نتایج مساقات قهرمانی کشور شیراز ۱۳۹۶

به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، مسابقات پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک قهرمانی باشگاه های کشور طی روزهای ۹ لغایت ۱۱ اسفند ماه با حضور ۴۸۱ ورزشکار از ۲۵ استان در سالن دستغیب به میزبانی شیراز برگزار شد.

رقابتهایی که پای بسیاری را به سالن مسابقات کشاند و رکوردی کم سابقه و یا بهتر بگویم، کم سابقه از خود بر جای گذاشت. در رقابت های شیراز آنقدر بدن خوب وجود داشت تا خیال مسئولان فدراسیون از بابت حضور در رقابت های آسیایی مغولستان که قرار است اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود، راحت گردد.

قهرمانان فیزیک

رقابت های قهرمانی باشگاه های کشور در رشته فیزیک پس از پیکار بین ۱۴۱ مدعی قهرمانی با معرفی برترین های سال ۱۳۹۶ کشور به پایان رسید.

به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رقابت های پرورش اندام، فیزیک و بادی کلاسیک قهرمانی باشگاه های کشور صبح امروز ۱۰ اسفند ماه با حضور ۴۸۱ ورزشکار به میزبانی شیراز آغاز شد.

ابتدا جوانان پرورش اندام و پیس از آن پیشکسوتان این رشته بر روی استیج رقابت ها حاضر شدند تا قهرمانان این دروه از رقابتها شناخته شودند.

پس از آن ۱۴۱ ورزشکار مدعی قهرمانی در رشته فیزیک در ۵ دسته قدی به مصاف حریفان خود رفتند تا قهرمانان فیزیک ۱۳۹۶ کشور معرفی شوند.

در ابتدا ۹ ورزشکار دسته قدی ۱۶۶ سانتی متر برابر حریفان خود صف آرایی کردند که جواد راستی اصل (تهران) موفق به کسب سکوی قهرمانی شد و مصطفی شریفات(تهران)، عارف اسماعیلی (البرز)، پیام منجی (خوزستان)، مهدی کاظمی آذر (گیلان)، سید فواد میرفندرسکی(گلستان)، مجتبی محرمی نسب (فارس)، فریبرز رضائی، مجتبی راستگو (خراسان) و مصطفی وزیری مهر (سیستان و بلوچستان) به ترتیب مقام دوم تا دهم را از آن خود کردند.

دسته قدی ۱۷۰ سانتی متر ۲۸ فیزیک کار بر روی استیج حاضر شدند تا در نهایت محمد حسین عدالت خواه (یزد) به مقام نخست دست یابد. میلاد سرچشمه (تهران) در سایه قهرمانی ایستاد و یاسین قدرتی (فارس) به مقام سوم بسنده کرد. محمد صالح محمدی (تهران)، ناصر خرامی (تهران)، سجاد تسخیری (مازندران)، حسین احمدی (فارس)، حامد زرین جوئی (تهران)، پوریا محمدی علاسوند (اصفهان) و سید محمدطاهر حسینی(تهران) به ترتیب جایگاه چهارم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.

۲۵ ورزشکار در دسته قدی سوم به رقابت پرداختند. قهرمانی این دسته قدی از آن وحید روحی (خراسان رضوی) شد و سید امیرارسلان عرب (تهران الف) موفق به کسب نایب قهرمانی شد. جایگاه سوم نیز به امیرحسین بازدار (البرز) تعلق گرفت. مقام چهارم تا دهم نیز به ترتیب به نام شایان حاجی پور (البرز)، امین آشوبی (خوزستان)، علیرضا اسدپور (فارس)، مازیار کیانی (اصفهان)، سیدمحمد لهستانی (کرمان)، حامد دهقانی نیا (فارس) و مهران خرسندی اکبری (اصفهان) ثبت شد.

مدعیان قهرمانی رقابت های کشوری دسته قدی چهارم این دوره از مسابقات ۳۵ نفر بودند که پس از پیکاری جذاب در نهایت فرشید شیرمحمدی (البرز) موفق به کسب سکوی نخست شد. جلال الدین نظری قوجق (تهران الف) مقام دوم و مجتی کفشگر (تهران الف) مقام سوم را کسی کردند. جایگاه های چهارم تا دهم هم به علیرضا بیات (کرمانشاه)، ناصر محمود آبادی (کرمان)، رامتین نادری ده شیخ (اصفهان)، همت اله سلامت (مازندران)، سید سبحان هاشمیان (خوزستان)، محمدحسین جهانبخش (فارس ب) و علی عبداللهی نیا (فارس الف)رسید.

آخرین و پر ترافیکترین دسته قدی فیزیک با ۴۴ ورزشکار پیگیری شد، که در پایان میلاد زارع از استان فارس الف بر بام ایران ایستاد و هوتن مشیری فرد از تهران در سایه قهرمانی قرار گرفت. مقام سوم نیز به وحید هنرمند از تهران رسید. میرسعید حسینی کیوج (تهران)، جمال عسگریان (تهران)، محمد شکریه، محمد گودرزی (تهران)، ایمان قدیری (یاسوج)، محمود محمدیان (خراسان رضوی) و امیر ارسلان ولی پورزرین کمر (مازندران) به ترتیب در رده های چهارم تا دهم این دوره از رقابت های ایستادند.

قهرمانان دسته ی بادی کلاسیک

قهرمانان ۷ دسته قدی بادی کلاسیک کشور در پایان رقابتهای قهرمانی باشگاه های کشور در شیراز معرفی شدند.

۱۴۶ بادی کلاسیک کاران در ۷ دسته قدی به مصاف حریفان خود رفتند.

دسته قدی نخست بادی کلاسیک با ۵ شرکت کننده برگزار شد که محمد تیربخش از هرمزگان بر سکوی قهرمانی ایستاد و مهرداد بهارلو از فارس الف نایب قهرمان و حامد مومن از خراسان رضوی سکوی سوم را بدست آورد. حمید عساکره و احمد یاوری پیرا از فارس الف و کهگیلویه و بویراحمد به مقام های چهارم و پنجم بسنده کردند.

۱۴ شرکت کننده در دسته قدی ۱۶۵ سانتی متر به مصاف حریفان خود رفتند. شاهین زبرجد (تهران الف) موفق به کسب سکوی قهرمانی شد . منصور شاهسواری (تهران) مقام دوم و مجید فیضی (قزوین) مقام سوم را بدست آوردند. مرتضی راستگو (خراسان رضوی)، سعید عسگری (تهران ب)، آرمین دنیایی (گیلان)، امیر محمد سنایی (فارس)، حسین شیخبانی (بوشهر)، علیرضا نوروزی (هرمزگان) و محمد رضا آگهی (فارس ب) جایگاه چهارم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.
دسته قدی سوم با ۱۹ ورزشکار پیگیری شد. مقام اول به نام محمد سعید نایینی محمدی (اصفهان) ثبت شد. مهرداد بستامی (هرمزگان)، یونس جدیدی (تهران)، محمد ساکی (تهران الف)، مسلم کتول (گلستان)، داود واحدی (البرز)، مجتبی رضائی (قزوین)، محمدرضا ثعلبی (فارس)، سیدحامد خلیل پوراردها (تهران ب) و سید احمد کرمانی (قزوین) به ترتیب مقام های دوم تا دهم را از آن خود کردند.

در دسته قدی ۱۷۱ سانتی متر ۳۰ ورزشکار برای رسیدن به فینال این رقابت ها به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت محسن پورصابر (فارس ب)، میثم برزگر (تهران) و محمود نیک فلاح (قزوین) سکوهای اول تا سوم را بدست آوردند. عباس کوراوند (خوزستان)، رسول تامولی (خوزستان)، مرتضی آیتی (تهران)، رضا علیزاده (تهران)، سید حسین حسامی (فارس الف)، عرفان گلچهره (کرمانشاه) و فرشاد خوش کام (فارس ب) جایگاه چهارم تا دهم بدست آوردند.

پیکار در شلوغترین دسته قدی بادی کلاسیک در دسته قدی ۱۷۵ سانتی متر بود، ۳۲ ورزشکار برای کسب قهرمانی کشور بر روی استیج به رقابت پرداختند که سید عظیم متولی (تهران الف) موفق به کسب سکوی قهرمانی شد. سید مجتبی حسینی (فارس الف)، سیدعلی مصطفوی (تهران الف)، جواد محمدی (کردستان)، باقر منصوری (البرز)، علی یوسفی (اصفهان)، اکبر بارانی (لرستان)، عباس رئوف (تهران ب)، محمدخسروی مقدم (تهران) و حامد عباسی (کهگلویه وبویراحمد) به ترتیب سکوهای دوم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.

دسته های قدی ۱۸۰ سانتی متر و مثبت ۱۸۰ سانتی متر هر کدام ۲۳ شرکت کننده داشت که پس از رقابتی جذاب و چشم نواز ۱۰ نفر برتر به شرح زیر معرفی شدند.

دسته قدی ۱۸۰ سانتی متر
۱- مهدی کمالی- فارس الف
۲- حمید ابوالحسنی- تهران
۳- فرهاد صالحی- خراسان رضوی
۴- سعید سیف- تهران
۵- محمد جهانی- مازندران
۶- معین اسطوری- کرمان
۷- عباس موحدزاده- فارس الف
۸- پژمان ساریخانی- تهران ب
۹- حمید محمدنظامی- کرمان
۱۰- حسین شیخ حسن ارباب

دسته قدی +۱۸۰ سانتی متر
۱- مجید یعقوبی- تهران الف
۲- سجاد خانکی- تهران ب
۳- خلیل حصاری- خراسان شمالی
۴- اسماعیل عصائی- فارس ب
۵- مهدی رجبی- زنجان
۶- اشکان ملایانی- تهران
۷- احسان شیرزاد- آذربایجان غربی
۸- احمد صحرائی- گیلان
۹- محسن کهن جامه- مازندران
۱۰- حمزه فرخی رامینی- کردستان

قهرمانان پرورش اندام

در پایان قهرمانان این دوره از رقابت های قهرمانی باشگاه های کشور در دسته پرورش اندام  به شرح زیر معرفی شدند.
وزن ۶۵ کیلو گرم
۱- محمدتقی شریعت جو- گیلان
۲- مهدی وجدان طالشگائیل- تهران
۳- میثم یزدانی- تهران
۴- ابوالفضل ثابت سروستانی- فارس
۵- جواد روستائی- فارس
۶- اکبر رجوانی- مازندران
۷- محسن عسیوند- مازندران
۸- عادل سلطانی- اصفهان

وزن ۷۰ کیلو گرم
۱- ایمان صفائی- خراسان
۲- فرشاد گنجی- تهران الف
۳- عبدالخالق جدائی- فارس
۴- حمیدرضا کوچکزائی- تهران ب
۵- علیرضا قفقازی- فارس
۶- محمد سالمی- بوشهر
۷- حامد قادری- تهران
۸- مهدی نوری- البرز
۹- اکبرشیرخانی- مازندران

وزن ۷۵ کیلو گرم
۱- فرامرز عزیزی- اصفهان
۲- مسعود شمس الدینی- بوشهر
۳- رضا حیدرنسب- فارس الف
۴- سجاد سیف- تهران الف
۵- عباسعلی حیدری- بوشهر
۶- عباس فساهی- فارس الف
۷- وحید صالحی- فارس
۸- سعید گودرزی- فارس ب
۹- رضا عظیمی- خرم آباد
۱۰- فرشاد اسدی کلورزی- خراسان

وزن ۸۰ کیلو گرم
۱- حسینعلی گزمه- تهران الف
۲- عباس سالاری- هرمزگان
۳- مهران حاجیوند قالبی- تهران ب
۴- سلیمان اکبری لیلمی- گیلان
۵- مهرداد آتش فراز- فارس ب
۶- پیمان غدیری- فارس
۷- امین روستایی- اصفهان
۸- نریمان رمضانی- تهران ب
۹- وحید دره زرشکی زاده

وزن ۸۵ کیلو گرم
۱- موسی هاشمی مظفری- فارس
۲- مهدی ارزشمند- فارس الف
۳- ادریس صفری- قزوین
۴- مجید هاشمی- اصفهان
۵- سعید خلیلی- اصفهان
۶- امیر اعتمادی نسب- تهران ب
۷- شهرام خسروی- تهران
۸- مرتضی کثیری- اصفهان
۹- نادر چیذری- تهران
۱۰- سید جلال ایران نژاد پاریزی- کرمان

وزن ۹۰ کیلو گرم
۱- ابوالفضل مشایخی- تهران الف
۲- یاسین برزگرفرد- کرمانشاه
۳- سیدمحمد کریم طباطبائی- خراسان
۴- احسان کریمیان- تهران
۵- اسماعیل حسینی فر- تهران ب
۶- امین آذر نشین- فارس الف
۷- رضا سلامی- اصفهان
۸- حسین طالبی قلی بیگلو- تهران
۹- عباس فرهنگیان منیق- تهران
۱۰- کامران جودکی- خرم آباد

وزن ۹۵ کیلو گرم
۱- مجید جامه بزرگ- همدان
۲- علی اکبر کاویانی- البرز
۳- سیدمحمد امین میرنظیری- تهران
۴- حامد فتحی- زنجان
۵- میثم مژده جویباری- مازندران
۶- امیرعباس خرمی- تهران
۷- مرتضی پورکمال- فارس ب
۸- حمیدرضا الیاسیان- تهران
۹- علی حسینی- فارس

وزن ۱۰۰ کیلو گرم
۱- مرتضی محمودی- تهران الف
۲- بابک ابوالقاسمی- مازندران
۳- عباس شکرزاده- تهران الف
۴- رضا قنبری- تهران
۵- پوریا کمالی- تهران ب
۶- ابراهیم دستی- فارس الف
۷- مختار بهمنی- فارس
۸- احمد اسدی- تهران ب
۹- __
۱۰- فرهاد غلامی اکبری- فارس

وزن مثبت ۱۰۰ کیلو گرم
۱- سید مهدی علوی- فارس الف
۲- علی اصغر کابلی- مازندران
۳- محمود محققی- تهران الف
۴- فرامز پیران- تهران ب
۵- مهدی رستمی- تهران
۶- پیمان فخیمی ذاکر- فارس

در انتها تیم تهران “الف” با مجموع ۲۳۷ امتیاز در سه رشته فیزیک، بادی کلاسیک و پرورش اندام با اقتدار قهرمان مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور در شیراز شد.

در پایان این رقابت ها تیم تهران “الف” با ۱۱۲ امتیاز در رشته پرورش اندام، ۶۱ امتیاز در رشته فیزیک و ۶۴ امتیاز در رشته بادی کلاسیک موفق به کسب عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها گردید.

فارس “الف” با ۸۲ نایب قهرمان رشته پرورش اندام و تهران “ب” مقام سوم این رشته را بدست آوردند.

تهران “ب” با ۳۳ امتیاز در رشته فیزیک در سایه قهرمانی ایستاد و البرز با ۳۲ امتیاز به سکوی سوم بسنده کرد.

همچنین تیم فارس”الف” با ۶۴ امتیاز مقام دوم رشته بادی کلاسیک را نیز از آن خود کرد و تیم هرمزگان با ۳۰ امتیاز مقام سوم را برای استانش به ارمغان برد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *