سیستم تمرینی دراپ ست

یکی از بهترین تکنیک هایی که توسط بدنسازان حرفه ای در تمرینات بدنسازی مورد استفاده قرار میگرد سیستم ست های نزولی یا همان دراپ ست میباشد.خوب در این مقاله از مجله نسل آهن قصد داریم تا شما را به طور کامل با این تکنیک آشنا کنیم

در این سیستم شما تمرین را با سنگین ترین وزنه ی که در توانتان هست شروع میکنید و چند تکرار را اجرا میکنید، سپس وزنه را کاهش می‌دهید، و دوباره تمرین را با چند تکرار بیشتر ادامه می‌دهید این کار را میتوانید تا زمانی که دیگر عضلاتتان اصطلاحا خالی کنند و دیگر توانایی ادامه‌ی تمرین را نداشته باشید.ادامه دهید

به طور مثال فرض کنید میخواهید حرکت نشر از جانب دمبل را با این شیوه اجرا کنید و سنگین ترین وزنه ی که توانایی اجرا این حرکت را با آن دارید وزنه ۱۰ کیلوگرمی میباشد خوب پس شما باید یه جفت وزنه ۱۰ کیلویی یک جفت وزنه ۷.۵ کیلویی و یک جفت وزنه ۵ کیلویی را آماده کنید، تمرین را با وزنه ۱۰ کیلویی و ۶ تکرار آغاز کنید، بلافاصله بعد از اتمام تکرار aشم به سراغ وزنه ۷.۵ کیلویی بروید و حرکت را با ۸ تکرار اجرا کنید، بعد از پایان تکرار هشتم دمبل ۵ کیلویی را بردارید و حداقل ۱۰ تکرار یا بیشتر را با توجه به توان خود اجرا کنید تا به ناتوانی کامل در اجرای حرکت برسید

دلیلی که باعث کاربردی شدن این روش تمرینی شده، این است که در هر ست، تنها مقدار مشخصی از فیبرهای عضلانی به کار گرفته می‌شوند. سپس وقتی وزن را کاهش داده و تمرین را ادامه می‌دهید، فیبرهای عضلانی متفاوتی به کار گرفته می‌شوند. در این روش تمرینی به میزانی به رشد عضلات کمک می‌شود که در ست‌های تمرینی عادی با وزن یکسان بدست نخواهد آمد.

ست‌های نزولی، از آنجایی که یک راه سریع و آسان برای افزایش جریان خون در عضلات، افزایش پمپاژ قلب، و از همه مهم‌تر خسته شدن عضله محسوب می‌شوند، تکنیکی عالی برای افزایش حجم عضلانی و ساختن بدنی کات هستند.

مسئله ای که برای خیلی از افراد وجود دارد این است که چه حرکاتی را می توانیم با این تکنیک اجرا کنیم، برای پاسخ به این سوال باید به بدن خود رجوع کنید این تکنیک یک راه عالی برای هدف قرار دادن نقاط ضعف و ریزه کاری های بدن میباشد و به طبع برای افراد تازه کار مناسب نمیباشد، به طور مثال اگر عضلات بالاسینه شما ضعیف هستند میتوانید با کمک یک یار تمرینی حرکت  پرس بالا سینه هالتر و یا دمبل را به این شیوه اجرا کنید و یا اگر میخواهید عضلات چهار سر ران مشخص تری داشته باشید میتوانید حرکت جلوپا ماشین را با این تکنیک اجرا کنید و بهتر است که در هر برنامه برای هر عضله یک حرکت را با این تکنیک اجرا کنید، اما باز هم طبق توصیه همیشگی ما در مجله نسل آهن کمک گرفتن از یک مربی با دانش بهترین راه برای انتخاب حرکات مناسب میباشد.

این تکنیک را میتوانید با دمبل یا هالتر اجرا کنید اما  روی حرکاتی که دستگاه‌هایی با پین تنظیم میزان وزنه  دارند بسیار خوب جواب میدهد. در این دستگاه‌ها تنها کافی‌ است پین تنظیم وزنه را برای هر دراپ ‌ست بالا آورده تا وزنه کاهش پیدا کند.
البته ضرورتی ندارد که برای هر دراپ ‌ست یک تعداد تکرار مشخص در نظر بگیرید . شما میتوانید تنها یک تکرار در هر دراپ ‌ست یا هر تعداد تکرار ممکنی که میتوانید را انجام دهید. مشخصا هر چه میزان وزنه سبک تر باشد تعداد تکرار بیشتری را میتوانید انجام دهید، نکته مهم این است که شما تمام توان خود را در اجرای این تکنیک بکار ببرید.

نوشته شده توسط نسل آهن کپی برداری از این مطلب بدون اجازه مدیر سایت غیرقانونی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *