تمرینات آرنولد اسطوره ی دنیای پرورش اندام

مطمئنا بدنسازی بدون نام آرنولد شوارتزنگر هرگز آنقدر پیشرفت نمیکرد و شهرت کسب نمیکرد، آرنلود علاوه بر اینکه بدنساز بسیار خوبی بود با شرکت در برنامه های تلوزیونی و بازی در فیلم های برتر هالیودی و انجام فعالیت های سیاسی اعتبار زیادی به این ورزش اعطا کرد.

او ۷ بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا (معتبرترین مسابقات پرورش اندام) در سالهای ۱۹۷۰٬۱۹۷۱٬۱۹۷۲٬۱۹۷۳٬۱۹۷۴٬۱۹۷۵٬۱۹۸۰ را دارد و یکی از پرافتخارترین قهرمانان جهان است.

او بدنسازی را از ۱۳ سالگی شروع کرد و در ۲۲ سالگی اولین قهرمانی خود را در مستر المپیا بدست آورد. البته در سال ۱۹۶۹ و در ۲۳ سالگی در مستر المپیا مقام دوم را بدست آورد.

طبق گفتهٔ خود آرنولد او زیاد طعم شکست را در مسابقات نچشیده‌است و واقعاً نیز همچین است زیرا از ۲۵ مسابقهٔ رسمی و بین‌المللی که داشته‌است فقط ۲ مسابقه حرفه‌ای را اول نشده‌است و در ان دو مسابقه به مقام دوم رسیده‌است. نام او در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بهترین و کاملترین بدن انسانی آمده‌است.

او چند سال بعد از اینکه مسابقه دادن را راها کرد مجموعه مسابقات آرنولد کلاسیک را راه اندازی کرد که مهم ترین مسابقات بعد از مستر المپیا در دنیای پروش اندام میباشد.

در این کلیپ زیبا و انگیزشی برخی از تمرین ها و فیگور های معروف او را تماشا خواهید کرد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *