فواید انجام تمرینات یوگا و پیلاتس

یوگا و پیلاتس بعنوان دو مورد از محبوب‌ترین برنامه‌های تمرینی مدرن، تاریخچه‌هایی واقعا جالب و گوناگونی دارند، یکی قدمتی ۵ هزار ساله در آسیای جنوب شرقی دارد، و دیگری یک ورزش اروپایی است که در سراسر جهان انجام می‌شود. تمامی ورزشکاران رشته های مختلف بلاخص بانوان از تمرینات یوگا و پیلاتس برای اماده سازی ذهن و جسم خود در کنار ورزش اصلی خود استفاده میکنند.

ما در این مقاله از مجله نسل آهن شما را با فواید تمرینات یوگا و پیلاتس آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با فواید این تمرینات بهتر ابتدا به طور خلاصله با این ورزش ها آشنا شوید.

یوگا یک تکنیک قدیمی است که می‌خواهد بدن و ذهن را از طریق کشش، حرکات قدرتی، تنفس، و مراقبه، یکی کند. اما چیزی که باعث می‌شود یوگا چیزی بیشتر از یک تمرین خوب باشد، سبک زندگی یوگا است. گرایش به ارزشهایی مانند تحمل و پرهیز از خشونت، دروغ گفتن، و دزدی. تمرینات یوگای مدرن بر اساس تعالیم هزاران سال آموزش است، اما غربی‌ها معمولا انواع یوگای‌هاتا (ترکیب وضعیت‌های یوگا (آسانا) با تکنیک‌های تنفسی خاص (پرانایاما)) را انجام می‌دهند.

یوگا تمرین قدیمی‌تری است، اما پیلاتس مانند خواهر یا برادر کوچک او می‌باشد. با اینکه پیلاتس در حال حاضر مورد علاقه‌ی افراد مشهور و ثروتمندی است، اما در واقع در اوایل دهه ۱۹۰۰ بوسیله‌ی جوزف پیلاتس برای کمک به توانبخشی به سربازان جنگ جهانی اول بوجود آمد.

پیلاتس بطور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود، تمرینات روی زیرانداز و تمریناتی که از یک دستگاه پیلاتس استفاده می‌کنند (گاهی اوقات به آن میز پیلاتس یا Pilates Reformer می‌گویند). این روتین‌ها، تمرینات انعطاف پذیری کم شدت و تقویت کننده‌ی مرکز بدن را با استفاده از وزن بدن و تمرینات سبک سوئدی با هم ترکیب می‌کنند.

فواید یوگا و پیلاتس

استرس و آشفتگی ذهنی را برطرف می‌کند

در دنیای پر شتاب امروزی، فکر و ذهن شما ممکن است دائما در حال پریدن باشد، فکر کردن درباره آنچه که قبلا اتفاق افتاده، چیزی که در حال حاضر در جریان است و آنچه که در آینده باید انجام دهید. یوگا و پیلاتس می‌توانند به شما کمک کند که در زمان حال باقی بمانید و ذهنتان را پاک و سبک کند.

جسیکا ری، مربی یوگا در بوستون می‌گوید: چیزهای مختلف می‌توانند باعث استرس شوند، زیرا ما آنها را نگه می‌داریم و به آنها اجازه می‌دهیم که در ذهن ما، داستان و ماجرا بسازند، که این کار، وقت با ارزش ما را می‌گیرد. او احساس می‌کند که تمرین یوگا، به برطرف کردن تمام این چیزها کمک می‌کند.

خیلی از ورزشکاران رشته های ورزشی مختلف قبل از مسابقات خود سعی میکنند با استفاده از تکینک های یوگا و مدیتیشن ذهن خود را آرام کنند و خود را برای مسابقه پیش رو آماده کنند.

به خواب شما کمک می‌کند

اگر شب‌ها در تخت، غلت می‌زنید و خوابتان نمی‌برد، شاید یوگا و پیلاتس به شما کمک کند که خواب عمیق‌تری داشته باشید. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۴ که در مجله «فیزیولوژی روانی کاربردی» منتشر شد، نشان داد که یوگا، میزان هوشیاری را که به بی‌خوابی کمک می‌کند، کاهش می‌دهد.

شرکت کنندگان در میان پیشرفت‌های دیگر، بازده خواب بهتر، خواب طولانی‌تر و بیداری کمتری را در طول شب گزارش دادند. پس چند تمرین یوگا به برنامه‌ی روزانه‌تان اضافه کنید تا شب‌ها راحت تر بخوابید.

استقامت بدن شما را افزایش میدهند.

بسیاری از تیم‌های ورزشی حرفه‌ای، در حال حاضر یوگا را در بخشی ازتمریناتشان جای داده‌اند. اینکار به آنها در فعالیت‌های ورزشی که به تعادل، تمرکز و استقامت نیاز دارد کمک می‌کند. اگر شما در حال حاضر به تناسب اندامتان اهمیت می‌دهید، یا یک دونده، دوچرخه سوار، بازیکن تنیس یا وزنه بردار هستید، سعی کنید جوانب مثبت آن را در نظر بگیرید و تمرینات یوگا و پیلاتس را به آن اضافه کنید.

به انعطاف پذیری کمک می‌کند

برای کسانی که در تلاشند انگشتان پایشان را لمس کنند، تمرینات یوگا و پیلاتس به صورت منظم کمک میکند که  انعطاف پذیری را به صورت قابل پذیری را افزایش دهند. مربی یوگا، جسیکا ری می‌گوید که کلید افزایش انعطاف پذیری، تمرین منظم است.

او می‌گوید: انعطاف پذیری، چیزی است که من باید بطور مداوم روی آن کار کنم و چیزی نیست که بطور مادرزادی در من وجود داشته باشد، بنابراین من مشکل مردم در مورد این موضوع را کاملا درک میکنم. او توصیه می‌کند که به یوگا بعنوان یک سرمایه گذاری در بدنتان فکر کنید.
اگر تلاش کنید، نتایجش را می‌بینید.

به ریکاوری و التیام درد مفاصل کمک میکند.

اگر دچار التهاب مفاصل هستید، برای انجام یوگا انگیزه داشته باشید. یک بررسی در سال ۲۰۱۱ نشان داد که انجام تمرین یوگا دوبار در هفته، به کاهش تورم و نرمی مفاصل در افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی و آرتروز کمک می‌کند.

حرکات آرام و ملایم یوگا، یک فعالیت ایده آل برای کسانی است که از این شرایط رنج می‌برند و همچنین می‌تواند علائم دردناک را تسکین دهد، تا زندگی این افراد راحت‌تر شود.

اگر شما یکی از این شرایط یا هر مشکل مفصلی دیگر را دارید، از پزشک یا مربی یوگایتان درباره‌ی تغییرات لازم برای وضعیت‌های یوگا سوال کنید.

کمک به فرآیند کاهش وزن و چربی سوزی

هنگامی که به صورت منظم پیلاتس و یوگا انجام دهید، هم ترازی ستون فقراتتان را بهبود می‌بخشید که باعث خواهد شد راست قامت‌تر بایستید و از استیل بدنی بهترتان لذت ببرید.

یوگا و پیلاتس ممکن است که یک تمرین هوازی خیلی موثر نباشند، اما انعطاف پذیری و انرژی بیشتر به شما می‌بخشد. زمانی که این دو را داشته باشید، توانایی اجرای برنامه‌های تناسب اندام که باعث شود به شدت تعریق کنید برایتان راحت تر خواهد شد.

چگونه یوگا پیلاتس را در خانه شروع کنیم؟

اگر تصمیمی جدی گرفته‌اید و می‌خواهید پیلاتس یا یوگا را در خانه شروع کنید، و باتوجه به شرایط کرونایی دستری به باشگاه ندارید پس باید پیش از شروع چیزهایی را بدانید ، اموزش ببنید و وسایل مورد نیاز را تهیه کنید.

اگر عزمتان را جزم کرده‌اید تا پیلاتس را در خانه آغاز کنید، برای شروع احتیاج دارید تا وسائل ضروری پیلاتس را تهیه کنید. اما نگران نباشید، جز چند وسیله‌ی پایه‌ای، به چیز خاصی احتیاج ندارید، همچنین میتوانید این وسایل را با قیمت مناسب و کیفیت عالی از سایت فروشگاه اینترنتی نسل آهن از طریق لینک زیر تهیه کنید.

خرید تجهیزات یوگا و پیلاتس

اگر قصد دارید تا پیلاتس را در خانه تمرین کنید، آنگاه نیاز دارید تا یک DVD پیلاتس یا یک برنامه آموزشی پیلاتس خریداری یا دانلود کنید. به راحتی می‌توانید مجموعه‌های متعددی را نیز در اینترنت بیابید، اما بهرحال مطمئن شوید گزینه‌ای را انتخاب کرده‌اید که دیگران از آن تعریف و تمجید کرده یا به آن امتیاز بالا داده‌اند. حتما پیش از خرید تحقیق کنید. اگر می‌خواهید بیشترین بازدهی را بگیرید، ببینید که DVD مورد نظر شما حاوی چه تمریناتی است.

DVD ای که می‌خواهید بخرید، باید برای دیدن و برای تکرار مجدد حرکات، آسان طراحی شده باشد. برخی از DVDها نیز بهمراه تمرین، موسیقی آرامی نیز پخش می‌کنند که باعث خواهد شد هنگام اجرای تمرینات، از یک موسیقی آرامش‌بخش نیز لذت ببرید.

در مورد اهدافی که می‌خواهید به آن برسید واقع‌بین باشید، برنامه ریزی کنید و رویایی فکر نکنید. برای شروع پیلاتس در خانه باید سه بار در هفته را هدف قرار دهید. زمانی که همین میزان ورزش، برایتان عادی شد، آنگاه می‌توانید آنرا به تمام روزهای هفته بسط دهید. پیلاتس و یوگا بر اساس تمریناتی که انتخاب می‌کنید، هم می‌تواند آرامش بخش باشد و هم سخت و شدید.پس بر اساس توانایی های خود برنامه ریزی کنید ، تا دچار مشکل و آسیب نشوید.

 

 

 

یک پینگ

  1. پینگ‌بک: بهترین برنامه های اندرویدی رایگان برای تمرین یوگا و پیلاتس - نسل آهن مگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *