کراس اور سیمکش تک دست

حرکت کراس اور سیمکش یک حرکت بسیار محبوب می‌باشد که در مدت زمان بسیار طولانی امتحان خود را پس داده است. حرکت کراس اور عموما یک حرکت کارامد قفسه سینه شناخته میشود که میتواند ناحیه زیر سینه را به خوبی‌ تمرین دهد.

اما چگونه میتوانیم این حرکت را تغییر دهیم و چرا باید این کار را انجام دهیم؟ یک راه برای تغییر این حرکت وجود دارد و دلیل آن هم بسیار مهم است. انجام این حرکت به صورت تک دست شما را قادر میسازد که بتوانید روی هر بخش سینه تمرکز بهتری را داشته باشید. نتیجه انجام این کار داشتن عضلات سینه ای بالانس تر و دارای وضعیت کلی‌ بهتری می‌باشد.

اما اکنون بیائید دلیل انجام این کار را بررسی کنیم. هنگامی که شما حرکت کراس اور را به صورت دو دست هم زمان انجام دهید، دستگیره‌های سیمکش در نقطه ای دقیقا مقابل بدن شما به هم میرسند. این موضوع ایرادی ندارد اما مساله این است که در این حالت شما در حال استفاده از بیشترین میزان دامنه حرکتی‌ ممکن نیستید. به منظور افزایش کارایی حرکت کراس اور، باید دستگیره از جلوی بدن شما به سمت دیگر عبور کند.

هیچ راه کارامدی برای هدف قرار دادن قسمت داخلی‌ عضلات سینه وجود ندارد. اعمال فشار اختصاصی و ایزوله کردن این ناحیه غیر ممکن است اما هنگامی که حرکت کراس اور را به صورت تک دست انجام دهید، شما حداقل میتوانید بیشترین میزان فیبر‌های ماهیچه ای را به کار بگیرید. انجام تکرار‌ها به این شیوه به شما کمک خواهد کرد تا عضلات سینه پرتر و مجزایی از هم داشته باشید، همان چیزی که بسیاری از بدن سازان خواهان رسیدن به آن هستند.

در هر سمت از سینه خود که احساس ضعف بیشتری دارید باید ابتدا آن سمت را تمرین دهید تا بتوانید انرژی بیشتری را به آن اختصاص دهید. هنگامی که تکرار‌های یک سمت را انجام دهید، سریع تغییر موقعیت داده و همان میزان تکرار را برای سمت دیگر انجام دهید. همانند هر حرکت دیگر در این برنامه، رسیدن به ناتوانی عضلانی در اینجا هدف ما نیست. هدف تحریک عضلات سینه می‌باشد. در اینجا الگوی خاصی‌ برای سرعت انجام تکرار وجود ندارد، تنها کافی‌ است هر تکرار را به شکل کنترل شده انجام دهید و در برابر فشار وزنه استقامت کنید.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *