تمرین بدنسازی در منزل با کش پاورباند

در مقالات قبلی مجله نسل آهن راهنمای تمرینات بدنسازی در منزل با ساده ترین وسایل مانند دمبل و کش های مقاومتی را برای شما بیان کردیم ، در این مطلب سبک دیگری از تمرینات بدنسازی با کش های پاورباند را برای شما بیان خواهیم کرد.

کش پاورباند چیست ؟

کش پاور باند به عنوان یک ابزار قدرت و یکی از بهترین وسیله های برای تمرین با وزن بدن میباشد. پاورباند یک وسیله عالی برای ورزشکاران رشته کراس فیت میباشد. همیچنین بدنسازان از آن به عنوان وسیله ای برای دم انداختن عضلات و تمرینات بدنسازی در منزل استفاده میکنند.

این کش می تواند برای تمرینات مختلف استفاده شود و از جمله تجهیزات ورزشی قابل حمل به شمار می رود. از آن جایی که در زمینه مقاومت هست برای هر دو گروه ورزشکار مبتدی و حرفه ای مناسب است. ورزشکار می تواند شدت تمرین خود را از باند با دادن کشش بیشتر یا کمتر تنظیم کند و حتی می توان از چندین باند مختلف همزمان برای افزایش چالش تمرین استفاده کرد.

پاورباند ها می توانند برای تمرین جامع و کامل بدن مورد استفاده قرار گیرند، که تقریبا هر گروه عضلانی در بدن شما را به چالش می کشد. عضلات شما به سرعت به حرکاتی که اغلب انجام می دهند، سازگاری دارند، به همین دلیل است که با اضافه کردن تنوع به تمرینات کلیه عضلات خود را به چالش می کشد. این کش ایده آل برای ورزش در هر زمان در خانه و یا در جاده ها هستند. کش های مقاومت بسیار ساده هستند اما برای کار عضلات نیز بسیار موثر هستند. مثلا برای افرادی که قصد انجام حرکت بارفیکس را دارند می توانند این کش را از یک سمت به میله بارفیکس و از سمت دیگر به کف پایشان بیندازند و نیروی کششی پاوربند باعث راحت تر انجام گرفتن این ورزش می شود.

حرکات و تمرینات بسیار زیادی را میتوانید با این کش ها اجرا کنید، اما ما در ادامه این مقاله برخی مهم ترین حرکات که میتوانید با کش های پاورباند را اجرا کنید به شما معرفی خواهیم کرد.

حرکت شنا سوئدی

از فواید شنا سوئدی می‌توان گفت که یک تمرین عالی برای ساخت عضله سینه، بازو و شانه است. روی زمین دراز بکشید،  این حرکت برای سینه و ماهیچه ی سه سر عالی است. دست هایتان را به اندازه ی عرض شانه هایتان باز کنید. بدنتان را صاف نگه داشته و به زمین نزدیک کنید و اجازه دهید سینه تان به زمین برسد.آرام خود را مانند پیستونی که زمین به آن فشار میآورد به بالا حرکت دهید.

خوب اگر ورزشکار حرفه ای هستید اجرای حرکت شنا برای شما آسان میباشد برای اینکه بتوانید فشار چندین برابری در اجرای این حرکت بر روی بدن خود وارد کنید میتوانید از کش پاورباند استفاده کنید کش را مانند تصویر از پشت قسمت بالایی کمر خود رد کنید و طرف دیگر را در دست خود قرار دهید و حرکت شنا را اجرا کنید.

قفسه سینه فلای

فلای یکی از بهترین حرکت ها برای تقویت عضلات قفسه سینه میباشد.خوشبختانه با کش های تمرینی پاورباند میتوانید این حرکت را در خانه نیز اجرا کنید، همانند تصویر زیر کش را از پشت کمر خود رد کرده ، کاملا صاف بایستید ، دوطرف دیگر کش را در دستان خود قرار دهید، ارنج خود را مقدار کمی کج کنید و سپس دستان خود را به هم نزدیک کنید ، در انتهای حرکت مقداری مکس کنید و دوباره به حالت قبلی برگردید.

نشر از مقابل

حرکات زیادی را برای تقویت عضلات سرشانه میتوانید با کش پاورباند اجرا کنید،یکی از بهترین حرکات برای سرشانه نشر میباشد، حرکت نشر را میتوانید از زوایای مختلف اجرا کنید ، میتوانید یک طرف کش را زیر پای خود گزاشته و حرکت نشر از جانب ، نشر از روبه رو و نشر خم را با آن اجرا کنید.

یا همانند تصویر زیر حرکت اسپیلتر (نشر از مقابل ) را آن اجرا کنید ، مانند تصویر قسمت میانی کش را به هر دوست دست خود در روبه روی سرشانه نگه دارید ، کاملا صاف بایستید، سپس کش را به سمت بیرون تا زمانی سرشانه کاملا منقبض شود بکشید ، در انتهای حرکت مقداری مکس کنید و مجددا به حالت اولیه خود برگردید.

جلو بازو تک دست

مانند سایر عضلات حرکت های بسیار زیادی را میتوان برای دم انداختن عضلات جلوبازو و پشت بازو با کش پاورباند اجرا کرد. میتوانید کش را از قلابی رد کرده و حرکت هایی را که بادستگاه سیم کش برای عضلات جلو بازو و پشت بازو انجام میداید را با کش پاورباند اجرا کنید،

همچنین میتوانید مانند تصویر زیر کش را زیر یک پای خود قرار داده ، کش را در دست خود بگیرید و حرکت جلوبازو سیم کش تک دست را با آن اجرا کنید ، در اجرای حرکت با کش باید تمرکز بیشتری داشته در طول دامنه حرکت سرعت دست خود را ثابت نگه دارید و فشار را کاملا بر روی عضله هدف احساس کنید.

اسکوات پا

همان طور که مدانید اسکوات مهم ترین حرکت برای تقویت عضلات پا میباشد، همچنین انجام حرکت اسکوات باعث افزایش سطح هورمون رشد و در نتیجه توقیت کلیه عضلات بدن میشود،شاید در نبود باشگاه و وزنه های سنگین مهم ترین بخش بدن که نتوانید آن را در منزل تمرین دهید . عضلات پا باشند ، اما داشتن یک پاورباند قوی براحتی میتوانید حرکت اسکات را با فشار بالا در منزل اجرا کنید. و نگران ضعیف شدن عضلات پای خود نباشید.

همانند تصویر کش را زیر پای خود قرار دهید ، قسمت بالای کش را با دست خود رو به روی سرشانه خود نگه دارید ، و کمر خود را کاملا صاف نگید، باسن خود را رو به عقب نگه داشته ، به آرامی نشسته و حرکت اسکوات را مانند تصویر اجرا کنید ، اگر قدرت کش شما ضعیف میباشد، میتوانید حرکت را با تکرار های بالا اجرا کنید.

حرکات بیشتری را برای تقویت عضلات پا میتوانید با این کش ها اجرا کنید ، میتوانید کش را از قلابی رد کرده و حرکات کیک بک ، داخل پا و بیرون پا را نیز با آن اجرا کنید ، همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم با کمی خلاقیت حرکات بسیار زیادی را میتوانید با این کش ها در منزل اجرا کنید. ما در این مقاله برای نمونه این حرکات را برای شما بیان کردیم .

شما میتوانید این محصولات را با قیمت مناسب و کیفیت عالی از فروشگاه اینترنتی نسل آهن خریداری کنید.

خرید کش بدنسازی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *