۵ حرکت عالی برای عضلات جلو بازو

برای هر چیزی تقریبا می‌توان یک لیست تاپ تن مشاهده کرد نظیر ۱۰ آهنگ برتر تاریخ، ۱۰ فیلم برتر همه ادوار، ۱۰ بازیکن برتر فوتبال و ۱۰ کتاب پر فروش. پس چرا این موضوع را به حرکات تمرینی تعمیم ندهیم؟ کدام حرکات برای بیشترین رشد برای شما بهترین هستند؟ اینگونه لیست‌ها را نمی‌توان زیاد مشاهده کرد پس در اینجا قصد داریم که برای شما در مورد یکی‌ از عضلات ۵ حرکت برتر آن را شرح دهیم و چه گروه عضلانی بهتر از جلو بازو؟

هنگامی که در مورد عضله فکر می‌کنید احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان میاید عضلات حجیم جلو بازو می‌باشد. بنابراین بعد از انجام سال‌ها تمرین و انجام تعداد بسیار زیادی ست و تکرار، ما ۵ حرکت برتر جلو بازو را برای شما یافته ایم. وجود برخی‌ از این حرکات در این لیست ممکن است مطابق انتظار باشد اما وجود برخی‌ دیگر میتواند شما را سورپرایز کند.

 جلو بازو زاتمن

جلو بازو زاتمن در این لیست آورده شده است نه تنها به دلیل خاص بودن نوع انجام آن، بلکه به دلیل مزایایی که میتواند برای شما داشته باشد. چرخاندن دمبل‌ها در بالا‌ترین قسمت حرکت میتواند فشار را روی عضله بازویی (براکیالیس) و همچنین ساعد قرار دهد. این یعنی‌ اینکه شما میتوانید از این حرکت به عنوان تمام کننده در انتهای تمرین استفاده کنید. همچنین این حرکت میتواند برای گرم کردن عضلات جلو بازو نیز بسیار عالی‌ باشد و قبل از انجام تمرین با وزنه‌های سنگین میتواند آرنج‌های شما را کاملا آماده کند. جلو بازو زاتمن یک حرکت بسیار پر کاربرد می‌باشد.

جلو بازو دمبل چکشی

حرکت جلو بازو چکشی یک حرکت بسیار عالی‌ می‌باشد زیرا میتوانید از وزنه‌های کمی‌ سنگین تر استفاده کنید و میتواند به ضخامت عضلات جلو بازو شما بیفزاید. متاسفانه بسیاری از افراد در این حرکت از دمبل‌های بسیار سنگین استفاده میکنند و به منظور بلند کردن دمبل‌ها از دیگر قسمت‌های بدن برای پرتاب دمبل‌ها به بالا استفاده میکنند که انجام این کار نه تنها مزایای آن را کاهش میدهد بلکه باعث افزایش احتمال آسیب دیدگی نیز میشود. اگر از وزنه‌های سبک تر استفاده کنید و روی فرم صحیح حرکت تمرکز کافی‌ را داشته باشید، خواهید دید که چرا این حرکت در این لیست آورده شده است.

جلو بازو لاری سیمکش

شما با حرکت جلو بازو لاری سیمکش میتوانید تمام فشار را روی عضلات جلو بازو قرار دهید. به منظور هدر نرفتن زمان شما میتوانید از دستگیره ای استفاده کنید که بتوانید با آن هر دو دست را در آن واحد تمرین دهید. اگر تنها یک دستگیره تک دست در اختیار دارید میتوانید هر دست را جداگانه تمرین دهید. در هر دو حالت، شما با این حرکت میتوانید بیشترین فشار ایزوله را روی جلو بازو ایجاد کنید و همچنین در تمام طول مسیر حرکت میتوانید این تنش را به شکل مستمر نگه دارید. در صورت انجام این حرکت شاهد دم عضلانی بسیار خوبی‌ نیز خواهید بود.

جلو بازو سیمکش دو دست (قلاب بالا)

این حرکت با نام جلو بازو سوپرمن نیز شناخته میشود، به دلیل نوع حالت بدن در انجام آن این نامگذاری را کرده‌اند. بدن سازان انجام این حرکت را بسیار دوست دارند زیرا هم میتوانند با وزنه‌های انتخابی خود بیشترین تنش را روی عضلات جلو بازو قرار دهند و هم میتوانند فیگور جلو بازو را همانند صحنه مسابقات تمرین کنند. این حرکت یک حرکت تک مفصلی بسیار خوب برای آنهایی می‌باشد که به دنبال بهبود هستند. یک راه حرفه ای برای انجام این حرکت وجود دارد. هنگام انجام آخرین تکرار در انتهای ست خود در بالا‌ترین بخش حرکت عضلات جلو بازو را به شکل منقبض و ثابت تا هر زمانی‌ که قادر هستید نگه دارید. در این حالت جلو بازو را هرچه میتوانید منقبض حفظ کنید. اگر میتوانید بیش از ۶۰ ثانیه مقاومت کنید پس باید وزنه خود را سنگین تر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *