ساختن عضلات شش تکه شکم با رعایت این نکات ساده

رسیدن به عضلات شکمی شش تکه امری زمان بر و مشکل میباشد شما باید صبور باشید و نکات زیادی را رعایت کنید تا به اندام ایده آل خود برسید اما این نکات اصلا پیچده و عجیب نیستند، فقط کافی است که سبک زندگی روزمره خود را کمی تغییر دهید و استمرار باشید در ادامه مجله نسل آهن برخی از این نکات مهم و ساده را برای شما بیان خواهیم کرد

شکم شیش تیکهنشان دهنده تعداد دراز-نشست‌هایی که می‌توانید بروید نیست، بلکه نشان دهنده این است که چربی شکمتان چقدر اندک است. یک مرد برای اینکه شیش تکه شکم اش نمایان باشد باید حداکثر ۱۰٪ چربی داشته باشد. برای خانم‌ها این مقدار حداکثر ۱۲٪ است. اگر بتوانید چربی بدنتان را به این مقدار برسانید، در این صورت می‌توانیدشکم شیش تکهداشته باشید.تمرین زیاد هیچ کمکی به سریع تر رسیدن شما به عضلات شش تکه نمیکند، بهترین راه تمرین دادن این عضلات به صورت یک روز در میان میباشد که البته برای افراد با شرایط بدنی و توانایی های مختلف ممکن است متفاوت باشد

مهم تر از تمرینات عضله شکم همانند کرانچ و یا زیر شکم خلبانی و … تمرینات هوازی هستند، انجام تمرینات هوازی مهم ترین فاکتور برای کاهش چربی های بدن میباشد.در هر صورت فراموش نکنید تمرین زیاد از حد نه تنها کمکی به شما نمیکند بلکه ممکن است نتیجه معکوس نیز داشته باشد عضلات همان قدر که برای رشد به تمرین نیاز دارند به استراحت نیز نیاز دارند، با یک مربی حرفه ای مشورت کنید و یک برنامه تمرینی مناسب خود داشته باشید.

تغذیه عامل کلیدی در رسیدن شما به هدفتان میباشد، همیشه صبحانه بخورید :یک وعده ی پروتئینی با کمترین قند انتخاب کنید.صبحانه های مناسب پیشنهادی ما عبارتند از سفیده تخم مرغ، پنیر و لبنیات رژیمی و کم چرب ،نان تست کره بادام زمینی و … در هر صورت هرگز صبحانه را از وعده غذایی خود حذف نکنید.

منابع پروتئین کربوهیدرات و چربی را بشناسید ، قبل از خواب کربوهیدرات مصرف نکنید تا به چربی تبدیل نشوند بهترین زمان برای مصرف کربوهیدرات ها قبل از تمرین میبشاد تا بتوانید تمریتات مناسب داشته باشید، سعی کنید بیشتر غذای خود را از منابع پروتئینی تامین کنید و یا از مکمل های پروتئین وی استفاده کنید

گوشت و آجیل را فراموش نکنید.تمام غذاهای فرآوری شده و فست فودی را از رژیم خود حذف کنید. هرگز این نوع غذاها را نخورید.

از چربی دوری نکنید : اما تنها چربی های سالم که در ماهی و گوشت، روغن نارگیل، روغن زیتون، آواکادو و آجیل یافت می شود را مصرف کنید.

شکر، قند و شیرینی جات را حذف کنید هرچیزی که از این قندها درست شده باشد. مثل شربت افرا ، انواع نوشیدنی دلستر و نوشابه و…

حذف گلوتن :گندم و سایر غلات را برای حمایت از سلامت انسولین در نظر داشته باشید. مصرف زیاد گلوتن مضر است.

فیبر کافی مصرف کنید : حداقل ۲۵ گرم در روز. مصرف کم فیبر منجر به ضعف سلامت انسولین و اضافه شدن چربی شکم می شود، سبزیجات یکی از بهترین منابع فیبر هستند مصرف کاهو و سبزیجات علاوه بر اینکه فیبر مورد نیاز بدن شما را تامین میکند باعث ایجاد حس سیری در بدن میشود و شما را از پرخوری بدور میدارد.

خواب کافی داشته باشید : اگر استراحت کردن برای شما مساله است، زود به رختخواب بروید تا زود از خواب بلند شوید زیرا خواب با داشتن ترکیب اندام بهتر ارتباط دارد.

منیزیم مصرف کنید : تا بدن را آرام کند و کورتیزول را کاهش دهد.اگر در طول روز یا قبل از تمرین برای چربی سوزی از مکمل های دارای کافئین استفاده میکنید میتوانید قبل از خواب مکمل ZMA مصرف کنید تا ارامش بیشتری هنگام خواب داشته باشید، خواب کافی اهمیت بسیار زیادی برای چربی سوزی و عضله سازی دارد.

مقدار زیادی آب بنوشید :برخلاف تصور برای کاهش وزن باید زیاد آب مصرف کنید  تا سطح متابولیسم بدن افزایش پیدا کند و بدن را سم زدایی کند روزانه شش تا هشت لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب سرد کمک می‌کند تا بتوانید چربی‌هایتان را بسوزانید. اگر میزان آب مورد نیاز بدنتان را تأمین کنید، آن وقت می‌توانید چربی سوزی را به حداکثر بازدهی برسانید.

الكل، آب میوه های غیر طبیعی، نوشابه و نوشیدنی های ورزشی را حذف کنید. تنها آب ، چای سبز یا قهوه بنوشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *