ساخت سریع عضلات شش تکه با چرخ تمرین شکم

یکی از بهترین وسایلی که امروزه برای تمرین عضلات مرکزی بدن و تقویت عضلات شکم استفاده میشود ، چرخ تمرین شکم (Ab Roller) میباشد. چرخ تمرین شکم وسیله ای مناسب و کاربردی برای تقویت عضلات شکم و نواحی مختلف بدن و امکان انجام حرکات کششی است که در کمترین فضا در باشگاه و منزل امکان انجام تمرینات کاربردی و پرفشار را برای شما فراهم می‌کند.

استفاده از این چرخ باعث تقویت عضلات شکم و کمرشده علاوه بر این این ورزش هوازی در تقویت عضلات تاثیر به سزای خواهد داشت. در این مقاله از مجله از نسل آهن آموزش و فواید استفاده از چرخ شکم را برای شما بیان خواهیم کرد.

این وسیله را به‌راحتی می‌تواند در خانه و یا باشگاه مورد استفاده قرار داد و حتی با خود حمل کرد. رولر تناسب اندام دو چرخ برای تمامی سنین قابل استفاده است و هیچ گونه محدودیتی ندارد و تنها به نیرو و توان عضلات ورزشکار بستگی دارد.

نکته قابل تامل در هنگام استفاده از این وسیله در حین انجام تمرینات شکمی اینست که موجب می شود عضلاتی همچون ،عضلات بازویی، کمر و گردن نیز شروع به فعالیت کنند. میزان اثر بخشی تمرین با رولر شکم  به قدری بالاست که ورزشکاران رشته های بدنسازی را قانع نموده تا از آن برای انجام تمرینات شکمی و ساختن شکمی شش تکه استفاده نمایند.

چرخ شکم (Ab Roller) را می توان ابزاری مناسب برای انجام تمرینات ورزشی در منزل دانست. طراحی این وسیله به گونه ای است که در هنگام تمرین تاثیر مستقیمی بر روی عضلات شکمی و کمر دارد. همچنین بر روی غلطک شکم دسته هایی با روکش فوم طراحی شده تا ورزشکار در حین تمرین بتواند به راحتی برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کند.

آموزش استفاده از چرخ تمرین شکم

حرکت رول شکم که با نام حرکت شکم با غلطک نیز شناخته می شود که یک حرکت تمرینی قدرتی برای افرادی در سطوح متوسط است که عضلات شکم و سرشانه را به چالش کشیده و موجب تقویت آنها می شود.

برای انجام این حرکت غلطک را توسط هر دو دست در وضعیت زانو زدن گرفته به طوری که غلطک روبه روی شما قرار داشته و تمامی وزن شما بر روی دست ها و زانوها متمرکز باشد. سپس به آرامی غلطک را به سمت جلو هدایت کرده و بدن خود را کاملا در موقعیت کششی قرار دهید در هنگامی که در وضعیت کششی هستید عمل دم را انجام دهید، پس از کمی مکث در حالت کششی با انجام عمل بازدم به وضعیت اولیه خود بازگردید، لازم به ذکر است در هنگام بازگشت به وضعیت اولیه عضلات شکم را در حالت منقبض نگه دارید و مجددا حرکت را تکرار کنید.

 

توجه : انجام این حرکت برای افرادی که از بیمارهای شایع کمر رنج می برند باید با احتیاط صورت بگیرد و چرخ شکم را تا جایی جلو ببرید که فشار آن و بازگشت به حالت اولیه برای شما شدید نبوده و قابل تحمل باشد.

این چرخ ابعاد و طراحی مناسبی دارد به طوری‌که بر روی عضلات کمر و شکم تاثیر زیادی خواهد گذاشت. برای راحتی بیشتر شما در هنگام تمرین ، دسته‌های فومی طراحی شده و به آسانی مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده خواهید کرد. ابعاد و وزن آن نیز حمل این چرخ را آسان کرده و در هر زمان و مکانی می توانبد به ورزش بپردازید. شما با جلو و عقب بردن چرخ‌ به وسیله دسته فومی میتوانید در فضای محدود نیز از آن استفاده کنید. «چرخ تمرین شکم» باعث تقویت عضلات شکم و کمرشده علاوه بر این این ورزش هوازی در تقویت عضلات تاثیر به سزای خواهد داشت. شما با داشتن آن در خانه می‌توانید همیشه به ورزش بپردازید و احساس بهتری در طول روز داشته باشید.

معمولا هر چقدر ابعاد چرخ ها بزرگ تر باشند تمرین کردن با آنها راحت میباشد ، اما فشار تمرین با چرخ های شکم با ابعاد متوسط بیشتر و بهتر میباشد ، شما میتوانید انواع چرخ تمرین شکم را بهترین قیمت و کیفیت عالی از سایت فروشگاه نسل آهن تهیه کنید

خرید چرخ تمرین شکم

روش های دیگر تمرین با چرخ شکم

روشی که در بالا توضیح دادیم روش استاندارد تمرین با چرخ شکم میباشد که بیشترین فشار را بر بخش عضلات میانی و شکم وارد میکند اما افراد حرفه ای تر می توانند غلتک را به جای مسیر مستقیم در جهت مورب حرکت دهند. در این حالت فشار بیشتری به عضلات بغل شکم شما وارد می شود.

و یا به جای زانو بر روی نوک پا قرار گیرند که فشار حرکت چندین برابر میشود. و فشار بسیار زیادی را  نیز به عضلات فیله کمری و بازو ها وارد میکند.

فواید استفاده از چرخ تمرین شکم

همانطور که در بالا گفته شد چرخ شکم (Ab roller) ابزاری کاربردی برای تمرین و تقویت عضلات شکم در باشگاه و یا حتی منزل است. اگر بخواهیم به صورت کلی فواید تمرینی ین وسیله را بیان کنیم باید بگویم که استفاده از غلطک شکم موجب:

تقویت عضلات شکمی، بازو، کمر و سرشانه

کمک به ساختن شکمی ۶ PACK (6 تیکه)

اثر بخشی تمرین و وسعت دهی به تمرینات

تقویت عضلات سینه ، پشت و پاها و ..

دارا بودن قابلیت استفاده برای عامه مردم چه افراد مبتدی و حرفه ای در منزل و باشگاه را میتوان نام برد.

جهت خرید و سفارش انواع چرخ تمرین شکم با کفیت عالی و قیمت مناسب میتوانید به سایت فروشگاه نسل آهن مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *