دلایل تکه نشدن عضلات شکم

بعضی از افراد، از هر راهی که شده می‌خواهند که عضلات ۶ تکه شکم شان مشخص شود. اما برای اینکه رویای داشتن عضلات ۶ تکه به واقعیت تبدیل شود، کارهای بیشتری لازم است.

تکه شدن عضلات شکم نیاز به صبر زیاد تمرین و پشتکار فراوان دارد
بعضی ها فکر میکنن که فقط با یک بار مصرف دارو های خشک کننده مثل سوماتروپین یا وینسترول و یا استفاده از مکمل چربی سوز عضلات شکم آن ها تکه تکه خواهد شد اما مطئن باشید رسیدن به این هدف براحتی نخواهد بود،ما در این مقاله به بررسی بعضی از موانع و بعضی از راهکار های مهم رسیدن به شکمی شش تکه را بررسی خواهیم کرد.

03-Muscle-Photography

برخی از مهم ترین موانع :

۱- نوشیدن نوشابه‌های رژیمی

نوشابه‌های رژیمی اگر چه به ظاهر خالی از شکر و کالری هستند اما تحقیقات اخیر در مجله سلامت عمومی آمریکا ادعا می‌کنند با نوشیدن این نوشابه‌ها مقدار زیادی کالری به بدن راه پیدا می‌کند. بنابراین حذف کلیه نوشابه‌های گازدار برای رسیدن شکم شش تکه ضروری است.

۲. نداشتن رژیم غذایی مناسب: 

برای رسیدن به شکمی زیبا و بدنی خشک باید مراقب رژیم غذایی خود باشید، هرگز سراغ غذاهایی که دارای چربی زیاد و یا روغنی میباشند نروید ،همچنین در وعده قبل از خواب از خوردن غذاهای پرکالری و با کربو هیدرات زیاد مانند پلو ها پرهیز کنید، مطمئن باشید که مصرف دارو و تمرین سخت بدون داشتن رژیمی سالم هیچ جوابی نخواهد داد.

در هرم مواد غذایی، گروهی از مواد غذایی به اسم گروه متفرقه است، در این گروه که شیرینی، چربی‌ها و روغن‌ها وجود دارد، به هیچ عنوان برای شما که مایل به داشتن شکم ۶ تکه هستید، مناسب نیست. مصرف بیش از اندازه این مواد  نه تنها به علت نداشتن املاح، ویتامین و پروتئین مضر است بلکه باعث چاقی و افزایش نسج زیر جلدی و ناراحتی های قلب و عروق  نیز می‌شود. به جای مصرف این نوع غذاهای ناسالم بهتر است برای رسیدن به اندام دلخواه خود از میان وعده‌های سالم و میوه استفاده کنید.

۳.خوابیدن زیاد

نتایج تحقیقات ادعا می‌کنند افرادی که تا نیمه‌های شب بیدارند، صبح تا دیر وقت می‌خوابند و وعده صبحانه را نزدیک ظهر میل می‌نمایند، دچار عادت‌های بد غذایی خواهند شد. عادت‌هایی از جمله مصرف کالری زیاد در طول روز، مصرف غذاهای آماده و ناسالم، مصرف میوه‌جات و سبزیجات کمتر که نسبت به افرادی که ساعت خواب منظمی دارند، باعث افزایش وزن و انباشته شدن چربی شکم می‌شوند.

 

۴.مصرف سیگار و دخانیات

شاید شایعاتی در مورد اینکه سیگار کشیدن باعث لاغری می‌شود ویا اینکه مصرف قلیان باعث خشک شدن بدن میشود ، شنیده باشید اما باید این شایعات را فراموش کنید. در مقایسه با افراد غیر سیگاری، افراد سیگاری قطر کمر بیشتری دارند. شکم بزرگ رابطه مستقیم با سیگار کشیدن دارند. با تمرین منظم روزانه، مصرف غذاهای سالم و دوری از سیگار، بدن و شش‌ها را سالم نگه داشته و از سرطان دور باشید.

مصرف دخانیات باعث خواهد شد که شما در تمرین های هوازی دچار ضعف شدیدی شوید.

۵.استرس!

لیست کارهای روزانه و اتفاقاتی که باعث استرس می‌شوند، هیچ وقت تمامی ندارند. استرس بیش از حد باعث مصرف تنقلات خواهد شد.همچنین استرس باعث افزایش سطح کورتیزول در بدن می‌شود که متعاقباً نه تنها باعث زیاده روی در مصرف شیرینی، شکلات و غذاهای چرب خواهد شد بلکه باعث افزایش چربی شکمی نیز می‌شود.

برخی از مهترین راهکار های پیشرفت

  1. تمرین هوازی

اگر میخواهید عضلات شکم تان تکه شود باید علاوه بر تمرین دادن عضلات شکم تمرینات هوازی کاملی را نیز داشته باشید باید حداقل یک روز درمیان تمرینات هوازی را صبح هنگام یا بعد از تمرین اجرا کنید

پیاده روی های طولانی- دویدن-شنا-تمرینات رزمی- تمرین با تردمیل-دوچرخه باشگاهی-الپتیکال و سایر تجهیزات ورزش های هوازی باعث خواهند شد که بدن شما خشک تر شده و عضلات شکم شما زیباتر شود.

 ۲.استفاده از مکمل های مجاز 

این یک اشتباه رایج است که استفاده از مکمل های مجاز را هم رده با داروهای دوپینگ ، استروئید ها و پپتید ها بدانید،استفاده از مکمل های مجازی مثل چربی سوز ، آمینو اسید و پمپ برای خشک کردن عضلات مفید میباشد پس اگر خواهان سرعت بخشیدن و افزایش کیفیت عضلات شکم خود هستید از یک مربی آگاه و با تجربه بخواهید که شما را در خرید مکمل یاری کند.

 ۳.استفاده از تجهیزات مناسب

متاسفانه در اکثر باشگاه های ورزشی داخل ایران تجهیزات مناسبی برای تمرین دادن عضلات شکم وجود ندارد، شما باید برای عضلات شکم خود هم همانند سایر عضلات برنامه تمرینی داشته و حداقل دوبار در هفته تمامی بخش های شکم و پهلوی خود را تمرین دهید و برای این امر نیاز خواهید داشت تا از تجهیزات مختلف استفاده کنید

۴. تمرین منظم و مداوم 

متسفانه دیده شده است  که در برنامه تمرینی خیلی از ورزشکاران شکم جایگاهی ندارد و به آن ها گفته میشود که در اخر تمرین یه چند حرکت هم برای شکم اجرا کن!!!

شما باید برنامه مدوم و مناسب را داشته باشید و یا یک روز خاص را برای تمرین دادن شکم اختصاص دهید و یا هفته ای دوجلسه نصف تمرین خود را به شکم اختصاص دهید تا بتوانید این عضلات را تقویت کنید.

البته بعضی از تحقیقات نشان داده که تمرین دادن شکم با چند حرکت ساده هنگام بلند شدن از خواب و در رختخواب برای مدتی کوتاه به تکه شدن عضلات شکم کمک شایانی میکند.

۵.استراحت کافی

گروهی دیگر نیز راه تفریط را پیش گرفته و هر روز به تمرین دادن شکم میپردازند این افراد نیز نخواهند توانست تا عضلات با کیفیتی بسازند برای هر عضله همان قدر که تمرین مهم است استراحت و ریکاوری هم مورد نیاز است.پس سعی کنید تعادل را در انجام این حرکات رعایت کنید.

 

 

 

 

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *