بهترین زمان مصرف میوه برای بدنسازان

به یاد داشته باشید که میوهها را بعد از خوردن غذا میل نکنید، کارشناسان تغذیه بر این باورند که میوهها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است .اگر میوهها را بعد از خوردن غذا میل کنید، نقش مهمی در مسموم کردن سیستم بدنتان خواهند داشت، در این حالت بدنتان با مقدار زیادی انرژی روبرو میشود که این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیتهای زندگی میشود.

برای مثال درنظر بگیرید که مقداری غذا مانند گوشت و برنج و… و یک یا چند میوه خوردهاید و همه آنها درون معده شماست، میوه بعد از نهایتا ۴۰ دقیقه آماده است که مستقیما وارد رودهتان شود اما به دلیل غذای خورده شده مجبور است بین ۲ تا ۳ ساعت منتظر بماند، و از ورود سریع آن به روده جلوگیری میشود.

original

در این بین میوه خود به خود بر اثر اسیدهای موجود در معده فاسد شده و همه غذای موجود در معده را نیز فاسد می کند، پس تخمیر میشود و به اسید تبدیل میشود.

پس لطفا میوه را زمانی مصرف کنید که معده تان خالی است و یا ۴۰ دقیقه قبل از خوردن غذا باشد و یا ۳ تا ۴ ساعت بعد از خوردن وعده غذایی شما باشد. شما بارها شنیدهاید که بسیاری شکایت میکنند که هر زمان که هندوانه میخوریم، غذا بالا میآید، و یا زمانی که موز میخوریم احساس میکنیم باید فورا به دستشویی برویم.

در حقیقیت همه اینها اتفاق نخواهند افتاد اگر میوه را زمانی بخورید که معده تان خالی است در غیر این صورت میوهها با غذای فاسد شده ترکیب میشوند و گاز تولید میکنند و درنتیجه به شما حالت تهوع دست داده و حالت دلشوره دارید و حتی باد معده نیز زیاد می شود.سفیدی مو، تاس شدن، عصبانیت و گودیهای سیاه زیر چشم، همهشان اتفاق نخواهند افتاد اگر با معده خالی میوه میل کنید.

باید بدانیم که چنین موضوعی صحیح نیست که بعضی از میوهها مانند پرتقال، نارنج و لیمو خودشان اسیدی هستند چرا که همه میوهها در بدن قلیایی میشوند.

اگر شما روش صحیح میوه خوردن را کامال بیاموزید شما به راز زیبایی، عمر طولانی، سالمت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی دست پیدا خواهید کرد.

زمانی که نیاز دارید آب میوه بنوشید فقط اب میوه تازه بنوشید نه آب میوه کنسروها. حتی آب میوههایی که بسیار غلیظ هستند را ننوشید.

میوههای پخته شده را نخورید چرا که هرگز ماده مغذی میوهها را دریافت نخواهید کرد تنها مزه شان را دریافت میکنید

ه خاطر داشته باشید که پختن میوه، تمام ویتامینها را از بین میبرد اما به هرحال خوردن میوه کامل بهتر از نوشیدن آب آن است.

اگر باید آب میوه بنوشید طوری بنوشید که دهانتان پر شود و آن را آرام آرام فرو دهید، چرا که باید اجازه دهید که آب میوه با بزاق دهانتان قبل از فرو دادن آن کامال ترکیب شود. جالب است که بدانید برای پاکسازی بدنتان می توانید ۳ روز روزه میوه بگیرید. به مدت ۳ روز فقط میوه بخورید و در آخر متعجب میشوید از اینکه دوستانتان به شما میگویند که چقدر پوستتان درخشان و صاف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *