بهترین مکمل ها برای ماندگاری حجم عضلات

یکی از مهم ترین مشکلات بدنسازان مبتدی عدم ماندگاری حجم عضلات پس از دوره های حجم میباشد. سوالی که برای خیلی از بدنسازان مبتدی مطرح میشود ، کدام مکمل ها باعث ماندگاری بیشتر حجم عضلات ساخته شده در طول دوره های بدنسازی میشوند، ما در این مقاله از مجله نسل آهن بهترین مکمل ها برای ساختن عضلاتی ماندگار را برای شما بیان خواهیم کرد که با استفاده مصرف این مکمل ها پس از پایان دوره حجم خود میتوانید کیفیت عضلات خود را حفظ کنید.

۱.مکمل پروتئین

متاسفانه تغذیه و تمرین برای برخی از بدنسازان مبتدی فقط در زمان مصرف مکمل ها اهمیت دارد ، این افراد به محض پایان مکمل های خود سطح تمرینات خود را کم کرده و میزان تغذیه روزانه خود را کاهش میدهند، این نکته را فراموش نکنید که هر مقدار که وزن عضلانی بدن شما بیشتر شود ، مقدار نیاز شما به پروتئین نیز بیشتر میشود.

پروتئین پر رنگ ترین نقش را درساخت عضلات و ماهیجه های بدن دارد بدون وجود پروتئین کافی در طول یک دوره شاید بدن شما با ذخیره کردن کربوهیدرات  آب و املاح مقداری بر حجم خود اضافه کند، اما این حجم و وزن اضافه شده بدون جذب پروتئین کافی در بدن به سرعت از بین خواهد رفت و ماندگاری کاملی نخواهد داشت.

با توجه به اهمیت پروتئین وی و کازئین ما مصرف پروتین های ترکیبی را که از تمامی منابع پروتئینی بهره میبرند را به شما پیشنهاد میکنیم.

۲.گلوتامین

مصرف گلوتامین یعنی عضله سازی ماندگار اما دلیل اهمیت مصرف گلوتامین برای ماندگاری عضلات چیست؟

گلوتامین فراوان ترین اسید آمینه بدن می باشد .وقتی در معرض انواع گوناگون استرس قرار می گیرید می توانید به صورت جدی با کمبود آن مواجه شوید.

مصرف گلوتامین همچنین باعث افزایش نگهداری نیتروژن درون بدن میشود و باعث از دست رفتن پروتئین‌های موجود در ماهیچه‌ها میشود.در چند دقیقه ابتدایی تمرینات شما ماهیچه‌ها شروع به آزاد سازی گلوتامین میکنند. هنگامی که میزان گلوتامین بدن شما کاهش یابد احتمال اینکه بدن شما به حالت کاتابولیک وارد شود افزایش می‌یابد.در موارد شدید تر حتی این مساله میتواند باعث از دست رفتن عضلات نیز شود.

کاهش زمان ریکاوری عضلات ،افزایش تولید هورمون رشد ،کاهش کاتابولیسم در طول تمرینات وجلوگیری از تخریب بافت عضلانی و ترمیم بافت عضلانی مهم ترین فواید مکمل گلوتامین میباشد.

۳.مکمل HMB

مکمل HMB یا بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات یکی از متابولیت های اسید آمینه لوسین است که از تخریب عضلات پس از تمرین جلوگیری می کند.این مکمل یکی از مکمل های محبوب بدنسازان حرفه ای برای نگه داری عضلات و جلوگیری از تخریب عضلانی در طول یا پس از دوره های سنگین ورزشی و آمادگی مسابقات میباشد.

تمام فواید مکمل اچ ام بی به خاطر این است که می تواند از پروتئین کافت عضلات ، یعنی تجزیه بافت عضلات پیشگیری کند. وقتی شما به طور فشرده ورزش می کنید ، کم کم احساس خستگی و کوفتگی به شما دست می دهد. دلیل این مساله این است که شما بافت عضلانی خود را از بین برده اید. اگر در تلاش برای حفظ و ساخت عضله هستید ، شما  اصلا دلتان نمی خواهد که بعد از پایان یک دوره تمرین سخت و مصرف مکمل های زیاد و تغذیه با هزینه های بالا بافت های عضلاتتان تجزیه و نابود شوند و مکمل اچ ام بی برای همین کار مناسب است.

مکمل اچ ام بی به بدن مقداری پروتئین اضافه می دهد تا از آن استفاده کند و بافت های ماهیچه را ساخته و حفظ کند. این یعنی شما می توانید در باشگاه به طور فشرده روی حجم بدنتان کار کنید و سخت تر از همیشه تمرین کنید. به بیان ساده مکمل اچ ام بی کمک می کند تا اثرات زیان بار تمرینات سخت روی عضله کاهش یابد و بازیابی پس از تمرین نیز بهبود پیدا کند. با ترکیب این دو مولفه شما در بهترین حالت برای رشد و نگهداری قرار خواهید گرفت. استفاده از مکمل اچ ام بی سبب بهبود تناسب اندام ، قدرت ، سرعت بازیابی ، حجم عضله ، قدرت بدنی و استقامت می شود.

۴. مکمل آرژنین

ال-آرژنین(L-Argenine) نوعی اسید آمینه بسیار قوی می باشد که دانشمندان از آن به عنوان مولکول معجزه نام می برند ، به این دلیل که بدن ما ال آرژنین را به اکسید نیتریک تبدیل می کند و باعث شل شدن و بزرگ تر شدن رگهای خونی شده و گردش خون در بدن را بالا می برد .

نقش ارژنین در بدن بالا بردن هورمون رشد است که از غده هیپوفیز ترشح می شود وموجب افزایش حجم واستقامت عضلات میشود.نقش ویتامین C در بدن افزایش جریان خون و روان حرکت کردن ان در داخل رگهاست که همین عمل باعث افزایش جذب ارژنین می شود.

یکی از بهترین روشهای بالا نگه داشتن دم عضلات در طول روز به طور منظم مصرف همزمان مکمل ارژنین و ویتامین سی باهم است.اگر میخواهید که دمی در بدنتان بعد از تمرینات ایجاد نشود و به سادگی از بین نرود  و عضلات و رگ های بدنتان نمایان تر شوند مکمل آرژنین کمک زیادی به شما میکند

۵.مولتی ویتامین ها 

با توجه به سبک رژیم های غذایی بدنسازان و نیاز بیشتر این افراد به ریز مغذی ها ، ویتامین ها نقش بسیار حیاتی در سلامت بدنسازان دارند، بارهای بار در مورد اهمیت و فواید مصرف ویتامین ها، امگا۳ ، مواد معدنی و سایر ریز مغذی ها و نقش آنها در عضله سازی صحبت کرده ایم ،پس اگر میخواهید عضله سازی ماندگار داشته باشید مصرف این مکمل ها را فراموش نکنید.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *