارزه باکتری های علیه سرطان کمک میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *