برنامه تمرینی حجمی عضلات بازو

بدون شک دهه ۹۰ دوران طلایی پرورش اندام بوده و هست، دورانی که نفرات برتر آن اگر در زمانی بجز آن دوران حضور داشتند، شانس اول مستر المپیا بشمار می آمدند. اواسط تا اواخر این دهه با سلطه حجم و چگالی بر بدنسازی همراه بود. یکی از اولین بدنسازانی که حجم و چگالی را بر روی استیج به نمایش می گذاشت کسی نبود جز کوین لورون.

ماشین عضله مریلند با استخوان بندی کوچک جزئیات کاملی را همراه با سایز و حجم خیره کننده. کوین لورون در طول ۱۲ سال حضور در رده حرفه ای توانست ۲۰ رقابت حرفه ای را تجربه کند که حاصل آن ۲ قهرمانی در آرنولد کلاسیک و کسب مقام نائیب قهرمانی در رقابت مسترالمپیا ۱۹۹۲ بود.

اگر بخواهیم برای هر قسمت عضلانی بدن یک اسطوره را نام ببریم، بدون شک کوین با چند عضله حیرت آور می تواند نمونه بی بدیل در دنیای پرورش اندام باشد.

شاید عضلات بازو کوین همچون عضلات آرنولد و رونی از پیک و حجم فوق العاده ای برخوردار نباشد اما جزئیات کامل و نهایت تفکیک بین عضلات بازو و دلتوئیدش دلیل محکمی برای حضور در این بخش است. ناگفته نماند که عضلات دلتوئید کوین از اولین قهرمان مسترالمپیا، لری اسکات تا آخرین قهرمان، فیل هیث بی رقیب بوده است.

توسعه عضلات دوسر بازو در کوین به حدی بود که به سختی می توان یک اینچ از دلتوئید تا آرنج را یافت که در آن عضله حضور نداشته باشد. در ادامه مقاله به برنامه تمرین کوین خواهیم پرداخت تا ببینیم چطور می توان به عضلاتی حجیم در دوسر بازویی و سه سر پشت بازو دست یافت. نکات تمرینی: همواره بیاد داشته باشید الویت با عضلات ضعیف تر است.

مدت زمان استراحت بین ست ها در حدود ۶۰ ثانیه باید حفظ شود. انقباض عضلات در اوج حرکت و حفظ آن به مدت دو ثانیه اجباری می باشد. حفظ فیگور بعد از تکمیل ست های مربوط به هر حرکت در جهت افزایش پمپاژ خون اجباری است. اگر خواهان تغییر بازی به نفع خود هستید، موسیقی مورد علاقه خود را به همراه یک کمربند مناسب انتخاب کنید، چون امسال، سال تغییر شماست!

تمرینات سه سر پشت بازو:

  • پشت بازو پرسی (پرس سینه دست جمع)  /۴ ست /۶ الی ۸ تکرار
  • پشت بازو دمبل جفت خوابیده /۴ ست /۶ الی ۸ تکرار
  • پشت بازو سیم کش با طناب /۴ ست /۶ الی ۸ تکرار
  • پشت بازو دمبل تک ایستاده /۴ ست /۶ الی ۸ تکرار

تمرینات دوسر بازو:

  • جلوبازو هالتر ایستاده/ ۴ ست /۶ الی ۸ تکرار
  • جلوبازو دمبل متوالی نشسته /۴ ست /۶ الی ۸ تکرار
  • جلوبازو سیم کش ایستاده /۴ ست /۶ الی ۸ تکرار
  • جلو بازو دمبل تک (آرنولدی یا تک خم) /۴ ست /۶ الی ۸ تکرار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *