بهترین چربی سوزهای طبیعی

 

چربی سوزی برای خیلی از افراد امری بسیار سخت و دشوار میباشد و متاسفانه افرادی که صبر و تلاش کافی را ندارند در این راه دست به کارهای خطرناکی میزنند که عوارض جبران ناپذیری را برای آن ها ایجاد میکند،در این مقاله از نسل آهن شما را با بهترین چربی سوز های گیاهی آشنا خواهیم کرد تا سعی کنید با جایگزین کردن چربی سوز های طبیعی به جای روزش خطرناک و سرشار از عوارض به راحتی به هدف خود برسید.

مواد گیاهی حاوی فیبر بسیار بالایی هستندیک رژیم غذایی با فیبر بالا نه تنها کنترل وزن و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد بلکه با پیشگیری و درمان بیماریهای مزمن قلب، کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سرطان و کنترل قند خون در ارتباط است. با توجه به مجله تغذیه بالینی آمریکا: رژیم های غذایی گیاهی، چگالی انرژی پایینی دارند و سرشار از کربوهیدراتهای پیچیده، فیبر و آب هستند که حس سیری و مصرف انرژی در حالت استراحت را افزایش می‌دهند.

بنابراین اجازه دهید در مجله نسل آهن نگاه دقیق تری بیندازیم به ۶ ماده غذایی گیاهی که نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کنند، بلکه در واقع چربی‌سوز هستند.

a9

 

۱- آووکادو

برخی از رژیم گیرنده ها از مصرف آووکادو اجتناب می‌کنند زیرا یک آووکادوی متوسط حاوی ۲۱ گرم چربی می‌باشد. اما همانطور که غذا، دشمن شما نیست، چربی نیز نمی‌تواند دشمنتان باشد، حداقل نه هر نوع چربی. با توجه به دستورالعمل‌های غذایی اداره پیشگیری از بیماری و ارتقاء سلامت ایالات متحده، آووکادو تنها میوه ای است که دارای چربی تک غیر اشباع (یک نوع چربی خوب که کلسترول را کاهش می‌دهد) می‌باشند و همچنین آنها دارای حدود ۸۰ درصد فیبر غذایی می‌باشند.

در یک مطالعه روی ۲۶ فرد بزرگسال چاق، شرکت کنندگانی که در ناهارشان نصف یک آووکادو را خورده بودند، گزارش دادند که حس سیری بیشتر، گرسنگی کمتر و تمایل کمتری به پرخوری داشتند. مطالعات متعدد در مورد چربیهای تک غیر اشباع نشان داده اند که رژیم های سرشار از این مواد غذایی از تجمع چربی در اطراف ناحیه شکمی جلوگیری می‌کنند.

۲- لوبیای سیاه

لوبیاها حاوی فیبر هستند و کالری کمی دارند اما برای چربی سوزی، لوبیای سیاه جزء بهترین لوبیاهاست. لوبیاهای تیره رنگ بطور کلی دارای مقادیر بالاتری از ترکیبات فنولیک هستند که می‌توانند در جذب گلوکز تداخل ایجاد کرده و نقش مهمی‌در کنترل وزن ایفا کنند. نصف فنجان لوبیای سیاه دارای ۱۰۰ کالری و ۶۶ گرم فیبر است و فاقد کلسترول یا چربی می‌باشد. آنها همچنین یک منبع عالی از پروتئین گیاهی هستند.

با توجه به مطالعه دانشگاه کلرادو، مواد غذایی سرشار از نشاسته مقاوم (مانند لوبیای سیاه) به بدن کمک می‌کنند که در طول روز تا ۲۴ درصد بیشتر کالری بسوزاند و از آنجا که لوبیاهای سیاه، شاخص قند خونی پایینی دارند، به بدن کمک می‌کنند که بجای جمع آوری و افزایش اندازه اسیدهای چرب، آنها را متابولیزه کند.

مطالب مرتبط : بهترین منابع غذایی برای چربی سوزی

۳- اسفناج

بسیاری از سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کالری کم و فیبر بالایی دارند که باعث می‌شود سریع تر احساس سیری کنید و کمتر بخورید. یک فنجان اسفناج خام حدود ۳٫۵ گرم فیبر دارد که بعلت تراکم مواد مغذی و این واقعیت که در هر وعده فقط ۸ کالری دارد، قابل توجه است.

اخیرا مطالعاتی با استفاده از عصاره اسفناج که یک مایع غلیظ از این سبزی است، انجام شد. یک آزمایش سوئدی در دانشگاه لوند، ۳۸ زن دارای اضافه وزن را بمدت ۳ ماه مورد بررسی قرار داد و ۹۵ درصد کاهش در میل به پرخوری و ۴۳ درصد کاهش وزن بیشتر، مشاهده کرد. اسفناج، این توانایی را دارد که هوس های غذایی را کاهش دهد زیرا در بدن به آهستگی و بطور طبیعی تجزیه می‌شود و به معده امکان می‌دهد به مغز سیگنال بفرستد که به اندازه کافی غذا خورده است. برخلاف غذاهای بشدت فراوری شده و محصولات حیوانی، اسفناج، فرایند هضم را برای ارسال و دریافت این نوع سیگنالها بقدر کافی کند می‌سازد و  مثل یک چربی‌سوز عمل میکند.

۴- بروکلی

بروکلی مانند اسفناج، سرشار از فیبر و کلسیم است ــ این مواد مغذی، چربی را در بدن تجزیه کرده و از تشکیل چربی جدید جلوگیری می‌کنند. بروکلی خام در هر نصف فنجان، ۴ گرم فیبر و فقط ۲۰ کالری دارد. بروکلی، یک سبزی فوق العاده سیرکننده است که اشتهای شما را تا چندین ساعت بعد از یک وعده غذایی کنترل می‌کند.

مطلب مرتبط:  چگونه می‌توانم بدون ورزش وزنم را زیاد کنم؟

بروکلی همچنین، ویتامین C بسیار بالایی دارد که اغلب با تقویت سیستم ایمنی بدن مرتبط است اما در چربی سوزی و کاهش وزن نیز نقش مهمی‌ ایفا می‌کند. محققانی که یک مطالعه کاهش وزن سالم را در مجله کالج تغذیه آمریکا منتشر کردند، نوشتند: افرادی که مقدار ویتامین C کافی داشتند، در طول یک جلسه تمرینی متوسط نسبت به افرادی که ویتامین c پایینی داشتند، ۳۰% بیشتر چربی اکسید کردند. بنابراین ممکن است افرادی که کمبود ویتامین C دارند، در برابر از دست دادن توده چربی، مقاوم تر باشند.

۵- بادام

آجیل ها یک مهارکننده اشتهای معروف هستند اما بادام بطور خاص به عنوان چربی‌سوز در بدن و با به حداکثر رساندن روند گوارش، موثر است. از آنجا که بادام ها، کربوهیدات (که باعث تحریک اشتها می‌شود) پایینی دارند، شما می‌توانید با خوردن حدود ۲۰ تا ۲۵ عدد بادام در روز، هوس های غذایی تان را کاهش دهید.

جالب است که تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که رژیم های غذایی سرشار از آجیل دارند، چربی بیشتری در مدفوعشان دفع می‌کنند. از آنجا که بادام و گردوی آمریکایی، دانه های چربی را ذخیره می‌کنند، آنها به آسانی بعنوان چربی، جذب بدن نمی‌شوند بلکه براحتی از دستگاه گوارش عبور می‌کنند.

150060635_XS

۶- چای سبز

چای سبز، یک اکسیر چربی‌سوز نامیده می‌شود زیرا حاوی پلی فنول هاست که آنزیمهایی را در سلولهای چربی شما فعال می‌کنند. یک پلی فنول به نام اپیگالوکاتچین گالات، بطور قابل توجهی وزن بدن را کاهش داده و با مسیرهای کنترل اشتها تعامل می‌کند.

این گیاه با ریشه های عمیق در مراسم باستانی و سنت های معنوی، برای افزایش متابولیسم نیز بقدر کافی قدرتمند است. به دلیل خواص ترموژنیک آن، چای سبز باعث افزایش اکسیداسیون چربی که فرایند در هم شکستن یا تجزیه اسیدهای چرب و آزاد کردن انرژی است، می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *