بهترین مواد غذایی که چربی های شکم را آب میکنند

اگر به دنبال کاهش وزن و آب کردن چربی ها شکم خود هستید راهکار رسیدن شما به این هدف نخوردن غذا نمیباشد بلکه خوردن غذاهای مناسب و در زمان های درست میباشد

تغذیه در چربی سوزی نقش مهم و کلیدی دارد پس برای داشتن یک تغذیه صحیح همان طور که باید از خوردن یک سری از مواد غذایی اجتناب کنید مصرف گروهی دیگر از مواد غذایی کمک زیادی به فرآیند چربی سوزی در بدن شما میکند که در ادامه مجله نسل آهن برخی از بهترین مواد غذایی برای چربی سوزی را برای شما بیان خواهیم کرد:

۱- سیب

همه‌ی با شنیدن مدام این جمله که «هر روز یک سیب بخور، و هیچ‌وقت دکتر نرو!» بزرگ شده‌ایم. سیب حاوی پکتین است که خطر ابتلا به سرطان روده را به حداقل می‌رساند. سیب‌ها سرشار از مواد مغذی، ویتامین سی و بتا کاروتن هستند. همچنین آنتی اکسیدانی عالی نیز هستند و با خوردن مداوم آن خواهید یافت که پوستی صاف تر و بدون لک پیدا کرده‌اید.

۲- هندوانه

جالب است که هندوانه به سوزاندن چربی شکم شما کمک می‌کند! هندوانه در سطح بالای کلسترول فعالیت می‌کند و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند سطح چربی خون شما را کاهش داده از تجمع چربی در ناحیه‌ی شکم شما جلوگیری کند.

۳- گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی حاوی اسیدی بنام ۹-oxo-octadecadienoic است که به کاهش سطح چربی خون شما کمک می‌کند. همچنین از چاقی جلوگیری کرده و با دیس‌لیپیدمی – وضعیتی که چربی خون بسیار بالاست – بعلاوه‌ی ذخایر چربی اطراف شکم مبارزه می‌کند. سعی کنید همیشه گوجه‌فرنگی دم دستتان باشد و از آن استفاده کنید، هر گوجه‌فرنگی تنها ۳۵ کالری دارد.

۴- موز

موزها سرشار از پتاسیوم هستند. همچنین غنی از پکتین، ویتامین آ، ب۶، سی، ای و منیزیم است. هر موز در بیشترین حالت دارای ۱۲۰ کالری است. پس توصیه می‌کنیم هر زمانی که گرسنه شدید، به جای کیک مافین یک موز بخورید، تا از مصرف کالری بیش از حد نیز جلوگیری کنید.

۵- غذاهای دریایی

دخیل کردن غذاهای دریایی در رژیم غذایی شما، می‌تواند برای دور کمرتان معجزه کند! غذاهای دریایی حاوی چربی‌های اشباع‌شده‌ی مونو که از نوع خوب چربی هستند می‌باشد. این چربی در بدن ذخیره نمی‌شود! ماهی منبع بسیار خوبی از پروتئین و همچنین سرشار از امگا۳ است که برای داشتن پوست و مویی درخشان عالی است.

۶- گوشت بره

گوشت بره سرشار از روی، پروتئین و ویتامین بی است. این گوشت یکی از منابع بسیار خوب پروتئین به حساب می‌آید. این گوشت اسید لینولئیک ندارد. خوب است بدانید که داشتن تنها مقدار کمی اسید لینولئیک در بدن یکی از دلایل چاقی است، چرا که سلول‌های چربی نخواهند توانست به انرژی تبدیل شوند.

۷- کرفس

کرفس یکی از سبزی هاییست که کمترین میزان کالری را داراست، فقط ۸ کالری! همچنین سرشار از ویتامین سی و پر از کلسیم است. بهترین حالت مصرف آن بصورت خام است. شما می‌توانید روزی یک لیوان آب کرفس تازه بنوشید تا وزنتان را به واسطه‌ی آن کاهش دهید. کرفس حاوی Apigenin است که احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را نیز کاهش می‌دهد. شما می‌توانید کرفس را در سالادهایتان استفاده کنید و تنوعی به آن بدهید.

۸- آواکادو

آواکادو میوه ای با ویژگی‌های ضد باکتری و ضد قارچ است. آواکادو حاوی اسیدهای آمینه و لسیتین است که به مبارزه با بیماری‌های کبد کمک می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند تا وزنتان را حفظ و حافظه‌تان را تقویت کنید. آواکادو در برابر بیماری‌های قلبی از شما دفاع کرده و سطح بالای کلسترول را مدیریت می‌کند.

۹.کلم بروکلی

در کنار وعده های غذایی خود کلم بروکلی مصرف کننید
کلم بروکلی یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها برای مبارزه با سرطان است و منبع خوبی برای دریافت ویتامین c و a محسوب می‌شود. این ماده غذایی که جزو گروه سبزی‌ها تقسیم‌بندی می‌شود، سرشار از فیبر، اسیدفولیک، کلسیم، آهن و پتاسیم است و همان‌طور که می‌دانید تمام این ریزمغذی‌ها برای بدن خانم‌ها بسیار لازم و ضروری اعلام شده‌اند و اکثر خانم‌ها نیز با کمبود آنها مواجه‌اند.
به علاوه، خوردن یک وعده (یک فنجان) کلم بروکلی، کمتر از ۳۰ کالری انرژی را به بدن وارد می‌کند و این یعنی اینکه مصرف به دلخواهش چاقی و اضافه وزن را در پی نخواهد داشت.

۱۰.چای سبز

چای سبز یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. آب تنها عامل تقویت سوخت و ساز در بدن نیست، مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن چای سبز می‌تواند به سوخت شما افزایش کمی بدهد، که می‌تواند به کالری که در یک هفته سوزانده می‌شود اضافه کند! نه تنها این، بلکه چای سبز یک آنتی اکسیدان بسیار قوی میباشد. پس حتما مصرف چای سبز را در برنامه غذایی خود بیشتر کنید.

چای سبز همانند قهوه دارای مقادیر بالایی از کافئین میباشد که میتواند محرک بسیار خوبی برای تمرینات چربی سوزی شما باشد

۱۱.قهوه

نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح منجر به افزایش کافئین و سرکوب احساس گرسنگی می شود.مصرف مقدار زیاد آن خوب نیست، اما مصرف به اندازه ی آن به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند.

قهوه همچنین میتواند باعث کنترل وزن شما نیز شود.کافئین ماده فعال موجود در قهوه در چندین تحقیق نشان داده است که میتواند باعث افزایش سرعت متابولیسم و افزایش سرعت تجزیه چربی‌‌ها شود. جایگزین کردن قهوه به جای شیر یا آب همراه جو دو سر را در نظر بگیرید. انجام این کار نه تنها باعث افزایش سطح انرژی و سرعت متابولیسم میشود بلکه جو دو سر موجود در آن نیز میتواند فرایند هضم آن را کند کرده و باعث سیری طولانی‌ تر شما شود.

۱۲.روغن زیتون

چربی ها سالم را هرگز از برنامه غذایی خود حذف نکنید

چربی‌های سالم به تقویت متابولیسم کمک کرده و عملکرد هورمونی را تنظیم می‌نمایند. حذف چربی‌های سالم از رژیم غذایی، بدن‌تان را از عملکرد مناسب جهت رشد عضلات و کاهش چربی بی‌بهره می‌کند. این باور غلط که ” خوردن چربی‌ها چاق تان می کند”، قطعاً مانعی در سر راه بهبود رشد توده عضلانی می‌باشد. البته منظور چربی سالم است.

روغن زیتون یکی از بهترین منابع برای دریافت چربی های سالم میباشد و همچنین کمک بسیار زیادی به عملرد بهتر دستگاه گوارشتان خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *