استراتژی های برتر برای چربی سوزی و کاهش وزن

تقریبا هر ورزشکاری در طی دوران زندگی خود تمامی سعی و تلاش خود را به کار می گیرد تا از ذخیره شدن چربی در اطراف بدنش جلوگیری کند و یا حداقل از مقدار افزوده شدن بر این چربی ها کاسته و وضعیت ظاهری خود را در شرایط خوبی حفظ کند.

اما اکثریت قریب به اتفاق این ورزشکاران به دنبال روش هایی هستند که بتوانند با استفاده از آنها از شر چربی های ذخیره شده خالص شوند آن هم در کوتاه ترین زمان ممکن!

این نکته را فراموش نکنید که شما برای رسیدن به سلامتی وتناسب اندام شروع به چربی سوزی میکنید پس این اصلا مننطقی نمیباشد که برای چربی سوزی سلامتی خود را به خطر بیاندازید ،بهترین راه این است که صبور باشید و از استراتژی های منطقی و علمی استفاده کنید و در مدت زمان مقبول و برنامه ریزی شده ای به هدف دلخواه برسید

در ادامه مجله نسل آهن بهترین راهکارها و استراتژی های برای برای چربی سوزی را به شما معرفی خواهیم کرد.

تمرینات هوازی مهم ترین رکن چربی سوزی

بهترین راه برای سوزاندن چربی شکم انجام ورزشهای هوازی است. ورزشهای هوازی مثل پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و کوهنوردی مقدار زیادی از چربیهای بدن را میسوزانند. ولی بیشتر افراد خیلی زود از انجام این ورزشها خسته میشوند و آن را رها میکنند.

برای چربی سوزی توصیه میشود که در ابتدای تمرینات حدود ۲۰-۳۰ دقیقه به صورت اینتروال تمرینات هوازی را در داخل باشگاه انجام دهید فراموش نکنید که بدن شما برای هر فرآیندی نیاز به استراحت دارد پس تمرین زیاد میتواند نتیجه عکس نیز داشته باشید بهتر هست تمرینات هوازی ابتدای تمرین را یک روز در میان در باشگاه با دستگاه های مخلتف مانند (تردمیل – دوچرخه و الپتیکال) انجام دهید

طبق نظریات دکتر مارک اسمیت: در حقیقت جلسات تمرینی هوازی بلند مدت به نوعی می تواند بر علیه شما باشد! زیرا بدن در این شرایط اساسا” تمرینات را به عنوان استرس می بیند و استرس باعث آزاد شدن هورمون کورتیزول می شود که انرژی ذخیره شده برای فعالیت های سریع و انفجاری را کاهش می دهد. نهایتا” افزایش ترشح کورتیزول منجر به مقاوت انسولین، کاهش دانسیته استخوان، کاهش وزن خالص بدن و افزایش وزن می گردد.

البته فراموش نکنید فقط نیم ساعت تمرین درباشگاه برای افرادی که اضافه وزن زیادی دارند به هیچ وجه کافی نمیباشد این افراد میتوانند روزهایی را که باشگاه نمیروند به پیاده روی یا شنا رفته و یا در خانه تمرینات هوازی ساده همانند طناب زدن را اجرا کنند.

کربوهیدرات ها را نصف کنید

تغذیه دومین فاکتور مهم میباشد، تغذیه در چربی سوزی به معنای نخوردن غذا نمیباشد بلکه باید منابعی مانند کربوهیدرات که باعث افزایش وزن میشوند را شناسایی کنید و از خوردن زیاد آنها اجتناب کنید

وقتی جذب کربوهیدرات ها کاهش یابد.بدن بدن برای تولید انرژی به سراغ چربی ها می رود.پس برای اینکه قسمتی از چربی های شما شروع به ریزش کنند،به مدت چهار روز کربوهیدرات های خود را به طور منظم ادامه دهید.این کار نتنها باعث کم شدن کالری های انرژی می شود،بلکه به کنترل انسولین نیز کمک می کند.انسولین هورمونی است که با جذب کربوهیدرات،آزاد شده و اشتها را افزایش می دهد.

بهترین و آسانترین روش انجام این مرحله این است که شما مقدار کربوهیدرات را در دو وعده های غذایی خود به نصف برسانید.مثال به جای خوردن یک نان شیرنی کامل نصف آن را میل کنید.

به جای خوردن یک بشقاب کامل ماکارونی،یک بشقاب کوچک از آن را میل کنید.به جای یک بشقاب پر برنج،یک دوم از برنج بشقاب را بخورید.با این کار شما شروع به سوزاندن چربی های خود می کنید و میل به خوردن شما هم کاهش می یابد.پی گیری برنامه غذایی با کربو هیدرات پایین به مدت طولانی ممکن است برای بعضی از افراد نتیجه معکوس داشته باشد و سطح لپتین خون را پایین بیاورید که باعث کند شدن متابولیسم می شود.به علاوه،وقتی بدن شما از یک دوره رژیم کوتاه با کربوهیدرات کم خارج می شود،شروع به ذخیره کربوهیدرات به صورت گلیکوژن در عضلات می کند.

گلیکوژن عامل کلیدی برای پیشبرد تمرینات شدید، برای رسیدن به رشد عضلانی است. گلیکوژن نه تنها تمرینات شما را تقویت می کند، بلکه به عنوان یک محرک آنا بولیک برای شما عمل می کند وشرایط حفظ عضلات را برای بدن شما فراهم می سازد، حتی زمانی که شما بخواهید چند تا از وزنه های اضافی را کم کنید،و در آخر به دلیل اینکه گلیکوژن باعث کشیده شدن آب به داخل عضلات شما می شود، عضلات به کمک آن حجیم و شکیل باقی می مانند.

افزایش حجم تمرینات

سومین فاکتور مهم تمرینات شما میباشد ،حجم تمرین خود را افزایش داده یا ست های بیشتری را به تمرینات ویژه رژیم خود اضافه کنید،چرا که این کار باعث افزایش چربی سوزی خواهد شد.به ویژه زمانی که در وضعیت چربی سوزی شدید قرار دارد.

سعی کنید از وزنه های سبک تر و تکرار های بیشتر استفاده کنید برای چربی سوزی باید با تکرارهای بالا تمرین کنید.

بدن شما این کار را با فشار مضاعف بر ذخایر گلیکوژن و تخلیه عضلات از این سرمایه با ارزش انجام می دهد.وقتی که ذخایر ژلیکوژن به صورت مداوم کاهش می یابد-مثل زمانی که شما در حال انجام تمرینات سنگین هستید-چربی سوزی کمک بزرگی به حفظ سلامت بدن شما می کند.

این هفته برنامه تمرینی خود را ۵۰ درصد افزایش دهید.مثال ۱۲ ست تمرینی را برای هر قسمت از بدن در نظر گرفته اید،آن را به ۱۸ ست برسانید.

شما می توانید تعداد ست های تمرین خود را افزایش دهید و یا اینکه یک یا دو تمرین جدید به برنامه خود اضافه کنید. تعداد تکرارها را در بالاترین حد خود ) ۱۰ الی ۱۵ تکرار( نگه دارید، ولی این کار را فقط برای یک هفته از برنامه های خود قرار دهید. به این علت که ادامه دادن این تمرین در نهایت منجر به کاهش ذخایر گلپکوژن در بدن در و کاهش شدث تمرین شما می شود.

به خودتان استراحت بدهید

فاکتور مهمی که اکثر افراد اصلا به آن توجه ندارند استراحت است ،وقتی که بدن خود را به صورت تمام وقت تحت فشار قرار می دهید، با شما سر لجبازی گذاشته و ذقیقأ خلاف آنچه که شما انتظار دارید عمل می کند.بعد از جند هفته سه روز کامل به خودتان. استراحت دهید و دوباره برنامه بالا را ازسر بگیرید.آنگاه بدن شما با سرعت بیشتری به شما پاسخ می دهد و دستاوردهای بزرگتری دریافت خو اهید کرد.

خواب کافی را فراموش نکنید ، تنظیم نبودن ساعت و زمان مناسب خواب شما به هیچ یک از اهدافتان در زمینه تناسب اندام نخواهد رساند

از مکمل ها و مواد غذایی مفید برای چربی سوزی کمک بگرید

این بحث کمی طولانی شده و قبلا در مجله نسل آهن در مورد مکمل های مناسب چربی سوزی و بهترین مواد غذایی برای چربی سوزی برای شما صحبت کرده ایم که ادامه این مطالب را از طریق لینک های زیر میتوانید مطالعه کنید

مکمل های برتر برای دوره کات و چربی سوزی

بهترین منابع غذایی برای چربی سوزی

 

 

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *