همه چیز درباره ی آرژنین

آمینو اسید عضله ساز
آرژنین یک آمینواسید نیمه ضروری است (آرژنین سازنده بلوک پروتئنی است که باعث اتساع عروق می شود)
وهم اکنون می دانیم که ارژنین ماده ی اولیه گاز نیتریک اکسید است.

 

ارژنین جزء ان دسته از امینو اسیدهاست که بدن قادر به ساختن ان به صورت طبیعی نیستو باید مقدار مورد نیازش رااز خارج تامین کند به همین دلیل بسیار مهم استکه دقت کنیم تا وعده های غذایی غنی از ارژنین باشند.
ارژنین در آجیل و دانه های روغنی مثل بادام زمینی و بادام به وفور یافت می شود.همچنین می توان مقداری آرژنیندر شکلات و کشمش نیز پیدا نمود.

 وظیفه ال آرژنین :

آرژنین برای به انجام رسیدن بسیاری از پروسه های مربوط به فیزیو لوژی عضلات ضروری است. این پروسه ها شامل ترشح هورمون ها افزایش تولید هورمون رشد پاکسازی و دفع سموم تولید شده در بدن و سیستم دفاعی بدن در مقابل امراض می باشد.
به دلیل این که آ رژنین ماده اولیه و تشکیل دهنده نیتریک اکسید است:اغلب به منظور تقویت قوای جنسی نیز استفاده می شود. مکمل های حاوی آرژنین به سبب اینکه آرژنین توانایی تولید نیتریک اکسید را دارد در بین مردم رواج یافته اند و همچنین این آمینو اسید قادر به پاکسازی رادیکالهای آزاد از خون،بهبود عملکرد سیگنال های سلول های عضلانی،رها سازی هورمون رشد،حمایت از کلسترول خوب و تنظیم متابولیسم چربی و سطح نمک در بدن است.
بدنسازان باید به دلیل خاصیت تعدیل نمک نیز به آرژنین علاقمند باشند زیرا از دست ندادن آب زیر پوست که به دلیل احتباس آب و نمک در بدن اتفاف می افتد باعث می شود تا بدن ظاهری نرم و پف آلود داشته باشد و عضلات صاف و فاقد بر آمدگی به نظر برسند. حفظ نیتروژن بوسیله مصرف نیتروژن مسئله ای است که بین بدنسازان و دانشمندان مورد توافق است.همچنین اعتقاد بر این است که آرژنین قطعا برای رشد مؤثر است که به سبب توانایی در اتساع عروق و سهم آن در سنتز پروتئین است.

برخی از اثرات و خواص قرص آرژنین در بدن انسان:

تحریک ترشح و آزادسازی( ریلیز ) هورمون رشد HGH از غده هیپوفیز

دخالت در سنتز و ساخت نیتریک اکسید NO (مسئول گشادی عروق و وازودیلاتاسیون )

  • گسترش و بهبود سیستم ایمنی بدن
  • کاهش زمان ترمیم زخم و جراحات
  • تسریع زمان ترمیم و بهبود بافت های آسیب دیده کاهش ریسک بیماری های قلبی
  • افزایش توده و حجم عضلانی
  • کاهش بافت و کمک به کاهش وزن
  • کمک به افزایش حساسیت و عملکرد انسولین
  • کمک به کاهش فشار خون
  • افزایش بارورسازی مردآن و زنان،افزایش تولید اسپرم بهبود حالت نعوظ و شق پذیری و ارکشن در مردانو زنآن
  • بالا بردن جریآنگردش خون در بدن و اندام های تناسلی
  • افزایش توانایی دستگاه تولید مثل

ترکیب آرژنین و ویتامین C

حال به بررسی اثرات آرژنین به همراه ویتامین C توجه کنید .

تحقیقات جدید نشان داده که ویتامین C در ترکیب با آرژنین – نسبت به آرژنین به تنهایی – اثرات بیشتری بر روی افزایش نیتریک اکسید دارد .

ویتامین C با خنثی کردن رادیکال های آزادی که مخرب بوده و باعث تجزیه NO می شوند باعث می شود تا سطح NO در بدن افزایش یابد

اگر به دنبال خشک کردن عضلات و رگی کردن بدن خود هستید از مکمل آرژنین استفاده کنید.

نحوه مصرف

کسانی که بدنبال افزایش NO در بدن خود هستند باید مکملی حاوی ۳ گرم تا ۵ گرم آرژنین را در زمان های صبح ، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از تمرین ، بلافاصله پس از تمرین و ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از خواب مصرف نمایند . ضمن اینکه اطمینان داشته باشید که مصرف ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین C با هر وعده آرژینین به جلوگیری از تجزیه NO کمک به سزایی کرده و با بالا رفتن میزان NO پمپاژ خون در عضله ، افزایش حجم ، و افزایش میزان استقامت را تجربه خواهید کرد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *