قهرمانی مجدد ایران در مسابقات جهانی بدنسازی اسپانیا ۲۰۱۸

ملي پوشان كشورمان در رقابت هاي قهرماني جهان در بنيدروم اسپانيا با شايستگي و با اختلاف امتياز بالا به مقام قهرماني رسيدند.

به گزارش سايت رسمي فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام ملي پوشان پرورش اندام ، بادي كلاسيك و فيزيك ايران با شايستگي و با قاطعيت در رقابت هاي قهرماني جهان در بنيدروم اسپانيا به مقام قهرماني رسيدند ، عنواني كه الحق و الانصاف ملي پوشان كشورمان از هر نظر استحقاق آنرا داشتند.

در رقابت هاي اسپانيا و بعد از تيم ملي ايران تيم كره جنوبي دوم شد و عراق در جاي سوم ايستاد.

در این رقابت ها همچنین اقای پور علی فرد به عنوان بهترین رئیس فدارسون از سوی IFBB و رضا درویش هم به عنوان مدیر برگزیده انتخاب شد آقایان وحید اکبرزاده ، علی نعمتی و یوسف کریمی نیز مربی گری تیم ملی را بر عهده داشتند

مرتضی روشن ضمیر قهرمان خوب و با اخلاق وزن ۱۰۰+ کیلو گرم که به همراه عبدالحسن آل بوعلی در رقابت های جهانی اسپانیا شرکت کرده بود، مقام طلا و عنوان اورالی در رشته پروش اندام را از آن خود کرد.

روشن ضمیر  که ابتدا از سوی کمیته فنی کنار گزاشته بود در وزنی به مدال طلا و قهرمانی رسید، که عبدالحسن آل بوعلی دیگر ورزشکار کشورمان در آن به مقام چهارمی دست یافت.

قهرمان قهرمانان رقابت های بادی کلاسیک قهرمانی جهان یک ایرانی شد.

به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، وحید بادپی ورزشکار دسته سوم بادی کلاسیک ایران با شایستگی توانست اورالی رقابت های جهانی بادی کلاسیک را در رقابت های جهانی اسپانیا از آن خود کرده و یک عنوان ارزشمند را به نام ایران بدست آوردند.

دومین طلای کاروان اعزامی ایران به رقابت های جهانی اسپانیا را فرشاد ولی پور بدست آورد.فرشاد ولی پور ورزشکار شایسته کشورمان توانست در رقابت های دسته پنجم بادی کلاسیک به مدال خوش رنگ طلای این رقابت ها دست یابد.
در این دسته علی مجتهدی دیگر ورزشکار کشورمان به مقام دوم رسید تا شایسنگی ورزشکاران کشورمان پیش از پیش عیان شود.

فريد شيرمحمدزاده ورزشكار دسته سوم فيزيك كشورمان با مدال برنز به كار خود پايان داد. ، فريد شير محمدزاده ورزشكار دسته سوم تيم ملي فيزيك كشورمان در رقابت هاي جهاني اسپانيا عليرغم تلاش خوبي كه داشت به عنواني بهتر از سومي دست پيدا نكرد و به كسب مدال برنز مسابقات قناعت كرد .

آرمان بشيري در دسته آخر قدي فيزيك طلايي شد.آرمان بشيري در دسته آخر فيزيك توانست با يك آمادگي بسيار خوب بهتر از ديگر حريفان خود ظاهر شد و با شايستگي به مدال طلاي مسابقات دست يابد . بشيري توانست خوش رنگ ترين مدال رقابت هاي جهاني اسپانيا را نصيب تيم دو نفره ايران كند .

اولین مدال ورزشکاران تیم ملی پرورش اندام ایران در رقابت های جهانی اسپانیا برنزی بود. روح الله شکرزاده در وزن ۷۵ کیلو گرم رقابت های جهانی اسپانیا در جدال با ۱۵ حریف دیگر خود توانست با تلاشی ستودنی به مقام سوم و کسب مدال برنز مسابقات دست یافته و نخستین مدال را برای تیم ملی پرورش اندام ایران به ارمغان بیاورد.

دومین مدال ورزشکاران کشورمان در رقابت های پرورش اندام قهرمانی جهان در بنیدروم اسپانیا به رنگ طلا بود. مجتبی زارع ورزشکار خوب کشورمان در رقابت های وزن ۸۵ کیلو گرم جهان در اسپانیا که در آن ۱۷ ورزشکار شرکت داشتند، توانست با ارائه یک نمایش خوب به عنوان اول مسابقات دست پیدا کند.

زین العابدین محمدی ورزشکار وزن ۹۰ کیلو گرم ایران در رقابت با ۱۷ ورزشکار از ۱۷ کشور جهان خوش رنگ ترین مدال مسابقات را از آن خود کرد و طلایی شد.

 مرتضی شفیعی ورزشکار وزن ۹۵ کیلو گرم ایران در رقابت های جهانی اسپانیا به قدری خوب ظاهر شد که مدال طلا کمترین پاداش برای بود.

علی اکبر نیکبخت در وزن ۱۰۰ کیلو گرم رقابت های جهانی اسپانیا به قولش عمل کرد و طلا گرفت.  علی اکبر نیکبخت قهرمان خوب مازندرانی کشورمان همان طور که وعده داده بود به مدال طلای وزن ۱۰۰ کیلو گرم رقابت های جهانی اسپانیا دست یافت.

رقابت هایی که سهم ورزشکاران فیزیک ۲ ورزشکار، بادی کلاسیک ۳ ورزشکار و پرورش اندام ۷ ورزشکار بود. ورزشکارانی که طی دو روز رقابت توانستند عناوین ارزشمندی را برای تیم های ملی ایران بدست آورده و به نوعی در ترسیم عنوان قهرمانی تیم ایران سهیم باشند.

نتایج کامل توزیع مدال های رقابت های جهانی اسپانیا

***فیزیک***
تعداد شرکت کننده: ۶ ورزشکار
• دسته سوم
۱- لیو مائوین- چین
۲- محمود البارهن- کویت
۳- فرید شیرمحمدزاده- ایران

تعداد شرکت کننده: ۶ ورزشکار
• دسته آخر
۱- آرمان بشیری- ایران
۲- بائو چائویونگ- کره جنوبی
۳- الییس- لیتوانی

***بادی کلاسیک***
تعداد شرکت کننده: ۱۱ ورزشکار
• دسته سوم
۱- وحید بادپی- ایران
۲- جین یویون- کره جنوبی
۳- عبدالله – عراق

تعداد شرکت کننده: ۱۱ ورزشکار
• دسته پنجم
۱- فرشاد ولی پور- ایران
۲- علی مجتهدی- ایران
۳- جاناتان مورنو- اسپانیا

***پرورش اندام***
تعداد شرکت کننده: ۱۵ ورزشکار
• ۷۵ کیلو گرم
۱- محمد توفیق- عراق
۲- کیونگ نام- کره جنوبی
۳- روح الله شکرزاده- ایران

تعداد شرکت کننده: ۱۴ ورزشکار
• ۸۵ کیلو گرم
۱- مجتبی زارع- ایران
۲- محمد شبیب- عراق
۳- عزیز- عراق

تعداد شرکت کننده: ۱۷ ورزشکار
• ۹۰ کیلو گرم
۱- زین العابدین محمدی- ایران
۲- یاسین محمد- مصر
۳- مارتیو کواسکی- لهستان

تعداد شرکت کننده: ۱۰ ورزشکار
• ۹۵ کیلو گرم
۱- مرتضی شفیعی- ایران
۲- اسن لاگایف- روسیه
۳- واسیل رمیرف- اوکراین

تعداد شرکت کننده: ۶ ورزشکار
• ۱۰۰ کیلو گرم
۱- علی اکبر نیکبخت- ایران
۲- محمد کریم- مصر
۳- خالد بایراد- سوریه

تعداد شرکت کننده: ۹ ورزشکار
• ۱۰۰+ کیلو گرم
۱- مرتضی روشن ضمیر- ایران
۲- میخائیل ساسانوف- روسیه
۳- عاصم- سوریه
در این وزن عبدالحسن آل بوعلی از ایران چهارم شد

***جدول رده بندی نهایی رقابت های جهانی اسپانیا***
ایران: ۳ طلا- ۱ نقره- ۲ برنز
کره جنوبی: ۴ طلا- ۵ نقره- ۲ برنز
چین: ۳ طلا- ۲ نقره- ۱ برنز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *