دلیل چاقی شکم خانم ها و راهکار های رفع چاقی

سلول های چربی تمایل دارند که در سطح پاها، ران ها و کفل ها جمع شوند.بی تحرکی در بین خانم ها  و مخصوصا خانم های خانه دار مهم ترین عامل افزایش توده های چربی در این افراد است ، زمانی که شما غذا مصرف میکنید بدن  به میزان نیاز خود از آن استفاده میکند و مابقی دریافتی در بدن شما به صورت چربی ذخیره میگردد، پس اگر میخواهید تا چربی های بدنتان را از بین ببرید بین کالری دریافتی و فعالیت روزانه خود یک هماهنگی ایجاد کنید، اگر اهل پر خوری هستید حتما آرام آرام هر روز کمی از غذای خود کم کنید و رژیم را به طور آنی شروع نکنید بلکه سعی کنید که با یک برنامه مناسب و بلند مدت شروع به کم کردن غذای مصرفی خود کنید و از حجم غذای مصرفی کم کرده و روزانه ۵ وعده غذایی مفید و سالم داشته باشید.

محسابه کالری فعالیت های روزانه 

photo_2016-07-07_17-04-27

 

حواستان به یائسگی باشد !

با توقف ترشح هورمونی در هنگام یائسگی، ظاهر زنان تغییر می کند و اندام شان از ژینوئید به آندروئید تغییر شکل می دهد. به بیان دیگر، توزیع چربی ها دگرگون می شود، و از ران ها به سمت شکم می آید. به همین علت است که اگر زنان یائسه کمی چاق شوند، چاقی بیشتر در شکم شان ظاهر می شود و پاهای شان ظریف می گردد. زنان یائسه ای که از درمان های هورمونی جایگزین بهره می برند، به همان شکل ژینوئدی باقی می ماند. اما بقیه باید حواس شان باشد زیرا شکم بزرگ یکی از عواملی است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. حواستان باشد که دور کمرتان از ۸۸ سانتی متر بیشتر نشود (و برای مردان از ۱۰۲ سانتی متر) !

یبوست امکان بزرگ شدن شکم را افزایش می دهد !

یبوست یکی از مشکلات گوارشی بسیار رایج بین زنان است که احتمال ورم و نفخ را افزایش می دهد. بنابراین برای صاف و تخت نگه داشتن شکم، مقابله با یبوست الزامی است. برای جلوگیری از یبوست در تمام طول روز آب زیادی بنوشید. اما از نوشیدنی های گازدار و الکل پرهیز کنید. سهم تان از میوه و سبزیجات پخته ای را که سرشار از فیبر هستند، (لوبیا سبز، کاهو، گوجه، آلو بخارا…) افزایش دهید، اما باید مصرف سبزیجات خام را محدود کنید. از خوردن غذاهای چرب (نان های وینی، غذاهای سس دار، سیب زمینی سرخ شده و…) بپرهیزید. همچنین از مصرف قندهای سریع الجذب (شیرینی جات، دسرها، نان سفید) اجتناب کنید و به جای آنها قندهای ملایم را در الویت قرار دهید، ضمناً غلات کامل، همیشه ایده آل اند.

ورزش براي لاغر كردن شكم

: يافته‌هاي اخير دانشمندان دانشگاه ويك فورست نشان مي‌دهد، ورزش موجب كوچك شدن سلول‌هاي چربي شكم مي‌شود. به گزارش رويترز ، اين محققان با مطالعه روي ۴۵ زن ميانسال چاق و بررسي تاثير قطع مصرف كالري به تنهايي، قطع مصرف كالري همراه با هفته‌اي ۳ روز پياده‌روی با قدم‌هاي آهسته و قطع مصرف كالری همراه با هفته‌اي ۳ روز پياده‌روي با قدم‌هاي سريع دريافتند، اندازه سلول‌هاي چربي شكمي در زناني كه ورزش مي‌كنند ۱۸ درصد كاهش مي‌يابد. اين در حالي است كه هيچگونه تغييري در سلول‌هاي چربي شكمي زناني كه تنها مصرف كالري را قطع مي‌كنند ديده نمي‌شود. ورزش موجب تحليل سلول هاي چربي بدن در شكم مي شود.

رژیم گرفتن خالی هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت باید سعی کنید تا در کنار رژیم یک برنامه ورزشی با هدف داشته باشید، از پیاده روی و دویدن های ساده روزانه شروع کنید و آرام آرام به ورزش در باشگاه ها برای ساختن اندامی زیبا روی آورید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *