مصرف آرژنین و ویتامین C در کنار هم

برای اینکه بتوانیم از برخی از مکمل ها نهایت استفاده را بکنیم بهتر است تا همراه آنها یک مکما دیگر نیز مصرف کنیم همانند مصرف هم زمان بی سی ای ای و گلوتامین  و یا مصرف هم زمان کرایتن و بتا آلانیین و یا مصرف آرژنین و ویتامین سی که تاثیرات بسیار خوبی در فرآیندعضله سازی دارد در مقاله های قبلی مجله نسل آهن در مورد مصرف هم زمان مکمل های دیگر توضیج کامل داده ایم و در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مصرف هم زمان آرژنین و ویتامین سی بپردازیم

یکی از بهترین روشهای بالا نگه داشتن دم عضلات در طول روز به طور منظم مصرف همزمان مکمل ارژنین وویتامین سی باهم است.
نقش ارژنین در بدن بالا بردن هورمون رشد است که از غده هیپوفیز ترشح می شود وموجب افزایش حجم واستقامت عضلات میشود.

ال-آرژنین(L-Argenine) نوعی اسید آمینه بسیار قوی می باشد که دانشمندان از آن به عنوان مولکول معجزه نام می برند ، به این دلیل که بدن ما ال آرژنین را به اکسید نیتریک تبدیل می کند و باعث شل شدن و بزرگ تر شدن رگهای خونی شده و گردش خون در بدن را بالا می برد .


از منافع دیگر این ماده در بدن :

میزان فشار خون سالم
به طور کلی سلامت قلب و عروق

  • عملکرد سیستم ایمنی بدن
    رشد عضلانی
    رشد استخوان ها و بافت ها و ترمیم
    عملکرد جنسی بهتر در مردان
    سوخت و ساز چربی و قند
    تولید هورمون ضد پیری و ….

نقش ویتامین C در بدن افزایش جریان خون و روان حرکت کردن ان در داخل رگهاست که همین عمل باعث افزایش جذب ارژنین می شود.

با مصرف ویتامین C، تاثیر آرژنین در بالا بردن میزان NO افزایش خواهد یافت .

از چند سال قبل ، زمانی که مکمل های آرژنین افزاینده نیتریک اکسید به پرورش اندام کاران عرضه شد ، هم ورزشکاران و هم دانشمندان به دنبال ترکیب کمکی بودند که بتواند به افزایش اثر آرژنین بر ترکیب نیتریک اکسید کمک کند .

از آنجایی که آرژنین به آسانی در بدن به نیتریک اکسید تبدیل می شود بنابراین وجود مکملی که هم به افزایش تبدیل آرژینین به نیتریک اکسید کمک کند و هم تجزیه NO را به تاخیر اندازد می توانست اثرات سودمندی را در بدن به جا بگذارد و این موضوع ، ختم به ویتامین C شد .

ترکیب آرژنین و ویتامین C

حال به بررسی اثرات آرژنین به همراه ویتامین C توجه کنید .

تحقیقات جدید نشان داده که ویتامین C در ترکیب با آرژنین – نسبت به آرژنین به تنهایی – اثرات بیشتری بر روی افزایش نیتریک اکسید دارد .

ویتامین C با خنثی کردن رادیکال های آزادی که مخرب بوده و باعث تجزیه NO می شوند باعث می شود تا سطح NO در بدن افزایش یابد .

در تلاش برای اندازه گیری اثرات طولانی مدت ترکیب آرژنین و ویتامین C دانشمندان برزیلی یک مطالعه تکمیلی ۸ هفته ای را در این خصوص انجام دادند . در این بررسی به بازیکنان فوتبال ۱۷ تا ۱۹ ساله که متوسط وزن آنها ۶۸ کیلو گرم بوده ۳ گرم آرژنین به همراه یک گرم ویتامین C خورانده شد . همه افراد مورد آزمایش ، یک برنامه تمرینی استاندارد را ۳ بار در هفته انجام دادند و پس از ۸ هفته ، گروهی که آرژنین را به همراه ویتامین C مصرف کرده بودند پیشرفت چشمگیری در تقویت عضلات خود داشتند و همچنین میزان وزنه ای که می توانستند با هر ۲ پای خود در حین تمرینات ، بلند کنند بسیار افزایش یافته بود ؛ ضمن اینکه تاثیر عجیبی در کاهش درصد چربی های بدن خود داشتند . در مقابل ، گروهی که تنها ویتامین C مصرف کرده بودند ، تغییر محسوسی در اندازه های بالا مشاهده نکردند

نحوه مصرف

کسانی که بدنبال افزایش NO در بدن خود هستند باید مکملی حاوی ۳ گرم تا ۵ گرم آرژنین را در زمان های صبح ، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از تمرین ، بلافاصله پس از تمرین و ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از خواب مصرف نمایند . ضمن اینکه اطمینان داشته باشید که مصرف ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین C با هر وعده آرژینین به جلوگیری از تجزیه NO کمک به سزایی کرده و با بالا رفتن میزان NO پمپاژ خون در عضله ، افزایش حجم ، و افزایش میزان استقامت را تجربه خواهید کرد

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *