افزایش طبیعی ترشح هورمون رشد

برای افزایش تشرح هورمون‌های رشد و تستوسترون در بدن راه‌های مختلفی وجود دارد که اکثر استفاده از ماده‌های شیمیایی و مضر است که دارای عوارض جانبی هستند و مصرف آن‌ها علاوه بر فایده دارای ضررهای بعضا غیر قابل جبران است. ما در این مقاله  از نسل آهن قصد داریم تا برای کسانی که به دنبال افزایش هورمون رشد و تستوسترون هستند روش ها راهکارهای ساده  و بدون عوارضی را بیان کنیم تا به وسیله آنها بتوانید به ترشح هرچه بیشتر هورمون رشد در بدن خود کمک کنید

تمرین مناسب مهم ترین عامل ترشح هورمون رشد

تمرینات در بدنسازی مهم ترین نقش را دارند سعی کنید با نهایت توان خود و با بیشترین فشار ممکن  تمرین کنید تا فراییند ترشح هورمون رشد در بدن خود را بیشتر کنید الیته فراموش نکینید که تمرین غیر اصولی و اضافی باعث تمرین زدگی و نتیجه معکوس خواهد شد.

در سه نوع حرکت تمرینی را معرفی کرده‌ایم که با انجام آن‌ها می‌توانید به صورت طبیعی و آسان ترشح این هورمون‌ها را در بدن‌تان افزایش دهید و رشد و حجم‌گیری بیشتر عضلات‌تان را مشاهده کنید .

این حرکات عبارتند از: اسکوات هالتر، ددلیفت و پرس سینه هالتر که در ورزش پاورلیفتینگ مجموعه رکورد این ۳ حرکت نتیجه وزشکار را رقم می زند، البته لازم به توضیح است مبتدیان تا زمانی که عضلات آنها آمادگی لازم را نداشته باشد و تکنیک صحیح حرکت را نیاموخته باشند نباید از حرکات اسکوات هالتر و ددلیفت استفاده نمایند .

maxresdefault

اسکوات هالتر

در انجام این حرکت باید از کفش ورزشی مناسب، کشاله بند و کمریند استفاده نمائید. ابتدا وزنه مناسب را انتخاب نمائید، دستها را طوری از میله هالتر بگیرید که زاویه ساعد و بازوی شما زاویه ۹۰ درجه را تشکیل دهد. سپس تا جائی که ساق و پشت پای شما زاویه ۹۰ را تشکیل دهد پائین می روید. در زمان پائین رفتن دقت داشته باشید آرنج‌های شما تا جایی که امکان دارد عمود بر زمین باشد و سینه خود را رو به بالا نگاه دارید تا از خم شدن کمر جلوگیری نمائید.

پس از آن که زاویه ۹۰ درجه توسط ساق و پشت پای شما تشکیل شد سپس به آرامی به حالت اول بر می گردید . در هنگام پائین رفتن نفس می گیرید (دمم) هنگام برخواستن نفس را تخلیه می نمائید(باز دم ) .

ددلیفت

در این حرکت هم استفاده از کمربند ، کفش مناسب اجباری است . البته بدون بند لیفت هم می توان این حرکت را انجام داد ؛ ولی ترجیحا برای این که بتوانید حرکت را سنگین تر انجام دهید از بند لیفت استفاده نمائید . وزنه مناسب را انتخاب نمائید.

سپس با کمک بند لیفت با دستها میله هالتر را محکم بگیرید ، مقداری زانوها را خم نمائید تا فشار از روی  ستون فقرات برداشته شود سپس تا جائی که کاملا عمود بر زمین شوید میله را بالا می آورید . اشخاصی که دارای ناراحتی روی دیسک های خود هستند باید از انجام این حرکت دوری نمایند .

پرس سینه هالتر

تقریبا اکثر افراد حتی مبتدی ها با انجام این حرکت آشنایی دارند .روی میز مسطح می خوابید دستها را کمی بازتر از عرض  شانه می گیرید . سپس میله را تا روی سینه پائین می آورید و بعد به حالت اول بر می گردانید .

دقت داشته باشید در تمامی حرکات باید قبل از شروع عضلات خود را کاملا گرم نمائید تا ضریب آسیب دیدگی به حداقل رسد و برای این که بتوانید هورمون های درون ریز را برای ترشح هورمون تستوسترون تحریک نمائید باید از تکرارهای ۶-۱ تکرار با وزنه های سنگین استفاده نمائید و در کنار آن از تغذیه ، استراحت و مکمل های مناسب بهره ببرید و سایر عضلات بدن را هم با شدت بالا و وزنه های سنگین تحریک نمائید .

testosteron-supps-rotator

مکمل های مجاز ترشح‌کننده‌های طبیعی هورمون رشد
آمینواسیدها بلوک‌های سازنده، تمامی پروتئین‌ها هستند که آنزیم‌ها هورمون‌ها، عضلات، استخوان‌ها، پوست و ارگان‌های بدن را تشکیل می‌دهند.
یک‌سری از آمینواسیدها نشان داده‌اند که موجب ترشح هورمون رشد می‌شوند. این قبیل آمینواسیدها هم به‌صرفه و هم بدون عوارض جانبی هستند که باعث تحریک هورمون رشد به ترشح می‌شوند. با این وجود اخیراً مشخص شد که گلوتامین که فراوان‌ترین آمینواسید بدن نیز به حساب می‌آید نقش مؤثری در آزادسازی هورمون رشد دارد.

تست بوستر ها  یا همان مکمل‌های آزادکننده هورمون رشد  (آنهائی‌ که حاوی آرژنین پیروگلوتامیت و لیسین مونوهیدروکلراید و … هستند) کمک فراوانی به ترشح طبیعی هورمون رشد در بدن میکنند اکثر شرکت های تولید کننده مکمل های ورزشی محصولات خوبی را برای ترشح طبیعی هورمون رشد در اختیار مصرف کننده های خود قرار میدهند.

در مقالات  قبلی به طور کامل در مورد بهترین تقویت کننده های تستوسترون صحبت کردیم
خواب مناسب ترشح هورمون رشد بیشتر
یکی از موارد دیگر افزایش‌دهنده هورمون رشد داشتن خواب کافی شبانه است. حداکثر ترشح هورمون رشد به‌صورت طبیعی در نیمه شب و از ساعت ۱۱ تا ۲ بامداد می‌باشد که معمولاً پس از گذشت ۴۵ دقیقه از به خواب رفتن ترشح آن شروع می‌شود. بنابراین با زود خوابیدن و شب زنده‌داری نکردن می‌توانید به نحو قابل توجهی به ترشح هورمون رشد کمک کنید.

obstructive-sleep-apnea-and-bodybuilding-header-v2-960x540

نتایج حاصل از افزایش سطح هورمون رشد
▪ افزایش قدرت
▪ افزایش سطح انرژی
▪ حفظ حجم عضلانی بدن
▪ کاهش درصد چربی بدن
▪ حفظ رنگ طبیعی مو
▪ خواب با کیفیت‌تر و عمیق‌تر
▪ پوست کلفت و سالم‌تر
▪ کاهش چین و چروک
▪ کاهش افسردگی
▪ افزایش استقامت
▪ افزایش عملکرد سیستم دفاعی بدن
▪ افزایش قدرت حافظه
▪ افزایش خروجی قلب
▪ داشتن فشار خون طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *