آشنایی با بهترین چربی سوز های طبیعی

تغذیه مناسب مهم ترین فاکتور در فرآیند چربی سوز و کاهش چربی های شکم میباشد، بهتر از قبل از اینکه به سراغ مکمل ها ی چربی سوز و یا حتی استروئید های خظرناک بروید کمی به اطراف خود نگاه کنید و از مواد غذایی طبیعی که در دست رس شما میباشد  استفاده کنید.
در این مقاله از نسل آهن شما را با بهترین مواد طبیعی مناسب برای چربی سوزی و کاهش وزن آشنا خواهیم کرد.

چای سبز
در یک تحقیق مشخص شد که نوشیدن چهار فنجان چای سبز در روز به افراد کمک می‌کند ۳ کیلوگرم در طی هشت هفته وزن کم کنند. EGCG که ترکیب موجود در چای سبز است، متابولیسم را به طور موقت بالا می‌برد. این چای را می‌توانید به صورت خنک نیز استفاده کنید.

قهوه

یکی از مزایای مصرف قهوه قبل از فعالیت ورزشی، خاصیت چربی سوزی آن می باشد.مصرف قهوه قبل از ورزش می تواند باعث شود سلول های چربی به عنوان منبع انرژی به جای گلیکوژن استفاده شود.همچنین، مقادیر بالایی از کافئین موجود در قهوه سیاه و سفید سوخت و ساز بدن را بالا خواهد برد که این خود باعث می شود شما در طول روز کالری بیشتری بسوزانید.همچنین، کافئین و دیگر ترکیبات موجود در قهوه به عنوان یک مهار کننده ی اشتها عمل کرده و باعث می شود شما کمتر سراغ خوراکی بروید.

گردو

اکثر مغزهای روغنی شامل حجم معینی از اسیدهای چرب امگا- ۳ و اسید آلفا می باشند. البته بعضی از آنها دارای میزان ناچیزی از اسیدهای چرب امگا-۳ هستند.

به هر حال قهرمان واقعی چربی ها در اکثر مغزها چربی های اشباع نشده تک زنجیره ای است. گردو ها در واقع یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا-۳ هستند.

۳۰ گرم گردو تقریباً ۳ گرم اسید آلفالینولنیک برای شما مهیا می کند.

زنجبیل

قرن هاست که از زنجبیل استفاده می شود تا به این طریق به بهبود اختلالات دستگاه هاضمه کمک شود. زنجبیل همچنین می تواند به کاهش التهاب عضلات ، افزایش جریان خون در عضلات و ریکاوری عضلات کمک کند. در مطالعات بی شماری نشان داده شده که این ماده غذایی منجر به افزایش کالری سوزی می شود.

جو دوسر

این کربوهیدرات کند هضم به حفظ سطح قند خون کمک می کند و سطح انسولین را پایین نگه می دارد، بنابراین و با این ویژگی می تواند دامنه فرآیند چربی سوزی را بالا نگه دارد.

در حقیقت، پژوهش ها نشان داده است بدنسازانی که به مصرف کربوهیدرات های کند هضم در صبح می پردازند چربی بیشتری در کل روز و در طی نشست های تمرینی و در مقایسه با کسانی می سوزانند که به مصرف کربوهیدرات های سریع الهضم می پردازند.

آووکادو

چربی های اشباع نشده تک زنجیره ای در آووکادو همچنین شامل یک کربوهیدرات بسیار جالب به نام مانو هپتولوز است. یک قند که در واقع ترشح انسولین را کند می کند و منجر به افزایش جذب کلسیم می شود و هر دو مورد فوق به جهت تقویت بخشی فرآیند چربی سوزی مهم اند.

ماهی آزاد

این ماهی یکی از غنی ترین منابع اسیدهای چرب ضروری امگا-۳، EPA و DHA است . متفاوت با روغن تخم کتان که به مهیا سازی یک نوع امگا – ۳ می پردازد که باید به EPA وDHA تبدیل شود. ماهی آزاد بدن شما را با ذخیره از آنها مهیا می کند، ذخیره مستقیمی که نیازی به تبدیل شدن ندارد. با این شیوه شما یک ذخیره قابل وصول از چربی ها به دست می آورید که فرآیند چربی سوزی را به کار می اندازند و از عملکرد ذخیره چربی ممانعت می کنند.

دانه سویا

دانه سویا خاستگاه مستقیم پروتئین سویاست که نشان داده شده به ساخت عضله به فرم دیگر فرم های پروتئین وی و گوشت گوساله می پردازد.

سویا نشان داده شده که به فرآیند چربی سوزی کمک می کند به این صورت که منجر به کاهش اشتها و جذب کالری می شود.

آب

این عنصر حیاتی بهترین دوست در فرآیند نبرد با چربی بدن است. مطالعات نشان داده که با نوشیدن ۲ فنجان آب سرد می توان منجر به افزایش دامنه متابولیک تا ۳۰ درصد شد.

ارزیابی شده که نوشیدن روزانه ۲ فنجان آب سرد قبل از صبحانه ، ناهار و شام طی یک سال می تواند منجر به سوزاندن ۱۷۴۰۰ کالری اضافی شود. این میزان کالری تقریباً برابر با ۵/۲ کیلوگرم چربی در بدن است.

روغن برزک

شامل اسیدهای چرب امگا- ۳ منجر به بیداری ژن هایی می شوند که محرک فرآیند چربی سوزی و از کار افتادن ژن هایی می شوند که منجر به افزایش ذخیره چربی می شوند.

گریپ فروت

یک مطالعه مفصل نشان داده افرادی که به مصرف نیمی از یک گریپ فروت می پردازند، موفق به کاهش ۳ کیلو گرم طی ۱۲ هفته می شوند. تحقیقات نشان داده بعضی از افراد در همین مدت زمانی موفق به کاهش ۵ کیلوگرم حتی بدون رژیم شده اند. گریپ فروت منجر به کاهش سطح انسولین می شود و این به موجب حضور یک ماده شیمیایی در گریپ فروت به نام نارینگین است که از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند.

عسل

بله، عسل یک قند است. اما اگر منصف باشیم باید بگوییم که به لحاظ محتوی شاخص گلیسمیک پایین است. حفظ سطح انسولین در پایین ترین وضعیت به صورت پایدار به مراقبت از یک محیط چربی سوز در بدن کمک می کند. عسل، همچنین یک منبع غنی از متابولیت های اکسید نیتریک (NO ) است. در نهایت ، آن بدین معناست که در واقع منجر به تقویت آزاد سازی چربی از سلول های چربی بدن می شود.

کره بادام زمینی

منبع دیگری از چربی های اشباع نشده – تک زنجیره ای است که می تواند در واقع به فرآیند چربی سوزی کمک کند. چیزی که جالب است این است که بسیاری از تولید کنندگان غذایی کره های بادام زمینی کم چرب تولید می کنند. البته، آنها جای این چربی های اشباع نشده تک زنجیره ای سالم را با کربوهیدرات هایی به نام قند عوض می کنند. از این نوع کره بادام زمینی بپرهیزید و به انواع طبیعی آن بچسبید و به این طریق نوعی از چربی را که خواهان دور ماندن از آن هستید، چربی های ترانسفر، به برنامه غذایی تان نیفزایید.

تخم مرغ ها

بله ، ما تخم مرغ ها را در رده غذاهای عضله ساز لیست می کنیم. بنابراین چگونه تخم مرغ می تواند یک غذای چربی سوز هم باشد؟

پژوهش ها نشان داده افرادی که روزشان را با خوردن تخم مرغ شروع می کنند نه تنها کالری کمتری در سراسر روز مصرف می کنند، بلکه به صورت قابل توجهی چربی بیشتری از دست می دهند.

فلفل های تند

فلفل های تند شامل جزء فعالی به نام کپسیسین هستند. یک ماده شیمیایی که می تواند منجر به افزایش کالری سوزی به همان خوبی کاهش اشتها و جذب غذا شود.

افزایش چربی سوزی به ویژه وقتی حاصل می شود که کاپسیسین با کافئین استفاده شود.

کلم بروکلی

این کربوهیدرات فیبروز شامل کربوهیدرات یا کالری زیادی نیست. اما می  تواند باعث شود احساس سیری کنید.به همین دلیل است که یک ماده غذایی عالی برای لاغر شدن محسوب می شود.

بروکلی همچنین شامل رنگیزه های شیمیایی است که می تواند در افزایش عملکرد فرآیند چربی سوزی موًثر باشد.

روغن زیتون

شبیه آووکادو ، روغن زیتون یک منبع عالی از چربی های اشباع نشده تک زنجیره ای است.

که نه تنها سطح نوع بد کلسترول را پایین می آورد و منجر به بهبود سلامتی قلبی می شود، بلکه همچنین احتمال بیشتری می رود که تحت عنوان منبع سوخت مورد استفاده واقع شود. یعنی این احتمال کمتر وجود دارد که به عنوان چربی به شکمتان بچسبد.

کاهو و سبزیجات

سبزیجات از کالری پایینی برخوردار هستند و همچنین حجم بالای دارند مصرف آنها باعث خواهد شد تا معده شما سریعتر پر شده و در نتیجه اشتهایتان برای مصرف بیشتر غذا کم تر میشود.
می توان گفت که تقریبا در حدود یک سوم مردم دنیا از بیماری چاقی رنج می برند. به منظور کاهش وزن، فرد باید از غذاهایی با کالری پایین استفاده کرده و تحرک خود را نیز افزایش دهد. استفاده از سبزیجات در غذاهای اصلی و میان وعده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *