راهکار های افزایش انگیزه در تمرینات بدنسازی

داشتن انگیزه در بدنسازی و یا هر کار دیگری حرف اول را میزند خیلی از افراد ورزش خود را به دلیل از دست دادن انگیزه رها کرده اند، اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که احساس میکنید از تمرینات خود نتیجه ای نگرفته اید و میخواهید ورزش را کنار بگزارید پس این بهتر است قبل از آن این مقاله از مجله نسل آهن را مطالعه کنید.

بر روی هدف آتی خود تمرکز کنید

تمرین به مدت چندین ساعت ممکن است هدف بسیار بزرگی به نظر نرسد. این برای بسیاری از افراد جهان صادق می‌‌باشد. شما ممکن است احساس کنید که در طی این مدت‌زمان خود را تلف‌کرده‌اید و بهتر بود زمان خود را با دوستانتان سپری می‌‌کردید. زمانی که این افکار وارد ذهن شما شده و انگیزه شما را کاهش می‌‌دهند، شما باید دلیل تمرین خود را به خاطر بیاورید. بدون شک، تمرین با وزنه منجر به بهبود ظاهر شما خواهد شد، اما با تمرین می‌‌توانید به مزایای دیگری نیز دست‌یابید.

تمرین منجر به قوی‌‌تر شدن قلب شما گردیده و این نیز به معنای کاهش ریسک بیماری‌‌های قلبی و سکته می‌‌باشد. با انجام تمرینات می‌‌توانید میزان چربی خود را کاهش داده و از این طریق از بروز بیماری دیابت نوع ۲، کلسترول بالا و سفت ‌‌شدن رگ‌‌ها جلوگیری کنید. در مردان، تمرین با استفاده از وزنه منجر به افزایش میزان کلسترول بدن گردیده و درنتیجه قدرت جنسی آن‌ها افزایش می‌‌یابد. اگر احساس می‌‌کنید به باشگاه رفتن بیهوده بوده و شما می‌‌توانستید زمان خود را صرف تفریح کنید، در اشتباه هستید. شما باید انگیزه بالایی برای تمرین داشته باشید تا تمرینات طولانی‌‌تری داشته و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید تا بتوانید از زندگی در کنار خانواده و دوستان لذت بیشتری ببرید.

برای حفظ انگیزه خود در بدنسازی تغییر ایجاد کنید :

۱.باشگاه یا محل تمرین خود را عوض کنید

اگر ماهای زیادی است که در یک باشگاه تمرین مکنید و فضا، محیط و دستگاه های آن باشگاه برای شما تکراری شده است بهتر است برای مدتی در یک باشگاه جدید تمرین کنید،تا با محیط و افراد جدیدی آشنا شوید، سعی کنید به باشگاهایی به بروید که تجهیزات بهتر و پیشرفته و محیط مناسب و زیبا تری دارند .

۲- تجهیزات و پوشاک جدید تهیه کنید

لباس‌ها و تجهیزات شیک و مد روز ورزشی شما را جذاب خواهند کرد. پس این می‌تواند یک دلیل خوب باشد تا هر روز به باشگاه بروید. لباس، تجهیزات جدید یا یک ساک ورزشی جدید بخرید و رنگ‌های باحال و شاد انتخاب کنید. این‌ها به شما کمک خواهند کرد تا انگیزه‌تان حفظ شود.

شما میتوانید برای تمرین از پوشاک مرتبط با رشته بدنسازی استفاده کنید که لباس هایی که دارای لوگوی شرکت های برتر در این رشته هستند و یا بر روی آنها جملات انگیزش بخش مناسبی چاپ شده اند میتوانند انتخاب خوبی باشند

۳- از دوستتان بخواهید تا همراهی‌تان کند

تنهایی باشگاه رفتن شاید کمی خسته‌کننده باشد. اما اینکه دو یا چند نفری با دوستانتان به باشگاه بروید، ایده‌ی خیلی جالبی است. با یکی از دوستان یا یکی از افراد فامیلتان برنامه‌ریزی کنید و او را یار تمرینی خود قرار دهید.

۴- به یک موسیقی خوب گوش کنید

این نیز یکی از دلایل خوب برای حفظ انگیزه است. آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را در پخش کننده‌ی موسیقی خود کپی کنید، و هنگام تمرین به آن‌ها گوش دهید. حقیقتاً باشگاه ورزشی بهترین مکان برای گوش دادن به موسیقی‌های باحال است. پس با انگیزه بمانید، چون حالا برای رفتن به باشگاه یک دلیل خوب دارید.

تحییقات ثابت کرده است کسانی که در طول تمرین به آهنگ مورد علاقه خود گوش میدهند میتوانند تکرارهای بیشتری را اجرا کنند.

۵- تمرینتان را عوض کنید

اگر می‌خواهید انگیزه‌تان را حفظ کنید، به یک تمرین خاص نچسبید. در عوض، تمریناتی با سبک و اشکال مختلف را امتحان کنید. ۲ روز تمرینات قدرتی را امتحان کرده و ۲ روز دیگر را با تمرینات کاردیو سپری کنید. اگر شما یک برنامه‌ی تمرینی داشته باشید و بخواهید اشکال دیگر تمرین را امتحان کنید، برای باشگاه رفتن تحریک خواهید شد.

۶- یک برنامه‌ی غذایی متوازن داشته باشید

آیا می‌دانید که عادات بد غذایی می‌تواند باعث خستگی شود؟ خستگی هم باعث می‌شود احساس سستی کنید. زمانی که احساس سستی کنید، به طور طبیعی تمایل به نادیده گرفتن جلسه‌ی تمرینی‌تان خواهید داشت. پس این خیلی مهم است که یک برنامه‌ی غذایی متعادل را به طور منظم دنبال کنید. می‌توانید برای جلوگیری از خستگی به دو وعده‌ی غذاییتان میوه و سبزیجات هم بیفزایید..

اگر احساس میکنید نمیتوانید نیازهای معمولی روزانه خود را از طریق تغذیه دریافت کنید حتما با مشورت یک مربی از مکمل های بدنسازی مناسب با اهداف خود کمک بگیرید.

۷.اهداف و افکار خود را عوض کنید

همان طور که اول مقاله گفتیم هدف مهم ترین نکته برای داشتن انگیزه میباشد، بدنسازی فقط قهرمانی و یا شرکت در مسابقات نمیباشد، دست از مقایسه کردن بدن خود با قهرمان ها و یا عکس های فیتنس مدل ها در شبکه های اجتماعی بردارید خیلی از این افراد در عکس های خود اغراق میکنند و یا تصاویر خود را ویرایش میکنند و سایر قهرمان ها نیز سال ها برای رسیدن به هدف خود تلاش کرده اند .

پس صبر داشته باشید و قکر و رویای به سرعت قهرمان شدن را از سر خود بیرون کنید و مطمئن باشید پیروزی از آن کسانی هست که به زیبایی رویای خود ایمان دارند.

نکته دیگر اینکه همه افراد نمیتوانند قهرمان بدنسازی شوند اگر ژنتیک خوبی ندارید شاید نتوانید قهرمان شوید اما حتما میتوانید با صبر و تلاش به بدن زیبایی برسید و همین تمرین کردن معمولی باعث افزایش روحیه و اعتماد به نفس شما خواهد شد و مهم تر از همه شما بدنی شما بدنی سالم تر از کسانی که ورزش نمیکنند خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *