راز های داشتن جلو بازوی حجیم

بازو ها عضلاتی هستند که همواره جلو چشم هستند و داشتن یک بازوی زیبا و حجیم برای هر بدنساز واجب است. البته نباید اصل تقارن را فراموش کنید و سایز بازو های شما باید با سایز سایر بخش های بدن یکی باشد.
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بازوهایتان سریع رشد میکند آن ها را فقط یک بار در هفته تمرین دهید تا تناسب بین دست و سرشانه ها و سایر قسمت های بدن  حفظ شود، اما اگر عضلات بازویتان دیر رشد میکنند میتوانید آن ها را دوبار درهفته تمرین دهید.

5-arm-blasting-workouts-for-mass_04
چند نکته باری داشتن بازو های حجیم و متناسب

عضلات جلو بازو خود را سریع و سخت تمرین دهید
عضلات جلو بازو از آن دسته از عضلات نیستند که به تمرینات با ‌ست‌ها و تکرار‌های بالا واکنش مثبت نشان دهند.بلکه این عضلات جز عضلاتی هستند که باید با شدت بالا و در زمان کم تمرین داده شوند.با در نظر داشتن این موضوع انجام ۸ تکرار در هر ‌ست با وزنه‌های سنگین بهترین گزینه شما می‌باشد.همینطور تعداد ‌ست‌ها نیز بیشتر از ۳-۴ ‌ست نباید باشد.هر تمرینی بیشتر از موارد ذکر شده ممکن است روی رشد عضلات جلو بازو شما تاثیر منفی‌ بگذارد.

از زوایای مختلف جلو بازو خود را تمرین دهید
یکی‌ از مشکلات افراد مختلف این است که آنها در تمرینات خود از زوایای مختلف جلو بازوی خود را تمرین نمی‌دهند.اما اگر واقعاً خواهان بازوان حجیم هستید باید از زوایای مختلف آنها را تمرین دهید.به این معنی‌ که مثلا شما برای تحت فشار قرار دادن بخش داخلی‌ جلو بازو خود از جلو بازو هالتر یا دمبل معمولی‌ استفاده کنید و برای تحت فشار گذاشتن بخش خارجی‌ جلو بازو از جلو بازو با هالتر خمیده یا جلو بازو روی میز شیبدار استفاده کنید.

از شیوه های مختلف برای تمرین دادن بازو استفاده کنید.

عضلات بازو به راحتی به حرکات تمرینی عادت کرده ، برای اینکه عضلات شما به حرکت تمرینی عادت نکرده و به عضلات خود شک وارد کنید در طول یک برنامه تمرنی برای بازو از هالتر ، دمبل ، سیم کش و یا ماشین استفاده کنید و همه ی حرکات را با دمبل و یا هالتر اجرا نکنید.

پشت بازو‌های خود را فراموش نکنید
گرچه بسیاری از بدن سازان به تمرینات پشت بازو زیاد توجهی‌ ندارند اما تعداد زیادی هم هستند که به اهمیّت تمرینات این عضلات پی‌ برده‌اند.از لحاظ بحث حجم عضلات پشت بازو حتی مهمتر از جلو بازو می‌باشد به طوری که دو سوم حجم بازوان ما را پشت بازو تشکیل میدهد.اگر شما پشت بازو‌های حجیمی داشته باشید آنوقت جلو بازو‌های شما نیز بهتر جلوه خواهد کرد.

تغذیه کافی‌ داشته باشید
همانطور که شما تمرینات خود را ادامه می‌دهید برای رشد نیازمند تغذیه مناسب می‌باشید.این یعنی‌ دریافت ۱ گرم پروتئین به ازای هر پوند از وزن بدن و داشتن یک رژیم غذایی متعادل.اگر تغذیه شما نمی‌تواند مقدار کافی‌ پروتئین روزانه شما در تامین کند پس میتوانید از پروتئین وی یا دیگر مکمل‌ها نیز استفاده کنید.

چربی‌ سوزی کنید تا جلو بازو‌های شما بهتر مشخص شوند
برخی‌ از مردم از این شکایت دارند که چرا جلو بازو‌های آنها تفکیک مناسبی ندارد.اما راه حل ساده آن فقط یک چیز است و آن هم چربی‌ سوزی می‌باشد.دلیل اینکه عضلات جلو بازو شما به خوبی‌ مشخص نمی‌شود این است که یک لایه چربی‌ روی آن را پوشانده است.پس اگر خواهان تفکیک عضلات جلو بازو خود هستید در کنار تمرینات سخت خود از تمرینات هوازی و یک رژیم غذایی مناسب نیز استفاده کنید.

 

در کنار عضلات دیگر روی عضلات جلو بازو خود نیز حرکات کششی انجام دهید
بسیاری از بدن سازان قبل از تمرینات خود حرکات کششی روی برخی‌ از ماهیچه‌های خود انجام میدهند.در صورتی‌ که خیلی‌ از آنها از انجام حرکات کششی روی عضلات جلو بازوی خود غفلت میکنند.در حالی‌ که حرکات کششی باعث افزایش قدرت ۱۰ درصدی در این عضلات میشوند.پس دفعه بعد که خواستید تمرینات خود را آغاز کنید روی عضلات جلو بازوی خود نیز حرکات کششی انجام دهید.

بیش از حد به بازوهایتان فشار وارد نکنید

متاسفانه دیده شده است که خیلی از افراد همواره در حال تمرین دادن بازو های خود هستند و برنامه تمرینی برای آنها یعنی بازو و پشت بازو این جور افراد هرگز به هیچ پیشرفتی در این ورزش نمیرسند و یک بدن نافرم و نا متناسب برای خود میسازند و گروهی دیگر هم با شدت بسیار بالای به تمرین بازو میپردازند و از وزنه های بیش تر از توان خود استفاده میکنند،
فراموش نکنید عضلات همان قدر که به تمرین برای پیشرفت نیاز دارند به استراحت نیز نیاز دارند  و عضلات بازو شما همواره در اجرای حرکات بالا تنه تحت فشار هستند، پس بیش از حد به این عضلات فشار وارد نکنید که جواب معکوس خواهید گرفت.

مجله نسل آهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *