۳ مکملی که در دوره چربی سوزی میتوانید استفاده کنید

پس از انتخاب برنامه تمرین و تغذیه صحیح نوبت انتخاب مکمل ضروری برای چربی سوزی می‌رسد که شما را در مسیر صحیح چربی سوزی برای رسیدن به حداکثر نتیجه همراهی کند. به احتمال زیاد با یک جستجوی سریع در اینترنت و مشاهده گزینه‌های مختلف برای دوره چربی سوزی شما بجای دریافت جواب سوالاتتان، سوالاتی تازه در ذهنتان بوجود خواهد آمد و در این دریای بی پایان اطلاعات گرفتار خواهید شد.

قبل از اینکه شما به سادگی برای آخرین عنصر عجیب و غریب و هیجان انگیز به امید استارت موتور چربی سوزی بدنتان یک لحظه مکث کنید! وقتی چربی سوزی فرا می‌رسد اغلب ساده‌ترین انتخاب، بهترین انتخاب خواهد بود. هر کدام از ۳ مکملی که در این مقاله خواهیم گفت به کاهش توده چربی بدن کمک می‌کنند، اما از طریق مختص خودشان. اگر شما خواهان رسیدن به وزن مورد دلخواه‌تان هستید آنها باهم متحد شده و در کنار شما خواهند ایستاد.

چربی سوز
آیا بدنبال سوخت و ساز بیشتر هستید؟ یا کنترل اشتها؟ یا افزایش سطح انرژی؟ اگر تمامی این موارد را لازم دارید یک چربی سوزی برای شما مناسب خواهد بود. چربی سوزها، سوزاندن کالری را برای بدنتان آسان‌تر و با مبارزه با عوارض جانبی کاهش کالری در رژیم غذایی، رعایت آن را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

اغلب چربی سوزها شامل عناصری مانند فلفل قرمز، کافئین یا عصاره چای سبز است که کمک به تحریک سوخت و ساز بدن می‌کنند. با مصرف این عناصر، شما در اصل می‌توانید میزان کالری کل سوزانده شده را افزایش دهید حتی اگر این تاثیر نامحسوس باشد. با این حال، از آنجایی که کاهش وزن به میزان کالری دریافتی و مصرفی شما بستگی دارد، هرچیزی که باعث شود بیشتر کالری مصرف کنید به جای تساوی طرفین معادله، شما را به سمت کمک به کاهش وزن سوق می‌دهد. به همین ترتیب، فرمولاسیون عناصر تشکیل دهنده دیگر چربی سوز‌ها که شامل استیل ال-کارنتین و چای سبز است، به بکارگیری بهتر چربی به عنوان سوخت در بدن می‌گردد. این باعث شده که کار چربی سوزی را برای بدنتان آسان‌تر نماید.

یکی از عوارض دوره چربی سوزی احساس خستگی است، در زمانی که رژیم غذایی دارید طبیعی بوده و با تغییر کالری دریافتی و مصرف شده بدن شما به معنای واقعی کلمه سوخت کمتری خواهد داشت. به همین دلیل است که اکثر چربی سوزها حاوی ترکیبات افزایش دهنده انرژی هستند تا با تحریک سیستم عصبی سطح انرژی را بالا نگه‌دارند. چربی سوزهای مبتنی بر محرک شامل دوز کافی از کافئین بوده که به بالا بردن سطح انرژی کمک می‌کند.

آیا به کافئین حساسیت داشته یا دوست ندارید؟ مشکلی نیست، چربی سوزهای بدون محرک که حاوی مقدار دوز معینی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند به تولید سطح انرژی بالا و طبیعی، بدون عوارضی که چربی سوزهای مبتنی بر محرک دارند کمک می‌کند.

توجه داشته باشید چربی سوزهای مبتنی بر محرک باید به صورت دوره‌ای مصرف شوند. نباید ماه‌ها پشت سرهم مصرف شده تا بدن به محرک‌های موجود در آنها عادت کند تا برای دریافت نتیجه دوز مصرفی افزایش داده نشود.

آمینواسید‌های شاخه‌دار BCAA’s
یکی دیگر از عناصری که باید در دوران چربی سوزی برای کاهش وزن بدن و نگه‌داری حجم عضلات در نظر بگیرید، آمینواسیدهای شاخه‌دار BCAA’s می‌باشد. مکمل‌های BCAA’s حاوی آمینواسیدهای خاص بوده که باعث تحریک سنتز پروتئین و مانع از کاتابولیسم عضلات می‌گردد.

وقتی که شما در رژیم غذایی کم کالری هستید بدن به صورت طبیعی در حالت کاتابولیسم قرار دارد که بصورت ناخواسته به سمت از دست دادن عضله می‌رود. کاهش حجم عضلانی یعنی سوخت و ساز آهسته‌تر که به معنی توقف چربی سوزی است. همچنین به زبان ساده در زمان انجام تمرینات احساس بد و ناخوشایند دارید. به یاد داشته باشید: عضلات دوست شما هستند، حتی در زمانی که چربی سوزی هدف شما باشد.

تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۹ انجام شد نشان داد، ورزشکارانی که بمدت ۸ هفته BCAA’s مصرف کرده‌اند تقریبا ۲ برابر بیشتر از افرادی که فقط پروتئین وی بدون BCAA’s اضافی مصرف کرده چربی بیشتری سوزانده‌اند. تحقیقات دیگری که بر روی کشتی‌گیران با تمرینات ورزشی سخت با کالری محدود انجام شد نشان می‌دهد BCAA’s موجب چربی سوزی بیشتر به ویژه در ناحیه دور کمر آنها شده است. اکثر افراد از BCAA’s در رژیم غذایی کم کربوهیدرات یا کالری محدود برای انحراف بدن از خستگی و احساس گرسنگی در زمان دریافت کم کالری استفاده می‌کنند.

با پیشگیری از کاتابولیسم و تولید منبع انرژی بیشتر بدون اضافه کردن کالری، BCAA’s به لیست مکمل‌هایی که برای چربی سوزی باید استفاده شود، اضافه کنید.

پروتئین وی ایزوله
هیچ برنامه غذایی بدون پروتئین کامل نیست، و زمانیکه بدنبال چربی سوزی هستید از پروتئین وی ایزوله نباید غافل شوید.

وی پروتئین ایزوله بالاترین و خالص‌ترین نوع پروتئین وی موجود بر روی زمین است. اکثر پروتئین وی‌های ایزوله بدون کربوهیدرات و چربی اشباع نشده می‌باشند. بنابراین شما ۱۰۰درصد پروتئین خالص دریافت کرده که دقیقا چیزی است که نیاز دارید تا کالری را پایین نگه‌داشته و محافظت از عضلات را در بالاترین سطح نگه‌دارید.

پروتئین وی ایزوله یکی ساده‌ترین و زود جذب‌ترین نوع مکمل‌های غذایی حاوی پروتئین بوده و آمینواسیدهای موجود در این شیک پس از تمرین به اغلب بافت‌های عضلانی در کمترین زمان می‌رسد.
تحقیقات نشان می‌دهد پروتئین وی به افزایش چربی سوزی کلی بدن زمانیکه محافظ بافت عضلات است کمک می‌کند. محققان بر این باورند که لوسین موجود در پروتئین وی ممکن است باعث حفاظت بافت عضلانی در زمان رژیم غذایی با کالری کم شود. همین تحقیق نشان می‌دهد مصرف لبنیات مانند پروتئین وی به افزایش چربی از دست رفته مخصوصا در ناحیه شکم کمک کند. همچنین وی پروتئین در کنار دیگر مکمل‌هایی که در بالا گفته شد می‌تواند به شما برای دستیابی به هدفتان یعنی لمس عضلات شکم کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *