خواص بینظیر آب کرفس

اگر به دنبال استفاده از یک چربی سوز طبیعی هستید و نمیخواهید تا سلامتی خود را با مصرف دارو های بی نام و نشان به خطر بیندازید ما به کرفس را پیشنهاد میکنیم .

دارا بودن تنها ۳۰ تا ۴۰ کیلوکالری در هر فنجان، آب کرفس یک نوشیدنی انرژی‌زا و کمک‌کننده بزرگی در تامین یک رژیم غذایی سالم است. دلیل این میزان کم کالری در کرفس، محتوای بالای آب آن است. تقریباً ۹۵ درصد کرفس از آب تشکیل شده است. تمام قسمت‌های کرفس خوراکی است. در طب سنتی کرفس به طور ویژه با اهداف درمانی و مخصوصاً برای تصفیه خون استفاده می‌شد. از طرفی آب کرفس یک دیورتیک قوی نیز هست و البته از مزایای آن می‌توان به قدرت کنترل‌کنندگی ویار بارداری و نیز کنترل اشتها اشاره کرد.

75735_234

کاهش وزن

اگر اضافه وزن دارید به جای دنبال کردن رژیم های سفت و سخت در روز چندبار آب کرفس بخورید. بدین ترتیب اشتهای شما برای خوردن شیرینی جات و غذاهای چرب و سنگین کم می شود و به تدریج با مصرف غذای کمتر به وزن دلخواهتان می رسید.

سرشار از ویتامین ث

کرفس منبعی فوق العاده از ویتامین ث است. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف سبزیجات و میوه های غنی از ویتامین ث می تواند علایم سرماخوردگی را کاهش دهد یا از شدت این بیماری بکاهد. بیش از ۲۰ نتیجه تحقیقاتی معتبر نشان می دهد که ویتامین ث بهترین ویتامین برای جنگ با سرماخوردگی است و همینطور با تخریب ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می کند.

رادیکال های آزاد می توانند با اکسیداسیون کلسترول احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهند. بنابراین مصرف ویتامین ث در سلامت قلب و عروس تاثیرگذار است و شما را از بیماری های قلبی، سکته و سرطان دور نگه می دارد.

کاهش فشار خون

اگر نگران بالارفتن فشار خونتان هستید بهتر است بدانید که کرفس پتانسیل کاهش فشار خون را هم دارد و در طب سنتی چینی ها به عنوان داروی ضدفشار خون تجویز می شده است. تحقیقات اخیر دانشمندان هم این خاصیت را تایید می کند. در واقع کرفس ترکیبی را در خود جای داده که می تواند به آرامش ماهیچه های اطراف سرخرگ ها کمک کرده و به آنها اجازه می دهد کمی گشاد شوند. وقتی داخل سرخرگ ها فضای بیشتری وجود داشته باشد، خون می تواند با فشار کمتری به جریان درآید. این ترکیب موجود در کرفس سبب پایین آمدن سطح هورمون استرس هم می شود که استرس یکی از عوامل بالارفتن فشار خون است.

ضد سرطان

کرفس حداقل هشت ترکیب ضدسرطانی را در خودش جای داده است و از رشد تومورهای سرطانی پیشگیری می کند و می تواند تخریب ناشی از رادیکال های آزاد را به حداقل برساند.

تقویت کننده دستگاه گوارش

کرفس ترکیباتی دارد که به تقویت سیستم گوارشی کمک کرده و شما را از ابتلا به سرطان های روده و معده دور نگه می دارد.

پیشگیری از یبوست
کرفس به طور طبیعی ملین خوبی است و برای درمان یبوست داروی گیاهی موثری به شمار می رود. بنابراین به افراد مبتلا به یبوست توصیه می شود در این فصل بیش از هر چیز کرفس بخورند.

آرامش اعصاب
اگر مدام عصبی هستید و به قرص های آرامش بخش پناه می برید بهتر است کرفس را بیشتر در برنامه غذایی تان بگنجانید.

یک نظر

  1. محمود پاسخ

    من بعد از تمرین بدنسازی یک لیوان آب کرفس میخورم طعمش خاص و دوست داشتنیه. چون تازه شروع کردم به مصرف هنوز نمیتونم بگم چه تاثیری بر من گذاشته بنظر من باید یک دوره حداقل یکماهه مصرف بشه تا نتیجش مشخص بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *