بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن و چربی سوزی

تغذیه مهم ترین فاکتور برای کاهش وزن و چربی سوزی میباشد، بدون داشتن تغذیه مناسب تمام فعالیت های ورزشی شما بی فایده خواهد بود، اگر به دنبال کاهش و وزن چربی سوزی هستید، باید بدانید که تغذیه مناسب کلید رسیدن به اهدافتان در تناسب اندام میباشد.

در این مقاله از مجله نسل آهن بهترین مواد غذایی که شما را در رسیدن به وزن ایده آل و کاهش چربی های بدن کمک میکند را معرفی خواهیم کرد

 تخم مرغ

به عنوان یک بدنسازا باید با غذاهای لازم و ضروری برای عضله سازی آشنا باشید و آنها را در برنامه غذایی روزمره خود قرار دهید.سفیده تخم مرغ یک منبع عالی برای دریافت سریع پروتئین میباشد که کالری بسیار کمی هم دارد، به همین دلیل میتوانید گزینه بسیار مناسبی برای تغذیه در ابتدای صبح و یا وعده بعد تمرین برای افرادی که به دنبال چربی سوزی و عضبله سازی هستند باشد.

در تحقیقاتی‌ در مرکز روچستر مشخص شد که مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه باعث میشود که کالری دریافتی افراد در طول روز بیشتر از ۴۰۰ کالری کاهش پیدا کند.این یعنی‌ اینکه شما میتوانید حدود ۳ پوند یا بیشتر در ماه چربی‌ سوزی کنید.تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی از امینو اسید لوسین است که برای عضله سازی بسیار مهم میباشد، همچین ویتامین های ب موجود در آن برای فرآینده های مختلف بدن شما از جمله تامین انرژی بسیار مهم هستند.

مرغ و ماهی

همان طور که گفتیم برای کاهش وزن باید غذای روزانه خود را از منابع باکفیت پروتئین دریافت کنید، مرغ و ماهی بهترین گزینه ها برای دریافت پروتئین در وعده های اصلی ناهار و شام هستند که علاوه بر پروتئین بالا ، کربوهیدرات کم و چربی های مفیدی مانند امگا۳ دارند.

ماهی غزل آلا یک انتخاب عالی برای عضله سازی و سلامتی کلی بدن استانواع ماهی‌‌ها به دلایل مختلف دارای مزایای سلامتی‌ فوق‌العاده ای هستند. ماهی‌‌ها دارای مواد مغذی مهم و دارای مقادیر بالای اسید‌های چرب امگا ۳ نیز میباشند که برای سلامت قلب بسیار مفید میباشند.

خوردن سینه مرغ در برنامه غذایی هر روز هر بدنسازی پیدا می شود.یکی از دلایل این موضوع، میزان پروتئین بالا و کربوهیدرات ،چربی و کالری کم موجود در سینه مرغ است. همچنین سینه مرغ منبع خوبی برای تأمین پتاسیم و نیاسین و ب ۶ مورد نیازتان نیز خواهد بود. که برای بهبود فعالیت وزشی شما ضروری میباشند

علاوه بر این تحقیقات نشان داده که رژیم های غذایی حاوی پروتیئن بالای مرغ تاثیر مناسبی بر فرایند کاهش چربی های بدن و چربی سوزی دارد.

کاهو ،کلم بروکلی، کرفس و سایر سبزیجات

اهمیت مصرف سبیزجات برای تمامی ورزشکاران واضح میباشد سبزیجات منابع غنی از ویتامین ها مواد معدنی و فیبر هستند که برای سلامتی همه افراد لازم و ضروری میباشند و اگر میخواهید یک بدنسازا با بدنی سالم باشید باید در کنار وعده های اصلی غذایی خود سبزیجات مصرف کنید.

همچنین یکی از بهترین سبزیجات که در کنار غذای خود میتوانید مصرف کنید بروکلی میباشد،بروکلی یک ماده غذایی بسیار سلامت و سرشار از ویتامین ث، ویتامین ک، فیبر و پتاسیم می‌باشد. از لحاظ کالری به کالری، بروکلی نسبت به سایر سبزیجات دارای پروتئین بسیار بیشتری می‌باشد.

کرفس یکی از سبزی هاییست که کمترین میزان کالری را داراست، فقط ۸ کالری! همچنین سرشار از ویتامین سی و پر از کلسیم است. بهترین حالت مصرف آن بصورت خام است. شما می‌توانید روزی یک لیوان آب کرفس تازه بنوشید تا وزنتان را به واسطه‌ی آن کاهش دهید.

اگر میل زیادی به غذا خوردن دارید و همواره احساس گشنگی میکنید بهترین راه از بین بردن اشتهای کاذب خوردن سالاد کاهو میباشد، کاهو یک ماده غذایی صفر کالری میباشد و مصرف آن باعث پر شدن شکم و کاهش اشتها میشود. همچنین کاهو سرشار از فیبر میباشد و به گوارش شما کمک زیادی میکند. و باعث هضم سریع تر غذاهای مصرفیتان میشود.

روغن زیتون و گوجه فرنگی

این گوجه فرنگی ها سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن هستند و روغن زیتون نیز حاوی چربی تک غیراشباع و آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد. این مواد مغذی در کنار هم به تقویت سیستم ایمنی و افزایش میزان کاهش وزن شما کمک می‌کنند. دلیلش این است که گوجه فرنگی سرشار از فیبر نیز می‌باشد.

روغن زیتون دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد که یکی‌ از مهم‌ ترین آنها کاهش سطح کلسترول‌های بد در بدن و افزایش سطح کلسترول‌های خوب می‌باشد.روغن زیتون همچنین دارای دارای آنتی اکسیدان‌هایی به نام فنول‌ها هستند که از دیواره شریان‌ها در مقابل کلسترول‌های بد جلوگیری می‌کند

چای سبز و قهوه

چای سبز یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. آب تنها عامل تقویت سوخت و ساز در بدن نیست، مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن چای سبز می‌تواند به سوخت شما افزایش کمی بدهد، که می‌تواند به کالری که در یک هفته سوزانده می‌شود اضافه کند! نه تنها این، بلکه چای سبز یک آنتی اکسیدان بسیار قوی میباشد. پس حتما مصرف چای سبز را در برنامه غذایی خود بیشتر کنید.

چای سبز همانند قهوه دارای مقادیر بالایی از کافئین میباشد که میتواند محرک بسیار خوبی برای تمرینات چربی سوزی شما باشد

نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح منجر به افزایش کافئین و سرکوب احساس گرسنگی می شود.مصرف مقدار زیاد آن خوب نیست، اما مصرف به اندازه ی آن به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند.قهوه همچنین میتواند باعث کنترل وزن شما نیز شود.

کافئین ماده فعال موجود در قهوه در چندین تحقیق نشان داده است که میتواند باعث افزایش سرعت متابولیسم و افزایش سرعت تجزیه چربی‌‌ها شود. جایگزین کردن قهوه به جای شیر یا آب همراه جو دو سر را در نظر بگیرید. انجام این کار نه تنها باعث افزایش سطح انرژی و سرعت متابولیسم میشود بلکه جو دو سر موجود در آن نیز میتواند فرایند هضم آن را کند کرده و باعث سیری طولانی‌ تر شما شود.

شیر و لبینات کم چرب

یکی از بهترین چاشنی هایی که میتوانید در کنار غذای اصلی خود مصرف کنید ماست ایسلندی میباشد .ماست ایسلندی سرشار از کلسیم و ویتامین بی‌ می‌باشد.ماست همچنین دارای مقادیر فراوان پروتئین می‌باشد.۳/۴ پیمانه ماست ایسلندی دارای ۹ گرم پروتئین و ۰ گرم چربی میباشد می‌باشد.

شیر ترکیبی از پروتئین ها ، کربوهیدرات و چربی را فراهم میکنید، همان طور که گفتیم تمامی محصولات لبنی دارای پروتئین های زود هضم و دیر جذب میباشند ، مصرف شیر و لبنیات برای رشد کلی بدن شما و استخوان هایتان به دلیل دارا بودن منابع غنی کلسیم واجب میباشد اگر  میخواهید عضلات با کیفیتی نیز داشته باشید از لبنیات کم چرب استفاده کنید.

جودوسر

همان طور که در مقالات قبلی بارها گفتیم اوتمیل یک صبحانه عالی برای بدنسازان با هر هدفی که تمرین میکنند میباشد،جودوسر (Oat) یکی از منابع کربوهیدراتی میباشد که شاخص گلیسمیک پایینی دارد واین نقطه مثبتی استجو دوسر ماده غذایی بسیار مغذی ای برای ورزشکاران است.

جو دو سر بسیار برای قلب مفید بوده و منبع خوبی از کربوهیدرات ها، فیبر محلول، پروتئین، ویتامین  BوE ، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، کلسیم، منگنز، منیزیم، آهن، روی، اسید فولیک، سلنیوم، فسفر، پتاسیم و سدیم  است. جو دو سر قادر به از بین بردن کلسترول بد و حفظ سطح کلسترول خوب در بدن بوده و به کاهش وزن و کنترل آن کمک می کند.

 شکلات سیاه

اگر هنوز عادت به خوردن هله هوله دارید و حوس شرینی جات و شکلات میکنید، میتوانید میتوانید به جای خورد آنها شکلات تلخ سیاه مصرف کنید.در تحقیقات اخیر مشخص شده است که افرادی که به طور مرتب از شکلات سیاه استفاده میکنند نسبت به افراد دیگر دارای توده چربی‌ کمتری در بدن خود هستند.به علاوه دانشمندان به این موضوع پی‌ بردند که ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در آن میتواند سرعت متابولیسم را افزایش دهد.

سرکه

راز آن در یک کلام، اسید است! محققان می گویند سرکه موجب به جریان انداختن ژن هایی می شود این ژن ها تولیدکننده آنزیم هایی هستند که چربی ها را در هم می شکنند. اگر علاقه مند به امتحان آن هستید، روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه بخورید. شاید رقیق کردن آن با نوشابه اجازه بدهد طعم بهتری را تجربه کنید.

اگر فکر می‌کنید که در هنگام رژیم گرفتن نمی‌توانید کربوهیدرات بخورید، می‌بایست کمی بیشتر فکر کنید. خوردن نان با کمی سرکه بالزامیک شما را چاق نخواهد کرد. در مقابل، کاهش وزن‌تان را بیشتر می‌کند. سرکه سطح قند خون را در بدن به حالت طبیعی در می‌آورد، بنابراین شما به مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید. این مسأله، احتمال پرخوری یا خوردن هله هوله‌های ناسالم را در طول روز کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *