مکمل های برتر برای دوره کات و چربی سوزی

مصرف مکمل های بدنسازی سرعت شما را در رسیدن به اهداف بیشتر میکند در این مقاله از مجله نسل آهن بهترین مکمل هایی برای چربی سوزی و ساخت عضلات کات را به شما معرفی خواهیم کرد

پروتئین وی ۱۰۰ درصد

پروتئین وی یا همان پروتئین آب پنیر ، محلول شیر به شمار می آید. تقریبا هر کسی که مدت کوتاهی را هم در بدنسازی گذرانده باشد، نام این پروتئین را شنیده و از آن استفاده هم کرده به این دلیل که وی تقریبا رایجترین پروتئین موجود در بازار مکملهاست. وی به این دلیل اینقدر رایج شده که دانشمندان کشف کرده اند وقتی صحبت از تحریک تولید پروتئین در عضلات باشد(یعنی پروسه سلولی که به افزایش سایز عضلات می انجامد)، وی بر دیگر پروتئینها برتری دارد. هر بدنی برای رشد نیاز به پروتئین دارد، ولی در دوره چربی سوزی شما مجبور هستید تا تغذیه خود را کمی کاهش دهید تا وزن بدنتان کم شود و همچمنین باید به شدت تمرین کرده تا آب زیر پوستتان تخلیه شود و به همین دلیل بعد از تمرین نیاز خواهید داشت تا پروتئین مورد نیاز را به سرعت  به عضلات خود برسانید تا بدن شما تخلیه نکند و زحمات تمرین شما بهدر نرود و در کنار چربی سوزی بتوانید عضله سازی موثر و کارامدی داشته باشید.

photo_2016-08-27_13-35-41

بهتر است از پروتئین وی ۱۰۰ درصد ایزوله با کربوهیدرات و شکر بسیار کم در طول دوره چربی سوزی خود استفاده کنید

ال‌ کارنیتین

ال‌ کارنیتین آمینو اسیدی است که به صورت طبیعی به عنوان واحد‌های سازنده پروتئین در بدن ساخته میشوند.از این آمینو اسید برای مدت‌های طولانی‌ است که به عنوان بهبود دهنده عملکرد ورزشی استفاده میشود.در اینجا ۳ روش خاص ال‌ کارنیتین در جهت بهبود نتایج در دوره کات برای شما بیان خواهد شد.

Carnitine-Dietary-Supplements

  • ال‌ کارنیتین در انتقال اسید‌های چرب از جریان خون به درون میتوکندری بسیار کارامد عمل می‌کند.به عبارت ساده تر شما با مصرف ال‌ کارنیتین قادر خواهید بود تا از چربی‌‌ها به شکل موثر تری در تامین انرژی بدن استفاده کنید
  • در دوره کات به دلیل اینکه شما در مصرف کالری‌ها محدود می‌باشید احساس خستگی‌ امری رایج می‌باشد اما مصرف ال‌ کارنیتین از طریق مهار تولید اسید لاکتیک در عضلات باعث میشود که استقامت عضلات بالاتر رود.اسید لاکتیک عامل ایجاد خستگی‌‌های عضلانی می‌باشد.
  • در طول تمرینات پر فشار بدن ضایعات متابولیک فراوانی‌ تولید می‌کند نظیر گرما که از طریق عرق بدن دفع میشود.ال‌ کارنیتین میزان تولید این ضایعات را کاهش میدهد که نتیجه آن تمرین بهتر و بیشتر و همچنین ریکاوری بهتر بعد از تمرین می‌باشد.

 

نحوه مصرف :

اگرچه مصرف تنها ۱ گرم ال‌ کارنیتین در روز نشان داده است که همین میزان کافی‌ می‌باشد اما مصرف ۲ گرم آن در دوره کات میتواند روند پیشرفت شما را بهبود بخشد.بهتر است که ال‌ کارنیتین همراه کربوهیدرات‌ها مصرف شود زیرا ترشح انسولین حاصل از مصرف کربوهیدرات‌ها میتواند در جذب بهتر ال‌ کارنیتین کمک فراوانی‌ کند.

استیل ال‌ کارنیتین نیز نوع فرآوری شده ال‌ کارنیتین می‌باشد.علاوه بر تمام مزایایی که ال‌ کارنیتین دارد نوع استیل ال‌ کارنیتین میتواند باعث تمرکز و هوشیاری بیشتر شما در طول تمرین شود.شما میتوانید در روز ۱.۵ گرم استیل ال‌ کارنیتین را یک وعده در صبحانه و یک وعده بعد از تمرین مصرف کنید.

 

مکمل های پمپ و عصاره چای سبز

تمرین برای چربی سوزی و کات کردن بدن نیاز به انرژی زیادی دارد و شما باید کاملا سرحال باشید تا بتوانید در برنامه ی تمرینی خود تکرارهای بالا، سیستم های تمرینی پر فشار مانند سوپر ست ، تری ست و دراپ ستو تمرینات هوازی مناسب را بگنجانید ، اگر میخواهید به عمق کات عضلانی برسید و رگ و ریشه های عضلات خود را نمایان کنید نیاز خواهید داشت تا پمپاژ خون در بدن خود را چندین برابر کنید و به همین منظور نیاز به مکمل های تحریک کننده سطح نیترک اسید یا همان پمپ  خواهید داشت ،که شامل ترکیباتی مانند بتا الانین، ارژنین و سیترولین و کافئین باشد.

bigstock-Heap-of-green-coffee-beans-wit-98632694-840x560

چای سبز از برگ‌های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه میشود و سال‌ها است که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود شناخته میشود.عصاره چای سبز یک ماده فعال بسیار قوی درون چای سبز به نام کاتچین می‌باشد.بر اساس تحقیقات انجام شده اینطور به نظر می‌رسد که چای سبز میتواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و به فرایند اکسیداسیون چربی‌‌ها سرعت بخشد.نمونه‌های مورد آزمایش به مدت ۱۲ هفته و روزانه ۶۹۰ میلی‌گرم عصاره چای سبز مصرف کردند که پس از این مدت میزان چربی‌ بدن آنها کاهش پیدا کرده بود.

در یک تحقیق دیگر محققان چینی‌ پی‌ بردند که کاتچین در مهار آنزیم (catechol-O-methyltransferase) موثر می‌باشد.این آنزیم باعث کاهش تولیدات نوراپینفرین در بدن میشود.نوراپینفرین هورمونی است که در چربی‌ سوزی نقشی‌ مستقیم دارد.به طور چکیده چای سبز دارای موادی می‌باشد که از طریق افزایش سوخت و ساز بدن میتواند در چربی‌ سوزی به شما کمک کند و همچنین میتواند تولیدات هورمون نوراپینفرین در بدن را نیز افزایش دهد.

عوارض جانبی :

مصرف بیش از ۵ فنجان چای سبز در روز میتواند دارای عوارض جانبی نظیر سردرد، استفراغ و حتی ایجاد صدای زنگ در گوش شود.بیشتر این عوارض به دلیل وجود کافئین در آن می‌باشد.

نحوه مصرف :

عصاره چای سبز در هر زمان از روز میتواند مصرف شود.اما شما میتوانید یک وعده آن را صبح پس از برخواستن از خواب و یک وعده را قبل از رفتن به باشگاه مصرف کنید.

 

 آمینو اسید‌های شاخه دار

آمینو اسید‌های شاخه دار به واحد‌های سازنده ماهیچه‌ها شهرت دارند.آنها یک جز ضروری برای سنتز پروتئین میباشند و حدود ۳۵% حجم ماهیچه‌ها را تشکیل میدهند.بدن شما در دوره کات به دلیل کمبود کالری برای اینکه بتواند انرژی خود را تامین کند ابتدا به سراغ تجزیه ماهیچه‌ها خواهد رفت.آمینو اسید‌های شاخه دار در این مقطع مخصوصا میتوانند بسیار به شما کمک کنند زیرا با مصرف آنها در دوره کات میزان سنتز پروتئین بیشتر خواهد شد و اینگونه بدن میتواند در برابر تجزیه ماهیچه‌ها مقاومت کند.مصرف آنها همچنین باعث خواهد شد که شما بتوانید با شدت بیشتری تمرینات خود را انجام دهید.

 

نحوه مصرف :

امینو اسید های شاخه ای را در هنگام صبح – قبل و بعد از تمرین مصرف کنید.

images

 

سی‌ ال‌‌ ای (CLA) و مکمل های چربی سوز

مکمل های ترکیبی چربی سوز مانند لیپو ۶ یا هیدروکسی کات و سایر فت برنر ها کمک بسیار زیادی به چربی سوزی در بدن شما خواهند اگر اما هواره مرقب باشید تا از این محصولات در دوز مناسب استفاده کنید، امروزه دانش تولید این محصولات به سمتی رفته است که شما با مصرف یک یا نهایتا ۲ قرص از این محصولات میتوانید شاهد افزایش سرعت چربی سوزی در اندام خود باشید.

Whats-The-CLA-for-Weight-Loss-Dosage

(CLA) یک اسید چرب ضروری می‌باشد که به دلیل خواص چربی‌ سوزی خود دارای محبوبیت بسیار زیادی می‌باشد.در یک تحقیق انجام شده ۴۷ فرد مورد آزمایش به ۵ گروه تقسیم شدند.به یک گروه دارویی بی‌ تاثیر داده شد اما به ۴ گروه دیگر به ترتیب ۱.۷ گرم، ۳.۴ گرم، ۵.۱ گرم و ۶.۸ گرم (CLA) به مدت ۱۲ هفته داده شد.گروه‌هایی که از (CLA) مصرف کرده بودند به شکل قابل توجهی‌ توانستند چربی‌ بدن خود را کاهش دهند اما در این تحقیق مشخص شد که مقادیر بیشتر از ۳.۴ گرم نمی‌تواند تاثیرات مثبت اضافه داشته باشد.

نحوه مصرف :

بهترین حالت مصرف (CLA) همراه وعده‌های غذائی می‌باشد.اگر مکمل (CLA) مصرفی شده در هر وعده حدود ۱ گرم می‌باشد میتوانید همراه وعده‌های صبحانه، ناهار و شام خود مصرف کنید.

روغن ماهی‌ و مولتی ویتامین ها

در دوره چربی سوزی و کات کردن بدن با توجه به ماهیت تمرینات شما بسیار عرق خواهید و در همین هنگام مقدار از  مواد معدنی و ویتامین های محلول در اب که در خون  شما موجود هستند از طریق تعرق از پوست شما خارج میشوند و به همین دلیل بدن شما در دوره چربی سوزی نیاز خواهد داشت تا مقدار بیشتری از مولتی ویتامین های مینرال را جذب کند.

روغن ماهی‌ نیز یکی‌ دیگر از اسید‌های چرب ضروری می‌باشد که جدایی از نوع اهداف شما باید آن را مصرف کنید.روغن ماهی‌ دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد به طوری که در بهبود پوست تا بهبود فعالیت‌های مغزی تاثیر گذار می‌باشد.در تحقیقات انجام شده مشخص شد که روغن ماهی‌ میتواند باعث تحریک آنزیم‌های تجزیه کننده چربی‌‌ها شود همچنین میتواند باعث بهبود جریان خون به ماهیچه‌ها شود.

نحوه مصرف :

همانند (CLA) روغن ماهی‌ نیز بهتر می‌باشد که همراه وعده‌های غذائی مصرف شود.اگر مکمل روغن ماهی‌ شما در هر وعده حاوی ۳۰۰ میلی‌گرم می‌باشد میتوانید همراه وعده‌های صبحانه، ناهار و شام خود دو وعده از آن استفاده کنید.

نسل آهن انرژی برای ادامه دادن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *