برای داشتن سیکس پک مصرف این مواد غذایی را قطع کنید.

تغذیه مناسب فقط شامل خوردن یک سری مواد غذایی نمیباشد بلکه شامل نخوردن گروهی دیگر از مواد غذایی نیز میباشد. در مطالب قبلی مواد غذایی مناسبی که میتوانستید با مصرف آنها چربی های شکم و بدن خود را کاهش دهید معرفی کردیم اما در این مقاله قصد داریم برخی دیگر از غذاها که مصرف آنها در طول دوره رژیم مانع رسیدن شما به عضلات کات و شکم شش تکه میشوند را بیان کنیم

شکر ( قند ساده)

مصرف شکر و مواد که دارای قندهای ساده مانند نوشابه ها ، دلستر و حتی برخی از میوه های شیرین هستند بدترین کاری است که یک بدنساز در طول رژیم خود میتواند انجام دهد، شکر باعث افزایش سطح کسترول بد در خون میشود، بدن شما انرژی اولیه مورد نیاز خود را از این مواد تهیه میکند و هرگز وارد فاز چربی سوزی نمیشود و حتی مقدار اضافی آنها مجددا به صورت چربی در بدن ذخیره میشوند ، پس برای اینکه بتوانید به عضلات سیکس پک برسید باید برای مدتی قید شکر و مواد غذایی قندی را بزنید.

غلات تصفیه شده

آیا می دانید غلات تصفیه شده چه چیزهایی می باشند؟ موادی هستند که در غذاهایی مثل برنج سفید، نان سفید و پاستای سفید یافت می شوند. مواد تصفیه نشده (گندم، برنج قهوه ای و کوینولا) همیشه سالم تر می باشند. محققان دانشگاه پنیسلوانیا دریافتند افرادی که غلات کامل (تصفیه نشده) می خورند علاوه بر داشتن رژیم غذایی سالم، از میوه ها، سبزیجات، لبنیات کم چرب و پروتئین، بیشتر در نواحی شکم چربی می سوزانند نسبت به کسانی که همین رژیم سالم را دارند اما غلات تصفیه شده نیز مصرف می کنند.

فست فودها و غذاهای آماده

بیشتر کالری افراد از مصرف غذاهای فرآوری شده وارد بدن می شود. هرچقدر افراد به خوردن موادی همچون چیپس، ساندویچ، شکلات و شیرینی و پیتزا روی بیاورند، احتمال ابتلا به چاقی نیز افزایش پیدا می کند. همانطور که می دانید کربوهیدرات های تصفیه شده باعث افزایش قند خون می شود و ذخیره سازی چربی را نیز افزایش می دهد.

باید عادت خوردن غذاهای آماده را ترک کنید و برای برنامه غذایی روزانه خود از قبل برنامه داشته باشید تا مجبور نشوید سراغ غذاهای آماده بروید.

 گوشت های فراوری شده

یک تحقیق ۲۰ ساله دریافت مردمی که گوشت قرمز و گوشت فراوری شده زیاد می خورند هر چهار سال یک پوند وزن اضافه می کنند. در تحقیقی دیگر محققان که بر بیش از ۳۷۰ هزار نفر تحقیق کردند دریافتند افرادی که معادل یک استیک کوچک در روز می خورند حدود ۵ پوند در ۵ سال به وزن آنها اضافه می شود.البته گوشت قرمز برای بدنسازان و کسانی که میخواهند عضلات قوی و باکیفیتی را داشته باشند بسیار مهم میباشد، پس باید سعی کنید با یک برنامه اصولی گوشت قرمز را به صورت کنترل شده و بدون چربی به صورت کباب پر مصرف کنید و هم چنین از مصرف غذاهای پرچربی همانند کباب کوبیده ، همبرگر و … که از گوشت قرمز تهیه میشودند خوداری کنید.

کیک های خامه ای

این کیک ها را معمولا به مناسبت های خاص می خورید. اما این کار را نکنید. در حالیکه FDA اساسا جنگ با چربی های ترانس را اعلام کرده، قنادی و کیک فروش ها هنوز دارای این مواد نه چندان سالم می باشند.

چربی های ترانس چقدر می توانند برای ما بد باشند؟ محققان در دانشگاه ویک فارست به گروهی از میمون ها دو رژیم متفاوت دادند، یک گروه چربی های ترانس خوردند و گروه دیگر چربی های اشباع نشده.

نتایج: گروهی که چربی های ترانس خوردند وزن بدن آنها تا ۷٫۲ درصد در شش سال افزایش پیدا کرده و گروه دیگر تنها ۱٫۸ درصد وزن آنها بالا رفت. نه تنها چربی های ترانس چربی جدید به بدن اضافه می کنند، بلکه مسئول حرکت چربی از نواحی دیگر به شکم نیز می باشند. چربی های ترانس در غذاهای دیگر مثل محصولات پخته از پیش آماده شده، غذاهای اسنکی و پیتزاهای منجمد نیز یافت می شوند.

نوشابه های رژیمی

گول این برچسب های صفر کالری و بدون قند را نخورید نوشابه ها با شکر ساخته می شوند و نقش مهمی در افزایش وزن دارند. تحقیق جدیدی که در این ماه منتشر شد نشان داد افرادی که نوشابه رژیمی می نوشند سه برابر بیشتر از افرادی که مواد بدون کالری می خورند چربی شکم دارند.

قطعا این تحقیق تنها در بزرگسالان ۶۵ سال به بالا انجام شده اما توجه داشته باشید تحقیق جدید دیگری از موسسه علمی ویزمن نشان داد موش هایی که آب را با شیرین کننده های مصنوعی می نوشند در برابر مقاومت انسولین و تحمل گلوکز که منجر به چاقی می شوند، آسیب پذیر شدند.

از مصرف الکل خودداری کنید

مطالعات انجام شده نشان می دهد که نوشیدن الکل بر روی سلامت بدن تاثیرات منفی دارد. این ماده باعث افزایش چربی شکمی می شود و تمامی تلاش های شما برای داشتن یک شکم شش تکه را خراب خواهد کرد. تا جایی که می توانید از مصرف الکل و نوشیدنی های الکلی دوری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *