میوه های که برای قبل از تمرين مفید هستند

یکی از زمان های مناسب برای خوردن میوه، حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از تمرین است، بخصوص اگر بمدت چندین ساعت، یک وعده سرشار از کربوهیدارت نخورده باشید. این فروکتوز، جایگزین گلیکوژن کبد خواهد شد که در طول روز مورد استفاده قرار گرفته است، و برای تحویل گلوکز بطور پیوسته به عضلات در حال فعالیت در هنگام ورزش و ذخیره گلیکوژن در سلولهای عضلانی، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این کار به جلوگیری از خستگی عضلانی، که معمولا هنگامیکه سطوح گلیکوژن عضله شروع به پایین آمدن می‌کند اتفاق می‌افتد، کمک می‌کند.

موز

موز میوه ی بسیار مفیدی برای ورزشکاران و بدنسازانی که به انرژی زیادی نیاز دارند می باشد. موز اسهال را از بین می برد و فشار خون را در ثابت نگه می دارد، به علاوه این میوه گرمسیری می تواند به عضله سازی کمک کند.

یک موز معمولی حدود ۱۰۰ کالری دارد و شامل ویتامین ها و مواد معدنی مهم برای عضله سازی از جمله آهن، ویتامین B6، ویتامین C، منیزیم و مس و همچنین پتاسیم و فیبر می باشد، فیبر موجود در موز سطوح چربی بدن را کاهش داده و به درمان مشکلات گوارشی هم کمک می کند.

اگر می خواهید یک منبع خوب انرژی برای تمرینات بدنسازی داشته باشید موز را با کره بادام زمینی که منبع غنی پروتئین بوده و به ساخت عضله کمک می کند ترکیب کرده و استفاده کنید.موز به سرعت باعث آزاد شدن انرژی می شود بنابراین برای قبل و بعد از تمرینات بدنسازی غذای مناسبی به حساب می آید.

انار

به نظر می رسد این روزها همه با فواید انار و آب انار که سرشار از آنتی اکسیدان هاست، آشنا هستند. اما شاید همه نداند که انار می تواند میزان NO یا همان اکسید نیتریک را در بدن افزایش دهد. NO مولکولی است که باعث بروز گشادی عروق شده و در تامین مواد مغذی برای عضلات مفید است. نصف یک انار متوسط دارای ۸۰ کالری،۱۰ گرم پروتئین، ۱۸ گرم کربوهیدرات، ‌یک گرم چربی و فاقد فیبر می باشد.

هندوانه

هندوانه از لحاظ آمینواسید سیترولین غنی است (همان آمینویی که به آرژنین تبدیل می شود و بعد از آن هم به NO). هندوانه هم چنین حاوی لیکوپن نیزهست که می تواند باعث افزایش هورمون IGF-1 شود. هر برش از هندوانه حاوی ۶۸ کالری، ۲ گرم پروتئین، ۲۲ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم فیبر و فاقد چربی است.

تمشک

تمشک از هر میوه دیگری آنتی اکسیدان بیشتری دارد. این بدان معناست که این میوه با رادیکال های آزاد مبارزه بهتری می کند و از تمامی ساختارهای بدن محافظت می کند (از جمله عروق خونی، بافت های عضلانی و…) تمشک همچنین دارای اثر مثبتی روی مغز است به طوری که حافظه را تقویت می کند و سلول های مغز را دوباره جوان می کند. یک فنجان تمشک دارای ۸۴ کالری، ۱ گرم پروتئین، ۲۲ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر و ۱ گرم چربی است.

گریپ فروت

آیا از چربی های کناری شکم ناراحت هستید؟ گریپ فورت بخورید. گریپ فروت به عنوان پایین نگهدارنده سطح انسولین بواسطه آزاد سازی آهسته قندها مشهور است و هم چنین دارای تاثیر مستقیم روی چربی سوزی است. در بررسی های اخیر مشخص شده افرادی که نصف گریپ فروت را به طور روزانه مصرف کردند بدون رژیم حدود ۲ الی ۴ کیلو کاهش وزن را شاهد بودند. ۱ عدد گریپ فروت بزرگ دارای ۱۰۶ کالری، ۲ گرم پروتئین، ۲۷ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر و فاقد چربی می باشد.

گیلاس

مثل تمشک، این میوه هم حاوی آنتی اکسیدان هایی بنام anthocyanin است که مواد گیاهی بسیار قدرتمندی در کاهش دادن التهاب هستند و از این جهت بعد از تمرین (همان زمانی که التهاب می تواند به ریکاوری لطمه وارد آورد)‌ خیلی موثرند. حتی آب گیلاس هم می تواند پدیده Doms یا همان یورش درد تاخیردارعضلانی بعد از تمرین سخت با وزنه را کاهش دهد. یک فنجان گیلاس حاوی ۸۷ کالری، ۲ گرم پروتئین، ۲۲ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر و فاقد چربی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *