درست کردن پروتئین آب پنیر (وی) در خانه

پروتئین وی نامی آشنا برای همه بدنسازان میباشد،این یک واقعیت است که پروتئین وی مهم ترین و ضروری ترین مکمل برای بدنسازان میباشد، در این مقاله از مجله نسل آهن میخواهیم به شما بگوییم که چگونه میتوانید این مکمل را در منزل برای خود آماده کنید.

رسیدن به رویاهایتان در بدنسازی بدون کمک گرفتن از پروتئین غیر ممکن میباشد، رژیم غذایی سالم بدون کمک گرفتن از پروتئین کافی غیر ممکن میباشد، برای عضله سازی ،ریکاوری و افزدون به حجم عضلانی مناسب شما نیاز بیشتری به پروتئین نسبت به یک فرد عادی دارید و دریافت تمام این پروتئین فقط از راه خوردن غذاهای روزانه برای بدنسازان تقریبا غیر ممکن میباشد به همین منظور شما نیاز دارید که یک مکمل پروتئین مناسب داشته باشید.

یکی از دلایی که مکمل های وی بین تمام پروتئین ها محبوب تر هستند سرعت جذب آنها میباشد، مکمل های پروتئین به سرعت هضم شده و جذب عضلات میشوند و باعث ریکاوری و جلوگیری از تخریب عضلات بعد از تمرین میشوند به همین منظور بنظر میرسد بهترین گزینه برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن خرید یک مکمل پروتئین وی آماده از شرکت های معتبر و بزرگ تولید کننده ی مکمل های ورزشی میباشد، اما این تنها گزینه نمیباشد، اگر هزینه تهیه یک مکمل آماده برای شما بالا میباشد میتوانید این مکمل را در خانه نیز تهیه کنید.برای این منظور با مجله نسل آهن همراه باشید تا دستور عمل تهیه مکمل خانگی وی را برای شما بیان کنیم :

تهیه یک مکمل پروتئین خانگی شاید کیفیت و سرعت جذب مکمل های وی موجود در بازار را نداشته باشد اما ویژگی های خوبی مثل هزینه بسیار پایین تر ، عدم استفاده از مواد نگه دارنده و طعم دهنده ها را دارد و همچنین دیگر احتمال خرید مکمل تقلبی وجود ندارد.

این نکته را فراموش نکنید اگر یک ورزشکار حرفه ای هستید هرگز یک مکمل خانگی نمیتوانید جایگزین مکمل هایی باشد که در آزمایشگاه ها و کارخانه های شرکت های معتبر تحت فرآیند های پیچیده و فرمول های خاص ساخته میشوند،

راهنمای قدم به قدم برای تهیه مکمل پروتئین وی در خانه

ممکن است این روش در ابتدا برای شما کمی سخت و عجیب باشد، اما مطمئن باشید طرز تهیه این مکمل بسیار آسان است و اصلا پیچیده نیست فقط باید کمی دقت کنید و از مواد اولیه مناسب استفاده کنید.

پروتئین وی یک پروتئین بسیار با کیفیت است که بر پایه شیر  و محصولات لبنی تولید میشود، تقریبا ۲۷% درصد از ترکیبات شیر پروتئین میباشد که ۸۰% درصد آن از نوع پروتئین کازئین و ۲۰ درصد مابقی آن پروتئین وی میباشد.آب باقی مانده از پنیر داری پروتئین با کیفیت بالا میباشد بنابرین نباید آن را دور بریزید در عوض میتوانید از آن برای تهیه پروتئین وی و یا در آشپزی از آن استفاده کنید.

مرحله ۱ : برای تهیه پروتئین در خانه از هر محصول لبنی مانند ماست ، آب پنیر و خامه میتوانید استفاده کنید اما بهترین گزینه استفاده از آب پنیر باکیفیت که هنگام تولید پنیر بدست می آید میباشد، تمامی مراحل بعدی برای همه این موارد یکی میباشد.

مرحله ۲:یک ظرف یا کاسه خالی بردارید و بروی آن یک یک صافی (همانند آبکش کوچک ) قرار دهید .

مرحله ۳: داخل صافی (ابکش) یک پارچه پنبه ای  ، پارچه حوله ای دولایه ، یا چیزی همانند مشک قرار دهید

مرحله ۴ : ماست یا آب پنیر را بر روی  پارچه پنبه بریزید، دورتا دور آبکش را با یک کیسه پلاستیکی کاملا بپوشانید و آن را برای حداقل هشت ساعت یا  یک شب کامل داخل یخچال قرار دهید .

مرحله ۵ : ۸ ساعت بعد یا فردا ظرف را از یخچال خارج کنید و کیسه های پلاستکی را که دور تا دور آن پیچده اید جدا کنید،مواد صفت شده در داخل آبکش پنیر ماست نامیده میشوند و ماده ی زرد رنگی که داخل ظرف همانند تصویر بالا قرار گرفته شده پروتئین وی نامیده میشود که میتوانید آن را استفاده کنید.

تنها چیزی که ممکن است شما را آزار دهد طعم و مزه این مکمل خانگی میباشد که در خیلی از موارد با توجه به ماده اولیه بی مزه و یا حتی شور میباشد اما ارزش غذایی این ماده و مقدار پروتئین آن با مکمل های آماده برابری میکند و برای رفع این مشکل میتوانید برای مصرف آن از طعم دهنده های طبیعی استفاده کنید و یا با آن کیک و سایر خوراکی های خوش مزه درست کنید و یا مقداری از آن را با مکمل های خود مصرف کنید که صرفه اقتصادی بیشتری برای شما داشته باشد.

  • مصرف مکمل های دست ساز ممکن است برای برخی از افراد مشکلات گوارشی ایجاد کند و هضم این مواد برای برخی ها بسیار مشکل میباشد.

نظر شما چیست ؟

 

منبع : https://www.healthkart.com
تهیه و ترجمه : مجله نسل آهن
کپی برداری از این مقالات بدون اجازه مدیر سایت و ذکر منبع غیرقانونی و قابل پیگیری میباشد.

یک نظر

  1. اصغر جعفرزاده پاسخ

    سلام دولیتر شیر گاو خریدم و طبق دستور یک لیوان سرکه خرما بعد از سرد شدن و ولرم شدن شیر اضافه کردم و درجا شیر حالت جامد بخود گرفت و بعد آب را از آن جدا کردم ولی پنیره مثل مایع پنیر سفت نشد
    این آب پنیر رو چه موقع مصرف کنیم باتشکر از سایت خوب و مفیدتون

    1. حسین پاسخ

      خوب بعد از این که مایع سفت شد اون رو تو پارچه جمع کن و گره بزن که بهم بچسبن وتو سبد یا صافی بزار و یه بشقاب بزار روش و یه وزنه بزار روش که آبش کاملا گرفته بشه بعد از یه ساعت پنیر شما آماده میشه یه کم آب نمک درست کن پنیر رو برش بزن و بزار داخلش و فردا صبح با گردو بخور .ببین چه پنیری شده دستپخت خودت .و
      واینکه اگه همون آب رو بجوشونی تا کاملا آب بخار بشه یه مایع ژله مانند زردرنگ چسبناک تهش می مونه این مایع رو تو سینی بزار خشک بشه و آسیاب کن میشه پودر آب پنیر کاملا طبیعی .
      من خودم همیشه درست میکنم

  2. اصغر جعفرزاده پاسخ

    و چه چیزی به آب پنیر اضافه کنیم که هم طعم خوبی بده و هم خاصیتش رو از دست نده
    من ۳ ماهه بدنسازی میرم آیا در کنار تغذیه متوسط و استفاده از آب پنیر برام کافیه ؟
    با تشکر

  3. عرفان پاسخ

    سلام یسری پودر های آب پنیر هستن که به شکل کیسه ای و ۱۵ _۲۵ کیلویی فروخته میشن با قیمت هر کیلو حدودا ۵تومن اما این پودرا فیلتر چربی و کربوهیدراتو… نشدن راهی هست که بتونم از مقدار چربی،کربوهیدرات و لاکتوزشون کم کنم؟ تا به مکمل وی شباهت بیشتری پیدا کنند

  4. سیامک پاسخ

    سلام
    ممنون از سایت خیلی خوبتون
    ببخشید ایا واقعا این روش جواب میده؟ چون من به این پروتئین خیلی نیاز دارم . یک بار با پودر اب پنیر امتحان کردم جواب نگرفتم متاسفانه…ایا کسی این روش را کار کرده و جواب گرفته؟

  5. علیرضا پاسخ

    باسلام.سوالم اینه که من مایع اب پنیر رو گرفتم بااستفاده ازروشی که گفتین.حالا اگر بخوام همین مایع رو مصرف کنم چطورمصرف کنم؟یعنی مثلا چند لیوان بخورم قبل و بعد باشگاه و اینکه ایا اب هم اضافه کنم بهش یانه؟ممنون میشم جواب منو بدین.

  6. حمید پاسخ

    این روش روش خوبیه ولی برزگ ترین اشکالش اینه که اب پنیر حاصله از این روش طعم بدی بخودش میگیره برای جلوگیری از این که اب پنیر مزه بدی بخودش بگیره باید بجای استفاده از سرکه خرما از ماست محلی استفاده کنید که اون وقت هیچ بو یا طعم بدی اب پنیر حاصله بخودش نمی گیره طریقه مصرفشم به این صورته چون هر ۱۰۰ میلیلیتر این محصول ۲۳ تا۲۵ گرم پروتین داره ۱۰۰ سی سی از این محصول رو صبح و ۱۰۰ سی سی از اونو بلافاصله بعد تمرین مصرف کنید البته پروتین اب پنیر سرشار از کازیین هستش وفقط برای ماهیچه سازی کمک میکنه وچون قدرت جذب اون در بدن کمتر از پروتین وی موجود در بازاره مدت زمان بیشتری میشه که تاثیر بر بدن بزاره از طرف دیگه علت سریع تاثیر گذاشتن پروتین وی بر بدن وجود سرب در پروتین وی با درصد مشخص هستش که باعث افزایش اب در سلول بافت ماهیچه ای شده در نتیجه باعث بزرگ شده ماهیچه میشه و مدتی بعد اگر از اون پروتین استفاده نکنید خواهید دید حجم ماهیچه به حالت اولیه برمیگرده نتیجتا استفاده از اب پنیر ساخت شده در خوانه نه پودر اب پنیر شرکتی راهی سالم تر مفید تر و ماثرتر برای پرورش ماهیچه هستش

    1. Hosain پاسخ

      اب رو اونقدر بجوشون تا کاملا آب بخار بشه یه مایع ژله مانند زرد رنگ تهش می مونه این مایع رو تو سینی بزار خشک بشه و آسیاب کن میشه پودر آب پنیر کاملا طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *