توصیه های مهم برای افراد مبتدی

همه ی بدنسازان حرفه ای و قهرمان ها روزی مبتدی بوده اند، و با تلاش و هزینه  ، مطالعه و بهره گیری از تجربیات افراد حرفه ای زمان خود توانسته اند بدنی زیبا بسازند  و خود را به جلگه ی حرفه ها وارد کنند ، در این مقاله از نسل آهن توصیه هایی بسیار مهم را برای افرادی که تازه وارد دنیای پروش اندام شده اند بیان خواهیم کرد که امیدواریم از این تجربیات بهره گرفته و بتوانند روزی در میان حرفه ای ها بدرخشند.
۱- از افراد حرفه ای کپی برداری نکنید

 

لازم است دریابید که چه شیوه تمرینی برای شما بهترین نتایج را داشته و بیشترین تناسب را با بدن ذهنیت و شیوه زندگی تان دارد این به سالها تجربه نیاز دارد از برنامه افراد حرفه ای تنها بعنوان نمونه و تعیین ساختار کلی برنامه هایتان استفاده کنید.

۲- تمرین را ساده حفظ کنید
هم در تمرین و هم در تغذیه خود به اصول پایبند باشید تا حد ممکن از وزنه های آزاد استفاده کنید در مرحله ای که شما هستید نیازی به دستگاه یا سیمکش وجود ندارد برای ارزیابی تغییرات خود بیش از ترازو به آینه متکی باشید برای اینکه متوجه شوید آیا تغذیه شما در مسیر درستی است و آیا عضلات تان در تناسب با هم در حال رشد است یا اینکه باید تنظیماتی اعمال کنید .
۳- برای هر بخش بدن با سه یا چهار حرکت پایه شروع کنید
برای هر حرکت سه تا پنج ست اجرا کنید و در هر ست ۸ تا ۱۲ تکرار و بطور مداوم سعی کنید وزنه های کاربردی و استقامت خود را افزایش دهید از آن نقطه می توانید تشخیص دهید که چقدر سخت تمرین می کنید و چه چیزهای را باید تغییر دهید .
۴- هر بخش از بدن را یک بار در هفته تمرین دهید

تمرین زیاد به معنای رشد و پیشرفت بیشتر نمیباشد ، لازم نیست که در همان ابتدای ورد به باشگاه تمام حرکات را اجرا کنید و ساعت ها در باشگاه وقت بزارید بهترین زمان برای تمرین ۴۰ تا ۶۰ دقیقه میباشد.
۵- هر بار که تکراری را اجرا می کنید نیازی به داد و فریاد نیست !
این کار تنها باعث می شود دیگران تصور کنند شما افراد سبک مغز و نادانی هستید در واقع مطمئنا آنقدر ها قوی نیستید و آنقدر فشار بر شما وارد نمی شود که بخواهید اینهمه سر و صدا و انرژی شما را هدر می دهد بجای آن روی اعمال حداکثر تلاش در تمرین تمرکز کنید و مطمئن باشید که قدرت بیشتری خواهید داشت .
۶- تغذیه هوشمندانه ای داشته باشید .

مهم ترین اصل در بدنسازی تغذیه صحیح و اصولی میباشد این نکته را فراموش نکنید که مکمل های بدنسازی هیچگاه جایگزن تغذیه درست نمیباشند و از همان ابتدا نمیتوانید از این مواد کمک بگیرید ابتدا بهتر است که اصول تغذیه صحیح و تمرین مناسب را فرا گرفته و سپس به سراغ مصرف مکمل های بدنسازی بروید.

۷. فریب افراد سودجو را نخورید.

متاسفانه در کشور ما به دلیل وجود برخی از مشکلات در این رشته افراد سودجوی بسیاری هستند که فقط به فکر جیب خودشان هستند و برای سلامتی شما اهمیتی قائل نیستند،
در این ورزش نیز همانند تمامی رشته های ورزشی دیگر شما نیازمند یک مربی حرفه ای هستید تا به پیشرفت مناسب برسید، به هیمن دلیل بهتر است که به یک مربی حرفه ای که دارای مدارک مربی گری رسمی و یا تجربه ی بسیار زیاد در زمینه قهرمانی میباشد رجوع کنید، توجه کنید که یک مربی حرفه ای و دلسوز از همان ابتدا داروهای مختلف و حتی استروئید هایی که مصرف آنها صدمات جبران ناپیذری را به بدن شما وارد میکند، به شاگرادان خود تجویز نمیکندو این افراد سودجو هستند که برای بدست آوردن کمی سود بیشتر و با رویای قهرمانی یک شبه با سلامتی شما عزیزان بازی میکنند.
و در نهایت از سیگار و الکل رهیز کنید .
از مصرف مواد مخدر و اعمال احمقانه خودداری کنید .
به یاد داشته باشید که شما یک بدنسازید و وظیفه دارید چهره مثبتی از بدنسازی ارائه کنید .

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *