بهترین مواد غذایی برای افراد لاغر

مهم ترین چیزی که در فرآیند افزایش وزن مهم میباشد تغذیه و استراحت است، شما حتی اگر تمرین نکنید با افزایش تغذیه و استراحت به راحتی میتوانید بر وزن خود اضافه کنید، اما افزایش وزن عضلانی برای بدنسازها بسیار متفاوت تر از افزایش وزن افراد عادی میباشد،افزایش وزن برای برخی از بدنسازهای لاغر بسیار مشکل میباشد و هرقدر هم که غذای خود را زیاد میکنند با افزایش وزن چشم گیری مواجه نمیشود اما این افراد این نکته را فراموش میکنند که فقط افزایش میزان تغذیه نیست که باعث چاقی میشود بلکه نوع و کیفیت مواد غذایی مصرفی نیز تاثییر بسیار زیادی در افزایش وزن دارد

در این مقاله از نسل آهن شما را با بهترین مواد غذایی برای افزایش وزن آشنا میکنیم این مواد را میتوانید در کنار وعده های اصلی غذایی خود و یا به صورت میان وعده مصرف کنید.

Full Plate_0

۱.گردو

گردو یکی از آجیل هایی است که به شما کمک می کند تا خیلی سریع و طبیعی چاق شوید. میزان امگا ۳ در این ماده بسیار زیاد است و از بیماری های مختلف در بدن شما جلوگیری می کند.

۲.شیر پرچرب

شیر به تنهایی می تواند بسیاری از بیماری های بدن را از بین برد ولی بسیاری از پزشکان نوع کم چرب آن را توصیه می کنند شیر پرچرب تمام خواص شیر را دارد و گزینه مناسبی برای افرادی است که می خواهند چاق شوند.

۳.نارگیل

نارگیل یکی از بهترین میوه هایی است که می توانید از آن استفاده کنید. آب نارگیل دارای مواد مغذی بی شماری است و کالری بالایی دارد که می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند.

۴.موز

موز میوه ای که می تواند به عنوان یک کربوهیدارات سالم از آن نام برد یکی دیگر از مواد خوب برای چاق شدن است. موز همچنین می تواند انرژی روزانه شما تامین کند.

۵.دانه های مغذی

از جمله دانه های مغذی می توانیم به تخم کتان، دانه هندوانه، شاه دانه و کنجد اشاره کنیم که هر کدام آن ها دارای اسیدهای چرب مفید برای بدن هستند و به شما در چاق شدن کمک بسزایی می کند.

۶.بادام

بادام یکی از تنقلات سالم که می توانید روزانه از آن استفاده کنید. سرشار از ویتامین های مختلف و همچنین مبارز بیماری های عصبی است. بادام نیز می تواند به افراد لاغر کمک به سزای بکند.

۷.روغن زیتون

هیچ پزشکی را پیدا نخواهید کرد که روغن زیتون را توصیه نکند. این روغن نه تنها به شما در چاق شدن کمک می کند بلکه از بیماری هیا قلب و عروقی نیز پیشگری می کند.

۸.سیب زمینی

منبعی عظیم از کربوهیدارات ها و همچنین مملو از مواد مغذی که البته همیشه به عنوان یک ماده چاق کننده از آن نام برده می شود.

۹.لوبیا

لوبیا مملو از پروتئین است و با کالری زیادی که دارد می تواند انرژی شما را برای کارهای سخت تامین کند و همچنین به شما در چاق شدن نیز کمک به سزایی می کند.

۱۰.موجودات دریایی

ماهی های آزاد و تن و همچنین میگو از جمله مواد دیگری هستند که دارای مواد مغذی مختلف مانند امگا۳ هستند. این مواد همچنین به شما در داشتن بدنی سالم و چاق نیز کمک می کنند.

یک نظر

  1. mohammad پاسخ

    سلام خسته نباشی .ببخشید روغن زیتونو چجوری باید استفاده کرد؟با غذا منظورتون هس یا فقط روغن زیتون با قاشق مصرف کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *