آشنایی با مکمل های آمینو انرژی و عملکرد آنها

انواع مختلفی از مکمل های آمینو اسید در بازار مکمل وجود دارد که بهتر است قبل از خرید مکمل آمینو با تفاوت ها و کاربرد های آنها آشنا شوید.یکی از معروف ترین مدل های مکمل آمینو ، آمینو انرژی میباشد که معمولا بصورت پوردی و طعم دار تولید میشوند، اما این نوع مکمل ها چه تفاوتی با آمینو های قرصی یا سایر فرم های اصلی آنها دارند.

مهم ترین تفاوت در ترکیب و کاریرد این مکمل ها میباشد در مکمل های آمینو انرژی علاوه وجود امینو اسید های ضروری و غیر ضروری محرک هایی مانند کافئین ، عصاره چای سبز ، و یا تحریک کننده های نیتریک اسید مانند ارژنین و سیترولین نیز وجود دارند.که در ادامه به بررسی ترکیب کلی این نوع از مکمل ها میپردازیم.

با توجه به وجود محرک های مختلف بهترین زمان و کاربرد مصرف این نوع مکمل ها در وعده های قبل تمرین و ابتدای صبح میباشد تا بدن شما علاوه بر عضصله سازی بتواند انرژی بیشتری نیز دریافت کند.

از بهترین مکمل های آمینو انرژی در بازار جهانی میتوان آمینو انرژی شرکت اپتیموم ، بی سی ای ای انرژی شرکت evl  ، مکمل لین مود شرکت  RSP ، امینو ایکس شرکت BSN و .. را نام برد.

ترکیب های رایج در مکمل های امینو انرژی

امینو اسید های شاخه ای BCAAs :

  • بیشترین بخش این مکمل های را سه آمینو اسید شاخه ای لوسین ایزو لوسین و والین تشکیل میدهند که به تقویت ماهیچه کمک می‌کنند. منجر به افزایش قدرت ، استقامت و مدت تمرین می‌گردند.

آمینو اسید های ضروری و عیر ضروری:

اکثر این مکل ها علاوه بر آمینو اسید های ضروری شامل ترکیباتی از بتا آلانین گلوتامین و سایر امینو اسید های مهم برای تقویت فرآیند عضله سازی و ریکاوری و افزایش سرعت سنتز پروتئین هستند .

امینو اسید های محرک  NO3 :

  • در ترکیب این مکمل ها عموما از آرژنین و سیترولین برای برای افزایش تولید نیتریک اکسید در طی تمرین و در نتیجه پمپاژ بیشتر خون در رگ ها استفاده میشود.

کافئین و عصاره چای سبز:

  • ماده بعدی که حتما در ترکیب این مکمل ها خواهید دید کافئین ،چای سبز، عصاره قهوه سبز خواهد بود که بمنظور تحریک اعصاب برای ایجاد حس شادابی بیشتر در تمرینات و جلوگیری از خسته هنگام تمرینات سخت قرار داده شده اند.

فواید مکمل های آمینو انرژی

  • مناسب برای استفاده در وعده های صبح و قبل تمرین بمنظور افزایش انرژی برای شروع روز و تمرینات سخت
  • افزایش قدرت و استفامات و بهبود سطح عملکرد ورزشی شما هنگام تمرینات سخت
  • افزایش فرآیند چربی سوزی و کمک بیشتر به کاهش چربی های بدن هنگام تمرینات هوازی
  • افزایش تمرکز و کاهاش خستگی بدن هنگام تمرینات پرفشار بدنسازی
  • افزایش سرعت سنتز پروتئین و بهبود فرآیند عضله سازی
  • ریکاوری مناسب و جلوگیری از تخریب عضلات بعد از تمرینات سخت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *