تمرین پشت بازو همراه با جی کاتلر

جی کاتلر برنده چهار دوره مسابقات مسترالمپیا همواره به یکی از برترین پشت بازو های کلیه ادوار معروف بوده است .

اگرچه شکل عضلات به طور عمده توسط ژنتیک تعیین میشود اما شما باید تمامی تلاش خود را برای ساختن و توسعه کامل گروه عضلانی محتلف به کار ببرید.جی کاتلر در این باره میگوید: من دارای بهترین ژنتیک در عضلات سه‌ سر نیستم، ولی یاد گرفته‌ام که چگونه متناسب با ساختار بدنی‌ام کار کنم. باید حرکات را با آگاهی کامل و ذهن باز انتخاب کنید. بر خلاف تصور بسیاری از افراد من خیلی زود فهمیدم که حرکت پشت‌بازو با هالتر خوابیده تنها حرکت برای حجیم ساختن پشت‌بازو نیست. حرکاتی که با کابل اجراء می‌شوند می‌توانند برای بهبود شکل و حجم این عضلات بسیار مفید باشند. تنها مسئله در استفاده از آنها پیدا کردن بهترین حالت قرارگیری بدون و تمرکز کامل بر عضله در حین انجام این حرکات است.

مهمترین مسئله در تمرین پشت‌بازو این است که بر وزنه‌های سنگین تمرکز نکنید. به‌یاد داشته باشید آرنج مفصل ظریفی است و به‌سرعت دچار آسیب‌دیدگی می‌شود. پس حین اجراء حرکات به‌جای اینکه تمام توجه‌تان متوجه افزایش وزنه باشد بر عضلات پشت بازو متمرکز شوید. برخی از افراد فقط به افزایش وزنه ها در تمرین توجه دارند و میخواهند به هر شکلی که شده حرکت را با سنگین ترین وزنه و خارج از حد توان خود اجرا کنند ولی اساساً بدنسازی این نیست. چیزی‌که مهم است مقدار فشار و کیفیت انقباضی است که بر عضلات اعمال می‌کنید.

بدون داشتن تمرکز کافی در هنگام اجرای جرکات شما فقط مقداری وزنه را جابه جا کرده اید و هیچ عضله سازی در کار نخواهد بود، باید در تمام طول اجرای جرکت فشار و تمرکز کافی را بر روی عضلات پشت بازوی خود حفظ کنید.

در زیر برنامه یک دوره تمرینی پشت بازو جی کاتلر رو به بررسی می کنیم هدف این برنامه پشت بازو صرفاً حجم است.

 . پشت بازو کیک بک ۳ ست ۱۲-۱۵ تکرار

 . پشت بازو سیم کش دست باز ۳ ست ۱۰-۱۲ تکرار

 . پشت بازو از بالای سر سیم کش ۳ ست ۱۰-۱۲

منبع : مجله فلکس آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *