رئیس کمیته آموزش فدراسیون بدنسازی; کار انتشار مجلات آموزشی را آغاز خواهیم کرد

کمیته آموزش فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بدون شک یکی از کمیته های پر کار و پر تردد در بین دیگر کمیته های فعال در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام است. کمیته ای که روزانه مراجعین بسیاری را پاسخگو ست و باید در امر اطلاع رسانی نیز فراتر از سایر کمیته ها عمل نماید.

درست یا غلط، این روزها در اقصی نقاط کشور کلاس هایی برگزار می شود که خیلی ها آن را به فدراسیون نسبت می دهند، ضمن اینکه موسسات، شرکت ها و افرادی نیز هستند که موازی با فدراسیون کار کرده و مشکلاتی را برای خود و فدراسیون بوجود می آورند و دهها مسئله دیگر که بهانه خوبی شد تا گفت و گویی با ناصر امیری رئیس کمیته آموزش فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام داشته باشیم. رئیسی که در یک فضای صادقانه به تمامی سوالات سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اینگونه پاسخ داد:

• شرایط کنونی کمیته آموزش فدراسیون چگونه است؟
همه چیز خوب است. برنامه ها بر اساس تقویم فدراسیون در حال انجام شدن است. ضمن اینکه جلسات متعددی انجام شده و سر فصل های آموزش رشته فیتنس نیز گردآوری شده تا بعد از ماه مبارک رمضان کلاس های این رشته نیز در سطح کشور برگزار شود.

• از عملکرد کمیته آموزش در سال ۹۶ رضایت داشتید؟
رضایت ۱۰۰ درصدی خیر! اما بیش از ۱۵۰ دوره مربیگری و همچنین بالغ بر ۴۰۰ سمینار کشوری ماحصل برنامه های آموزشی سال ۹۶ کمیته آموزش این فدراسیون بوده است. برنامه هایی که شامل دوره های مختلف از درجه ۳ تا درجه یک را شامل می شود و به موازات برگزاری دوره های آموزشی در تحقیقات نیز بیش از ۱۵ عنوان کتاب در زمینه های مختلف این فدراسیون تالیف و ترجمه گردید که امید است در سال ۹۷ در کنار این برنامه ها در بحث مجلات آموزشی بدنسازی نیز فعالیت جدیدی را تجربه کنیم.

• مجلات آموزش قرار است چگونه منتشر شود؟
در حال حاضر قصد داریم مجلاتی را بصورت هر ۶ ماه یک شماره در خصوص ارتقاء سطح دانش بدنسازی منتشر و بدست علاقمندان برسانیم که خوشبختانه مقدمات آن بزودی انجام خواهد شد.

• مسئولیت انتشار این مجلات با چه کسی یا چه کسانی است؟
هنوز در خصوص کمیته ای که باید این مجلات را مدیریت و بر کار انتشار آن نظارت داشته باشد تصمیم گیری نکرده ایم، اما بزودی این کار صورت خواهد پذیرفت.

• خیلی ها دوست دارند بدانند که در حال حاضر کمیته آموزش دبیر دارد یا نه؟
در حال حاضر کمیته آموزش فدراسیون دبیر ندارد، اما صحبت های اولیه در این زمینه با رئیس فدراسیون صورت گرفته و انشاا… بزودی دبیر کمیته آموزش از طریق سایت فدراسیون معرفی خواهد شد.

• با مشکلات شرکت ها و موسسات و شرکت هایی که بصورت موازی با شما فعالیت می کنند، چه می کنید؟
متاسفانه بخشی از فعالیت هایی که ما باید در زمینه آموزشی داشته باشیم، به مسئله برخورد با چنین شرکت ها و موسسات معطوف شده است. موسسات و شرکت هایی که کارهای غیر قانونی و موازی با فدراسیون انجام می دهند و ما باید دراین امر به آگاه سازی علاقمندان بپردازیم. علاقمندانی که به هیچ وجه نباید فریب اینگونه موسسات، شرکت ها و افراد را خورده و به آنها اعتماد کنند.

• مدارک ارائه شده از سوی موسه ایرانیان تا چه اندازه مورد تائید شماست؟
برابر با تفاهم نامه ای که در فدراسیون موجود است، کلیه کارگاه های آموزشی تحت عنوان کار با دستگاه تنها به عنوان یک سمینار ۲۵ امتیازی تلقی شده و هیچ کدام از مدارک دیگر ارائه شده از سوی این موسسه از قبیل مربیگری و … تائید نمی گردد.
ضمن اینکه قرار است بزودی اسامی افرادی که این سمینارها را به صورت قانونی در این موسسه پشت سر گذاشته اند را از طریق سایت فدراسیون اعلام نمائیم. تا خیلی از واقعیت ها مشخص شود.

• پس با این حساب پروسه موسسه ایرانیان دیگر برای فدراسیون به پایان رسیده است، اینطور نیست؟
دقیقا همین طور است. دیگر از این پس فدراسیون هیچ همکاری تعریف شده ای را با موسسه مذکور نخواهد داشت.

• این اعلام اسامی چه زمانی اتفاق خواهد افتاد؟
ما یک فرصت دو هفته ای را برای مسئولان موسسه ایرانیان در این زمینه قائل شده ایم و امیدواریم که پس از این مدت بتوانیم اسامی را از طریق سایت فدراسیون اعلام کنیم.

• کار برگزاری کلاس های تربیت مدرس به کجا انجامید؟
اطلاعیه مربوط به ثبت نام افراد واجد شرایط تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه تمدید شد، که در این مدت بیش از ۶۰ نفر از سراسر کشور مدارک خود را برای کمیته آموزش ارسال کرده اند که بزودی و پس از بررسی اسامی افراد واجد شرایط از طریق سایت فدراسیون اعلام خواهد شد. ضمن اینکه منابع امتحانی نیز به همین زودی برای ثبت نام کنندگان اعلام و به یاری خداوند آزمون نیز در مرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.

• آیا در سال ۹۷، کلاس های مربیگری درجه ۲ هم خواهید داشت؟
به کلیه استان هایی که شرایط برگزاری کلاس های مربیگری درجه ۲ را دارند، مجوز برگزاری چنین کلاس هایی داده شده است و مشکلی در این راه وجود ندارد.

• مهمترین برنامه آموزشی شما در سال ۹۷ چیست؟
مهمترین برنامه های ما در سال ۹۷ برگزاری دوره های مربیگری بین المللی و همچنین ۲ دوره مربیگری درجه یک خواهد بود. ضمن اینکه به موازات آن آشنایی با رشته فیتنس نیز در قالب برگزاری سمینارها و کلاس های مربیگری در سراسر کشور انجام خواهد پذیرفت.

• برخورد شما با جاعلانی که خود را مدرس فدراسیون می دانند چگونه است؟
از نظر فدراسیون افرادی که حداقل ۵ دوره در کلاس های مختلف از سوی فدراسیون حاضر بوده اند، به عنوان مدرس قلمداد می شوند و در خصوص اسامی بقیه نفرات مدعی نیز، دوستان می توانند این موضوع را از طریق کمیته آموزش فدراسیون استعلام بگیرند.

• مدارکی که در برخی از کشورهای همجوار صادر می شود، تا چه اندازه اعتبار دارد؟
باید این واقعیت را بگویم که مدارک بین المللی که در کشورهای همجوار صادر می گردد، در کشور ایران هیچ گونه ارزش و اعتباری نداشته و ندارندو بهتر است علاقمندان به هیچ عنوان برای شرکت در چنین کلاس هایی هزینه نکنند!

• حرف آخر؟
به کلیه علاقمندان عزیز توصیه می شود، قبل از شرکت در هر دوره آموزشی با عناوین منتسب به فدراسیون، استعلام خود را از طریق کمیته آموزش فدراسیون و یا هیات های بدنسازی استان ها داشته تا خدایی ناکرده به دام سود جویان نیفتند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *