فواید اسفناج برای عضله سازی

اسفناج
هر ۱۰ انس اسفناج خام دارای ۶۵ کالری، ۸ گرم پروتئین، ۱۰ گرم کربوهیدرات (۶ گرم آن از فیبر می‌باشد) و ۱ گرم چربی‌ می‌باشد.

چرا اسفناج برای عضله سازی مفید است؟

اسفناج سرشار از نیاسین، روی، پروتئین، فیبر، ویتامین‌های A ،B6، ،C ،E و K، تیامین، فولات، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، مس و منگنز است. به بیان دیگر، این ماده‌ی غذایی برای تمامی قسمت‌های بدن شما مفید است.

فلاونوئید فراوان در اسفناج از اکسیده شدن کلسترول جلوگیری کرده و بدن را از شر مضرات رادیکال‌های آزاد خلاص می‌کند. فولات موجود در اسفناج به سیستم عروقی بدن کمک می‌کند و منیزیم موجود در آن فشار خون را پایین می‌آورد.

به علاوه، تحقیقات نشان می‌دهد مواد مغذی‌ای که در اسفناج یافت می‌شوند در اصل به تولید پروتئین و در نتیجه قوی شدن عضلات کمک می‌کنند.

از دیگر یافته‌های مطالعات این است که اسفناج کاربردهای مغز، حافظه و شفافیت ذهنی را هم افزایش می‌دهد. برای اینکه میزان آهن اسفناج حفظ شود آن را خیلی کم بپزید و کمی لیموی تازه یا سرکه به آن اضافه کنید.

به عنوان بخشی از سالاد همراه با ناهار و شام; اسفناج نه تنها از طریق مقادیر زیاد آنتی اکسیدان خود به افزایش سلامت بدن میتواند کمک کند بلکه دارای موادی می‌باشد که میتواند باعث افزایش قدرت و حجم عضلات نیز شود.
اسفناج یک منبع عالی‌ از گلوتامین می‌باشد که این آمینو اسید برای رشد عضلات، عملکرد سیستم ایمنی و سلامت دستگاه گوارش بسیار مهم می‌باشد.همچنین میتواند باعث افزایش سطح هورمون رشد و حتی افزایش سرعت متابولیسم شود

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *