راهنمای کوچک کردن شکم بانوان

همه ی خانم ها و افراد ورزشکار به دنبال رسیدن به شکم صاف و خوش فرم هستند، ما در این مقاله از مجله نسل آهن نکات بسیار ساده و مهمی برای برای رسیدن به این هدف برای شما بیان خواهیم کرد.

برای رسیدن سریع به این هدف روزتان را با تمرین هوازی شروع کنید

اگر می‌خواهید بسرعت چربی بسوزانید، وقت آن است که جدی باشید. ورزش با شدت بالا، کالری‌ها را به سریع ترین شکل می‌سوزاند، مخصوصا هنگامیکه در قالب اینتروال باشد. تمرین کاردیوی معمول‌تان را با اینتروال با شدت بالا، ما بین سرعت عادی‌تان ترکیب کنید. تمرینات هوازی یا کاردیو مهم ترین فاکتور برای رسیدن به بدنی بدون چربی میباشند

۳ تا ۴ تمرین کاردیو درهفته به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در هر جلسه انجام دهید. هر شکلی از کاردیو را که ترجیح می دهید، انتخاب کنید. از پیاده روی و دوی سرعت گرفته تا دوچرخه سواری. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید، آن است که کاردیو باید لذت بخش باشد. شما می توانید کاردیو را اول صبح، در روزهای تعطیل واگر وقت و شرایط مناسب را ندارید بعد از جلسات تمرین تان انجام دهید

شکم تخت در آشپزخانه ساخته میشود

فقط خوردن غذای کمتر، کافی نیست. برای اینکه سالم و متناسب باشید، باید مطمئن شوید که انواع درست از مواد غذایی را مصرف کرده و کمتر از حد معمول غذا نمی خورید. بسیاری از زنان، پروتئین و چربی های سالم کافی مصرف نمی کنند و بعد از یک دوره رژیم گرفتن، لاغر اما بی رمق هستند.

در اینجا چند نکته بیان می کنیم که می توانند به شما کمک کنند برنامه رژیمی تان را به حداکثر برسانید و در نتیجه به بهترین ظاهرتان دست یابید:

کالری

فقط چیزهایی که می‌خورید و زمان خوردن آنها مهم نیستند، اگر می‌خواهید شکمی که برایش زحمت کشیده‌اید را ببینید، باید بدانید مقدار غذایی که می‌خورید نیز بسیار مهم است. در طول روز، معاوضات غذایی سالم انجام دهید، بطوریکه همچنان انرژی و مواد غذایی مورد نیاز بدنتان را فراهم کرده و در عین حال، کالری‌ها را نیز کاهش دهید.

اگر به دنبال کاهش چربی هستید، با خوردن حدود ۱۸۰۰ کالری در روز شروع کنید. هدف شما از دست دادن حدود ۱٫ ۵ تا ۲ پوند چربی درهفته است. اگر شما سریع تر از این وزن کم کنید، توده عضلانی تان را نیز از دست خواهید داد و نتیجه آن، یک بدن لاغر اما بی رمق خواهد بود. بنابراین بیش از حد سریع، وزن کم نکنید.

اگر شما با این مقدار کالری، وزن کم نکردید، برای یک دوره حداقل ۲ هفته ای، کالری دریافتی تان را به ۱۶۵۰ کالری در روز کاهش دهید و سپس پیشرفت تان را دوباره ارزیابی کنید.

پروتئین

مطمئن شوید که حداقل ۱۰۰ گرم پروتئین در روز مصرف می کنید. پروتئین به شما کمک می کند بافت عضلانی بسازید یا آنها را حفظ وترمیم کنید. بسیاری از زنان به مقدار پروتئین مصرفی روزانه شان، بها نمی دهند. بنابراین کارخوبی است که بر مصرف این درشت مغذی حیاتی، نظارت داشته باشید.

اگر مصرف حداقل ۱۰۰ گرم پروتئین در روز برای ما کار سختی است، از یک مکمل پروتئین نیز استفاده کنید.

نکات رژیمی مفید

یک رژیم غذایی سالم، چیزی فراتر از تعداد کالری و پروتئین است. برای به حداکثر رساندن برنامه غذایی تان، این نکات را دنبال کنید.

صبحانه بخورید

برای داشتن عضلات شکم صاف‌تر، به یاد داشته باشید که صبحانه بخورید. اولین وعده غذایی شما در روز، به بکار انداختن متابولیسم چربی سوز شما کمک خواهد کرد و همچنین خوردن یک صبحانه سالم، جلوی تصمیمات بد اواسط صبح که شامل خوردن دونات است را می‌گیرد! اگر در حال حاضر احساس نفخ می‌کنید، ممکن است لبنیات مقصر اصلی باشن

از این مواد غذایی اجتناب کنید

علاوه بر لبنیات، سایر مواد غذایی نیز عموما باعث می‌شوند احساس نفخ کنید، و اگر به دنبال داشتن شکمی صاف هستید، ایده آل نمی‌باشند. هنگام برنامه ریزی وعده‌های غذایی‌تان، از مواد غذایی که باعث نفخ می‌شوند، مانند غذاهای چرب یا شور، نوشابه‌ها یا انواع خاصی از میوه‌ها و سبزیجات اجتناب کنید و بجای آنها، مواد غذایی کوچک کننده شکم مانند خیار، مارچوبه و بلغور جو دوسر را انتخاب کنید.

چربی های سالم

مطمئن شوید که حداقل ۲۰% از کالری دریافتی تان شامل چربی های سالم است، چربی های سالم برای عملکرد مناسب هورمونی، عملکرد مغز، از دست دادن چربی و خیلی چیزهای دیگر ضروری هستند.

 کربوهیدراتها

سعی کنید از سموم سفید رنگ (شکر سفید و آرد سفید) اجتناب کنید. در عوض، منابع کربوهیدرات مغذی مانند بلغور جو دوسر، برنج، کوینولا، میوه ها و سبزیجات را انتخاب کنید.

تمرینات بدنسازی عامل پیشرفت شما خواهند بود

سعی کنید در هفته دو جلسه عضلات شکم خود را تمرین دهید ، این عمر باعث زیبا تر شدن عضلات بدن شما و کاهش سریع تر چربی ها میباشد ، لازم نیست که هر روز در باشگاه شکم تمرین کنید، عضلات شکم نیز همانند سایر عضلات برای رشد نیاز به استراحت دارند، شما میتوانید با مراجعه به یک مربی اگاه برنامه تمرینی مناسبی را با توجه به ویژگی های بدنی خود دریافت کنید اما به طور کلی برای نمونه یک برنامه تمرینی شکم را برای شما در اینجا قرار داده ایم

دراز نشست یا کرانچ ساده             سه ست با تکرارهای ۱۵ تا ۲۵ تایی


شکم بر روی میز شیب دار              سه ست با تکرار های ۱۵ تا ۲۵ تایی


کرانچ پا دوچرخه                           یک ست تا حد ناتوانی


زیر شکم خلبانی  یا بالا اوردن پا در حالت اویزان              سه ست با تکرار های ۱۰ تا ۲۰ تایی

مسگری پهلو                                      سه ست تا حد ناتونای

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *